08 Lut 2012, 15:22
Duzy wyciek oleju + zerwany pasek rozrzadu tylko podczas rozruchu troche malo prawdopodobne...
Najszybciej to jest odma wlasnie, czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej, odma zamarza i cisnienie wywala uszczelke ktoras, czasami nawet bagnet wypcha i bagnetem olej bedzie wyciekal. Moglo ci filtr oleju rozwalic rowniez, lub sie po prostu wykrecil.
Jaki masz olej swoja droga wlany? Bo zeby ci przy -27 zimny olej ciurkiem lecial, to naprawde musisz miec gdzies spora dziure, 10W40 przy -27, to jest prawie jak galareta. Przy -27 to praktycznie z butelki 10W40 trzeba wyciskac zeby dolac do silnika.
Odp na pyt 2, kompresja bedzie raczej normalna(no zalezy gdzie masz ta "dziure"), jak ci gdzies na dole wywalilo dziure, to cisnianie oleju bedzie bardzo niskie. Przy rozwalonej glowicy czy powyginanych zaworach oczywiste jest to ze kompresji nie bedzie.
3, to nie ma znaczenie czy na luzie, czy podczas jazdy, pasek jak jest w kiepskim stanie sie moze zerwac nawet przy niskich obrotach, kiedy rozrzad wymieniales? Ile lat temu i ile tys km?
Jak ci sie faktycznie pasek zerwal i przy -27 miales taki mega wyciek oleju, to raczej silnik mozesz juz zaczac szukac nowy. Jak nie ma kompresji to zawory moga byc powyginane czy nawet peknieta glowica, do tego wal korobowy moglo tez skasowac i cala reszta silnika tez zlom przy okazji wtedy.
Jak faktycznie pasek urwalo czy zeskoczyl i byl taki mega wyciek oleju, to chyba nawet nie ma sensu otwierac silnika i probowac go remontowac, tylko szukac odrazu nowy.