Audi a4 ADR - kontrolka smarowania

23 Cze 2013, 00:43

Witam
Otóż problem wygląda tak, po przejechaniu ok 15 km czyli dobrym rozgrzaniu oleju zapala mi się kontrolka smarowania dokładnie w przedziale obrotów 1500- 2000 przy podniesieniu obrotów do ponad 2000 kontrolka gaśnie i mogę stanąć, zostawić silnik na pół godziny na biegu jałowym i nie zapali się jednak po podniesieniu obrotów od 1500 do 2000 znowu zapala się.... Olej wymieniony na Castrol Magnatec 10w-40 oczywiście filtr wg katalogu OP 526/1 czujnik dobry(ten wysokiego ciśnienia) bo podejrzewałem czujnik niskiego ciśnienia ale nigdzie go nie mogę zlokalizować
Bardzo proszę o pomoc
matiktik
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Audi b5

23 Cze 2013, 07:33

matiktik napisał(a):bo podejrzewałem czujnik niskiego ciśnienia ale nigdzie go nie mogę zlokalizować

ADR nie ma tego czujnika - jest tylko jeden czujnik z tył silnika na wsówkę. Proponuje zamontować inny czujnik i sprawdzić czy kontrolka dalej będzie się zapalała - jeśli tak to coś z instalacją elektr. Można dla pewności sprawdzić ciśnienie oleju u mechanika.
Tak na marginesie - czujnik niskiego ciśnienia jest zamontowany w misce olejowej od spodu.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Cze 2013, 14:16

Proponuję zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju manometrem - wówczas wszystko będzie wiadome.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Cze 2013, 23:30

misa była zdejmowana, smok czyściutki cały dół w bdb kondycji żadnych luzów, a i przebieg 220 tys km
matiktik
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Audi b5

04 Lip 2013, 20:25

Udało się rozwiązać problem? Pytam ponieważ mam podobne objawy tyle, że w Seacie Toledo. Kontrolka zachowuje się bardzo podobnie. Problemy zaczynają się dopiero przy dobrym nagrzaniu silnika i oleju (przejechanie około 11 km). Mierzyłem ciśnienie oleju na gorącym silniku - jest ok (obroty jałowe 2 bary, obroty ok. 2500 - 4 bary). Czujnik ciśnienia wymieniłem. Wątpię aby to było coś z silnikiem ponieważ ma dopiero 70 tyś przebiegu, a auto mam od nowości. Pozostaje ewentualnie zatkany smok (ale czy to możliwe przy takim małym przebiegu, i dlaczego objawy nie występują na zimnym silniku kiedy olej jest gęsty), felerny filtr (Filtron) lub olej (Shell 5W40). Kabelek do czujnika wygląda ok. Podobno czasem winny jest licznik(zimne luty), ale wszystkie inne kontrolki i zachowują się poprawnie więc to chyba odpada. Najbardziej wygląda mi to na filtr lub olej tym bardziej, że problemy zaczęły się jakiś miesiąc po wymianie oleju. Za wszelkie sugestie i podpowiedzi z góry dziękuję.
Bambzo
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Seat Toledo II
Silnik: 1,8 20V

05 Lip 2013, 17:42

jeśli nikt nie kombinował z olejem to na pewno nie wina oryginalnego oleju
zoltrex
Początkujący
 
Posty: 81
Prawo jazdy: 01 01 1993
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: mazda 323 F
Silnik: 1,5 88 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

05 Lip 2013, 18:48

Olej zmieniałem w warsztacie, który głównie zajmuje się wymiana olejów. Wiem na pewno, że olej pochodził z beczki. Ale co w tej beczce było tego to już nie wiem. Muszę wierzyć na słowo, że jest to Shell 5W40. W warsztacie tym wymieniam olej już od kilku lat i nigdy nie miałem problemów. Sam nie wiem co o tym sądzić. Wygląda na to, że dopóki nie zmienię go na jakiś inny pewny to nie się nie dowiem czy to jego wina.
Bambzo
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Seat Toledo II
Silnik: 1,8 20V