Audi, A4 avant - czy warto kupić używany?

13 Cze 2016, 18:11

Co sądzicie o zakupie Audi A4 avant, 2.0 TDI Common Rail 143KM, rok 2008, przebieg 81.000 tys km (jest książka serwisowa) - auto z Niemiec. Cena około 50tys. Czy ten samochód jest awaryjny, na co trzeba zawrócić uwagę przy ewentualnym oglądaniu tego auta? Jeżeli jest awaryjny, jakie auto w dieslu lub benzynie polecacie kupić do 50 tys? Pozdrawiam Serdecznie.
Marw0001
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 01 09 2008
Auto: Nie mam

13 Cze 2016, 20:18

Za mało danych.
Ile tys km robisz rocznie?
Większość robisz w trasie czy w mieście?
Jeśli w większości robisz trasy to można zastanowić się nad dieslem ( choć IMO i tak lepiej wyszłaby Pb + Lpg). Jeśli w większości jeździsz po mieście to Pb ( ewentualnie z gazem jeśli Ci się kalkuluje).
Koncern VAG nie mam dobrych silników ( zarówno tsi,tfsi jak i tdi to delikatnie mówiąc złomy o nikłej trwałości).
Ja polecałbym ci citroen c5, Renault Laguna lll, honda accord 8, Peugeot 508 (tutaj tylko diesle), mazda 6 itp
ziommmmm15
Nowicjusz
 
Posty: 44
Prawo jazdy: 15 06 2015
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

14 Cze 2016, 16:44

Pierwsza sprawa to przebieg - bajka jak nie wiem co :lol: . Zobacz sobie ile mają 3-letnie A4. Podpowiem - 150-200tys. km. Sugestia nasuwa się sama.
Jakbyś kupił to na start wymieniłbym pompę oleju jeśli jest jakaś poprawiona wersja w zamienniku. Niestety przed zakupem raczej nie sprawdzisz pewnych objawów uszkodzenia głowicy.

ziommmmm15 napisał(a):koncern VAG nie mam dobrych silników ( zarówno tsi,tfsi jak i tdi to delikatnie mówiąc złomy o nikłej trwałości).

żeby nie było hejtów, że są tylko hejty to trochę faktów:
- 1,8 i 2,0TFSI do 2013 miały wadliwe (za cienkie) pierścienie tłoków, które powodowały niezbieranie oleju i jego spalanie.
- TFSI i FSI mają problemy z nagarem i rozrządem na łańcuchu
- w mocniejszych TFSI istnieje możliwość pękania tłoków
- 2,0TDI CR to silnik ze zmienionym układem zasilania w stosunku to wersji PD. Jest lepszy od poprzednika ale do końca 2009r. były dalej wadliwe pompy oleju i przypadki pękania (nie osiadania jak w poprzedniku) głowicy.
- 2,7 i 3,0TDI charakteryzuje wysoki apetyt na olej, bardzo kosztowna wymiana rozrządu, drogie w naprawie wtryskiwacze i przypadki wypalenia tłoków
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

14 Cze 2016, 16:53

dzida napisał(a):żeby nie było hejtów, że są tylko hejty to trochę faktów:
- 1,8 i 2,0TFSI do 2013 miały wadliwe (za cienkie) pierścienie tłoków, które powodowały niezbieranie oleju i jego spalanie.
- TFSI i FSI mają problemy z nagarem i rozrządem na łańcuchu
- w mocniejszych TFSI istnieje możliwość pękania tłoków
- 2,0TDI CR to silnik ze zmienionym układem zasilania w stosunku to wersji PD. Jest lepszy od poprzednika ale do końca 2009r. były dalej wadliwe pompy oleju i przypadki pękania (nie osiadania jak w poprzedniku) głowicy.
- 2,7 i 3,0TDI charakteryzuje wysoki apetyt na olej, bardzo kosztowna wymiana rozrządu, drogie w naprawie wtryskiwacze i przypadki wypalenia tłoków


Zgadza się tylko do tego można dodać 1,8T który tez ma problemy często z braniem oleju, z rozrządem, więc w sumie jakikolwiek by nie wybrać jest kłopot..
z FSI jest o tyle zróżnicowana sytuacja że nie wiadomo do końca czy 2,0 FSI ma takie same problemy co 3,2 albo 3,6 FSI albo 4,2 FSI z Audi R8..
to że FSI to typ wtrysku ale jednostki jednak inne.
Więc wszystkie odmiany mają swoje problemy. a dzisiaj auta i tak w większości są robione żeby sie rozpaść przy 200 tys km...
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

14 Cze 2016, 17:14

1,8T ma problemy z przegrzewaniem się głowicy, co się częściej spotyka, a każdy bagatelizuje nawet w LPG. Branie oleju w 1,8T vs. 1,8TFSI spowodowane jest w tym pierwszym bardziej zużyciem po przebiegu niż wadą fabryczną kosztowną do usunięcia.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hyundai Elantra - europejska premiera nowego modelu
    Podczas tragów motoryzacyjnych Motor Show 2016 w Poznaniu Hyundai zaprezentował całkowicie nowy model Hyundai Elantra. Była to pierwsza we współczesnej historii targów europejska premiera modelu, co sprawiło, ...
    Bezpieczna podróż Twojego psa
    Przez wielu kierowców pies traktowany jest jako pełnoprawny członek rodziny i tak też traktuje go ŠKODA: czeski producent posiada kompleksową ofertę akcesoriów, dbających o bezpieczeństwo czworonożnych ...