Audi A4 B5 1,8t czy 2,8?

06 Cze 2018, 21:44

Piwoszzz napisał(a):Poza tym serio w 1,8T nie ma rozrządu? zawieszenie jest inne? nie ma detali typu cewki, czujniki, turbo, sondy itd?


W 1.8T są cztery cewki, w 2.8 sześć, w 1.8T jest jedna sonda lambda, w 2.8 dwie. Cokolwiek stanie się z głowicą - w 1.8T masz jedną, w 2.8 dwie. Rozrząd w 1.8T mimo, że nie jest standardowy i tak wyjdzie taniej niż V6.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
0

06 Cze 2018, 21:53

No właśnie tylko za to w 1,8T mam turbinę której nie ma w 2,8 zgadza się?
Rozrząd wychodzi podobnie z tego co widzę w necie.
Ale fakt głowica czy zapłon i jego osprzęt więcej.

To w takim razie pytanie czysto statystyczne które auto oglądając np 3-4 sztuki będzie w lepszym stanie? takie z 1,8T pod maską czy 2,8?
Albo które po zmierzeniu mocy będzie coś jeszcze trzymać z fabryki?

Wg mnie 2,8 ale może jestem w błędzie.

P.S. spojrzałem teraz na koszyk części tutaj z forum dla A6 C5 2,8 i dla Superba I 1,8T czyli coś podobnego jak A4 b5 to dziwne że 1,8T wychodzi drożej niż 2,8
ok 1,5 tys drożej.
Przypadek? Może jednak coś w tym jest

Czyli warto szukać 1,8T?
Piwoszzz
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 23 07 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
0

06 Cze 2018, 22:05

Jak dla mnie nie ma co gdybać... VAG to specyficzny koncern i specyficzni ludzie, szukaj zarówno 1.8T jak i 2.8, kup to co będzie w lepszym stanie. Tyle i aż tyle. Gdybać sobie można co jest tańsze, a życie to i tak zweryfikuje, bo po 15-20 latach nie ma znaczenia co lepiej trzyma fabryczną moc, ma znaczenie kto tym jeździł, kto zmieniał olej, kto kupował zawieszenie na allegro a kto firmowe i tak dalej.

A wgl to bym rozszerzył zakres poszukiwań o więcej aut, bo A4 i to z tymi silnikami to raczej słaby wybór i będziesz szukał albo długo, albo zapłacisz więcej, albo kupisz trupa. Mało jest V6 na rynku? Mało R6? Czemu te Audi? Pomimo tylu wad i kosztów nadal chcesz? Jeśli chcesz to ok, zaakceptuj i kup, ale pytania co tańsze, czy 1.8T czy 2.8 jest nie na miejscu, bo tego się nie kupuje dla taniości. Amen.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

06 Cze 2018, 22:49

Ok Panowie a może na siłę uda mi się znaleźć jakieś podstawowe BMW E46 320i? 170 KM?
Ponegocjowac cenę, ostro zbić i tyle? za 11k da rade?
Piwoszzz
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 23 07 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
0

06 Cze 2018, 22:51

Prędzej bym obstawiał 320 150km.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

06 Cze 2018, 22:58

No ale to raczej jedzie gorzej niż 1,8T z uwalonym turbo :D
Czyli nie da rady? Ee tam nie ma co to lepiej 1,8T chodziło mi o coś mocniejszego z BMW ale jak one tak chodzą to nie mam szans.
Piwoszzz
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 23 07 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
0

06 Cze 2018, 23:12

Masz pare linków ale w jakim to jest stanie nikt nie wie.. :
[link do oferty na Olx wygasł] - świeży gaz i przebieg wygląda na autentyczny.
[link do oferty na Olx wygasł] - dość ciekawy opis.
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - przebieg pomijam..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

07 Cze 2018, 08:11

Piwoszzz napisał(a):No ale to raczej jedzie gorzej niż 1,8T z uwalonym turbo


Po prostej tak, ale na pierwszym zakręcie A4 odpadnie z podkulonym ogonem. To się nie prowadzi, silnik na zderzaku, do tego wzdłużnie, od kierowcy do tylnych kół zero masy, rozkład okropny. Gdyby tam siedziało RWD to tak.

Wolałbym nawet 320 R6 niż A4. A koszty podobne w sumie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

07 Cze 2018, 12:06

No tak ale dużo aut z mocnymi silnikami ma napęd FWD, poza tym ok masz rację BMW lepsze w ciasnym wejściu w zakręt ale na autostradzie, ekspresówce spali sporo a pojedzie jak Fabia z doładowanym benzyniakiem.
Dzisiaj takie czasy że osiągi 2,0 R6 150 koni nie robią szału, dlatego wolałbym coś ciutkę mocniejszego.
Te 8 sek do setki w takim aucie powinno być moim zdaniem.

W 1,8T jak już bym najwyżej pomyślał o takim mogę zrobić soft, to zawsze coś do przodu.

A coś tego typu? Warto?.. jeszcze inne auto premium :)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

ten drugi to będzie petarda w stosunku do takiego 2,0 R6 150-konnego BMW
Tylko że W202 gniją na potęgę zgadza się?
Piwoszzz
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 23 07 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
0

07 Cze 2018, 12:09

Piwoszzz napisał(a):ale na autostradzie, ekspresówce spali sporo


A Ty liczysz że 1.8T spali mało? Turboloty palą mało jak się nie depcze, jak depczesz to górnej granicy spalania nie ma. Jak dla mnie wyjdzie podobnie, albo nawet więcej niż w 320.

No ale widzę że patrzysz tylko na sprint po prostej, to wtedy tak, 1.8T będzie idealne.

Tylko... Już myślisz o sofcie, ale najpierw to doprowadź ten silnik do stanu fabrycznego, a potem go rób, bo możesz się zdziwić po prostu. Niech to najpierw te 150 koni trzyma...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

07 Cze 2018, 12:23

No właśnie więc zostanę przy 2,8 w Audi A4 bo najłatwiej znaleźć a nie pchać się w zakatowane BMW które normalnie kosztuje 20 tys i potem zdziwienie bo cieknie wszystko.
No tak biorę pod uwagę prostą bo nie mieszkam w górach żeby serpentyny były non-stop, ale mam blisko ekspresówkę, poza tym trochę chyba nie do końca 320i jak się nie ciśnie to jedzie jak Golf 1,6 żeby jechało to min 3-4 tys a turbo ciągnie cały czas w miarę, nie trzeba non-stop redukować
Średnie spalanie 1,8T 150 to ok 7,9/100 a 320i już 8,8/100 to jednak jest jakaś różnica no nie?
Tak przynajmniej podaje producent.
Wiadomo że przy bucie 1,8T też spali zupy sporo :)
Ale takie 320i pewnie jeszcze więcej.

Dobra szukam A4 2,8 a jak będzie problem to dorzucę do poszukiwań 1,8T i tyle, nic innego się nie wytworzy bo nie ma sensu przy takiej gotówce.
Piwoszzz
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 23 07 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
0

07 Cze 2018, 12:31

Piwoszzz napisał(a):Tak przynajmniej podaje producent.


Producent który tuszuje błędy, kłamie i testuje silniki na zwierzętach - bardzo wiarygodne źródło :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

07 Cze 2018, 13:48

Kao napisał(a):2,4 nie jest słabe, bardzo dobrze sobie radzi, na pierwszym biegu gubi trakcje czasami jak mu ostro wciśniesz. Miałem kilka V-ek od Audi i znam wielu ludzi ktorzy nimi jeżdzą i dlatego polecam bo uważam to za dobry silnik, ja nigdy nie miałem problemów a każda dostawała po d... bo takim autem aż chce się przyspieszać. Co do wypowiedzi szybkiego to po części się zgadzam a po części nie, bo mówiąc że do V6 drogi jest rozrząd to jak nazwiesz rozrząd do 1,8T? Duży plus dla turbo jest to że jest rozwojowy i odporny na rozsądne mody. Prawdą też jest to że w V-ce cieknie z pod delki zaworowych, raz w roku trzeba wymienić uszczelki które kosztują około 200 zł (nie najtańsze) co do zawiasu tak marudzicie że drogi, może i tak ale wsadzisz raz 1800 zł za dobry zawias i masz kilka lat z głowy. Ja na V-ke nic złego powiedzieć nie mogę, miałem 2,4 w a4,a6 i 2,8 w a6 dla mnie nic złego się nie przydażyło i nie musiałem pakować w to kasy ale jak kupisz kibla jak np mój brat (a6 C5 2,8) to zrobisz w niej wszystko tak jak i on. Non stop w niej kopie jak nie uszczelki to napinacze łańcucha to zawieszenie to elektryka ale jak się robi po kawałku i taniości to nigdy dobrze nie będzie i to już nie zależnie od marki.


Kao Ty masz takie cuś co zawsze ja miałem czyli swoimi oczami/upodobaniami/zdolnościami określam to czy coś jest fajne czy nie. A tak naprawdę sam wiesz że prace przy autach wykonujesz we własnym zakresie, na 100% masz do tego zdolności i wiesz co się z czym je, do tego nie trzymasz samochodów jak przecietny kowalski tylko kupujesz co cenowo jest atrakcyjne wykorzystujesz swoje zdolności chwilę pojeździsz i auto sprzedajesz.
A tu niestety masz zapytania ludzi którzy są laikami motoryzacyjnymi, korzystają z usług mechaników i nie znają moto rynku. Więc jeżeli ktos kupuje audi to zazwyczaj z tyłu głowy będzie miał myśl :
- tanio bo niemiecko
- tanio bo 30 stron części na allegro
- tanio bo mechanicy robią to szybko i z uwielbieniem

Takie audi 2,8 kupowane jest za około 8k zazwyczaj w tej cenie uzyskujemy zajechany zawias, cieknący silnik+obszerny starter.

I gdyby to się tak odbywało jak piszesz że całość jest robiona gruntownie i na dobrej jakości gratów to byłoby ok. ale w 99% przypadków tak nie jest.

I wtedy dochodzi do wielkiego zaskoczenia bo okazuje się że ceny gratów swoje a robocizna swoje która notabene nie jest objęta mitem "taniości". Napisałeś uszcz. głowic 200zł ale z robotą 430zł. Rozrząd 800zł ale z robotą 1200zł. Zawieszenie hmm 1800zł. o ile wszystko ładnie się rozkręca ( mam zdjęcia z ostatniej a6c5 z wymiany przednich górnych wahaczy :cry: ) bo jak się nie rozkręca normalnie co tez jest normą to robociznę mnożysz x2.

No i teraz dochodzimy do meritum sprawy mam auto za 8k muszę wystartować z nim za 4-5k, w ciągu 3ech lat zrobię 40tyś.km. (średnio liczę) czyli w różowej wersji serwis za około 3-4k.
Czyli po 3ech latach mamy wydane około 16k. zakupem auta które nie sprzedamy za więcej niż 5-6k...
A teraz przemyślmy sprawę czy nawet inwestując te same pieniądze wolałbym jeździć 1,8t czy 2,8 ???

Dla mnie tak ogólnie są to abstrakcje kosztów w stosunku do tego co otrzymuje chociażby przy a4 2,8 no ale przypuśćmy ktoś ma w poważaniu kasę...i ma wybór 1,8t czy 2,8 ? Nawet z myślą o późniejszym odsprzedaniu... Co bym wolał :?: :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
0

07 Cze 2018, 16:56

Za 11 tyś powinienneś znaleść e46 2.0 150km i w to bym właśnie poszedł.
Co widzisz w tym Audi, że tak uparcie chcesz je kupić ?
A4 konstrukcyjnie starsze od e46, fwd, V-ki mają swoje problemy zdecydowanie lepsze są R6 w BMW nawet ta 150 km.
Spójrz trzezwo na sytuacje naprawdę chcesz wydać ponad dychę za stare Audi a4 ?
Dozbieraj trochę i szukaj e46 z 2.5 r6, a jak nie to z początku produkcji 2.0 150km.

Masz jeszcze inną opcję, kupić coś zupełnie innego niż marki typu ' premium '.
lukasz78
Początkujący
 
Posty: 153
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
0

07 Cze 2018, 17:22

No to w takim razie co jest takiego cudownego w BMW? który jedzie słabo?
150 koni w aucie który waży hmm 1400 kg?
10 sek do setki...auto z 98 roku..różnica 3 lata.
Obydwa będą padliną albo będą w dobrym stanie.

Tylko że A4 B5 nawet 2,8 jestem wstanie kupić za 11, z E46 może być bardzo, bardzo różnie.

A przy 6 garach i marce BMW gdzie Sebole nawet olejów nie wymieniają też może być kiepsko z doprowadzeniem do porządku takiego auta.
Więc wybór taki sobie.

No właśnie patrze trzeźwo wydać ponad dychę na stare A4 czy na stare Seibixowe wyjechane w wątpliwym stanie BMW? No to tak samo

Ja chce coś co ma o 8-8,5 do setki, fajnie brzmienie i dostępne realnie do 10-11 tys nie musi być premium.
Chyba że Golf III 2,8 vr6 :D
Piwoszzz
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 23 07 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
0