Audi A4 B5 1,8t czy 2,8?

05 Cze 2018, 22:56

Witam Panowie,
chodzi za mną od jakiegoś czasu Audi A4 B5 i teraz pytanie w jakiej wersji silnikowej wybrać?
1,8T czy 2,8?
Taki zaprzyjaźniony mechanik gdzie serwisujemy auta rodziców mówi żeby iść w 2,8 bardziej trwałe, znane z audi 80, bardziej idiotoodporne itd..lepiej moc trzymają
1,8T często biorą olej, z mocy niewiele zostaje bo pękają turbiny, luźne się robią te zawory jakieś tam co doładowanie generują, do tego wystarczy lekki problem z jakimś wężem, żeby auto słabo jechało.
No i 150 koni słabo jedzie, jedynie 180 ale rzadsze wersje

Też tak sobie pomyślałem że konkurencja typu BMW 328i czy 325i te silniki extra zasuwają po latach czy w Lexusie IS 200 2,0 155
To wszystko auta które biorą moc z garów i pojemności.

Tak się obawiam turbo-silnika po latach.
Piwoszzz
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 23 07 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
0

05 Cze 2018, 23:10

Budżet budżet budżet?
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

05 Cze 2018, 23:15

Myślę że 10-11 tys zł.
Piwoszzz
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 23 07 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
0

05 Cze 2018, 23:19

O Lexusie czy BMW zapomnij bo nic ogarniętego nie znajdziesz. A4 2.8 tak samo,1.8T może uda Ci się wyrwać (150km bo na 180km też trochę słaby budżet).
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

05 Cze 2018, 23:34

Hmm serio? mi się wydawało że te auta są z lat 90 to 10 tys starczy na coś w miarę ogarniętego.
To ile trzeba mieć na 2,8 w Audi A4 B5? np okolice 2000 roku?
o BMW czy Lexusie to akurat nie myślałem bo E36 mi się nie podoba a E46 to chyba za więcej chodzi, Lexus to samo.

Np coś takiego? kiepski egzemplarz?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Piwoszzz
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 23 07 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
0

05 Cze 2018, 23:45

Mają swoje lata ale trzymają cenę..

A4 z linku niby spoko ale na szał bym nie liczył,jak masz niedaleko to możesz obejrzeć (na pewno zwróć uwagę na lewy tył - spasowanie drzwi między błotnikiem bo trochę dziwna szczelina tam jest).
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

06 Cze 2018, 00:20

Ok, ale wg Ciebie warto iść w 2,8? Czy lepiej 1,8T?
Bo w sumie nie wiem czego szukać, ale piszesz że na szał nie ma co liczyć tzn że składak? Czy mechanicznie tez może być padliną?
Piwoszzz
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 23 07 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
0

06 Cze 2018, 06:54

Spokojnie kupisz a4 za 10 tyś czy to z 1.8T czy v6. Ja wybrałbym bez dwoch zdań V6 2.8 lub 2.4 w polifcie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16706
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
0

06 Cze 2018, 08:17

Jak dla mnie to prędzej znajdziesz własnie 2.4/2.8, bo z racji dużej pojemności i droższego serwisu te auta są tańsze. 1.8T to "legenda" i nawet zdechlaki potrafią kosztować krocie. A stan techniczny? Obydwa mogą być zajechane. Niby utrzymanie 1.8T powinno być tańsze, ale jak trafisz na awarie napinacza, turbo, dolotu, sondy, katalizatora itp itd to też polecisz... V6 chociaż brzmi jakoś.

Za 11k ciężko będzie kupić zadbanego IS200. Musiałbyś mieć te 13-15k, wtedy można coś przebierać. To samo z BMW, jak kupisz za te 10k to i tak z czasem dołożysz do wyższej kwoty, gwarantuję Ci to. Do tego za 11k to możesz co najwyżej celować w 320i, a jakoś nadzwyczajnie to się nie odpycha.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

06 Cze 2018, 10:53

Na dobrą sprawę 1.8T kupisz za 10-11k ale będzie to raczej przedlift A4.
Trzeba po prostu jeżdzić i oglądać ale musisz się liczyć z nawet długimi poszukiwaniami.

A co powiesz na takiego kilera? Rzadka wersja i rzadko spotykana na naszych drogach.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Audi A6 C5.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
0

06 Cze 2018, 15:35

Kao napisał(a):lub 2.4 w polifcie


A 2,4 nie za słaby do A4 B5? Ok to będę szukać 2,8 - też bardziej mi się widzi, fajnie brzmi i przez to że taki litraż silnika, każdy woli rozsławionego 1,8T wybrać. Wg mnie może być troche lepiej ze znalezieniem fajnego auta.
Piwoszzz
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 23 07 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
0

06 Cze 2018, 18:27

Piwoszzz a ja Ci powiem tak na przekór :mrgreen: chyba na siłe szukasz uzasadnienia zakupu... kup sobie co chcesz Twoja kasa ale... 1,8t w kategorii turbolotów jest całkiem fajną motorownią dla kowalskiego natomiast 2,8 v6 w kategorii v6 jest lipą...chociażby dlatego że v6ki kojarzą się z trwałością i fajną jazdą a tu temat mocno wątpliwy. Do tego jak sobie dołożymy typowe zagwostki tego silnika w tej budzie to robi się konkretny temat. Jeżeli nie wierzysz to idź do swojego znajomego mechanika usiądź przed kompem i połącz się ze stroną intercarsu. Zobacz ile będzie Cię kosztować abecadło tego auta czyli zawieszenie, rozrząd i kilka innych detali typu zestawy uszczelniające głowice. Później niech Ci pokaże następną zakładkę pt.robocizna która wprzypadku tego modelu jest różowym tematem gdyż nikt nie zakłada np.wyjęcia ptrzednich goleni do wymiany górnych wahaczy z użyciem ciężkiego sprzętu do kucia :naughty:... do tego trzeba umyć silniczek który zazwyczaj przy jego szczelności wygląda jak silnik t20 po II wojnie światowej. Tylko jeszcze jedno niech Ci mechanior nie wyszukuje najtańszych syfków tylko produktów normalnych firm.
Po takim starterku zrozumiesz czemu takie v6ki są takiej cenie. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11023
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
1

06 Cze 2018, 18:57

2,4 nie jest słabe, bardzo dobrze sobie radzi, na pierwszym biegu gubi trakcje czasami jak mu ostro wciśniesz. Miałem kilka V-ek od Audi i znam wielu ludzi ktorzy nimi jeżdzą i dlatego polecam bo uważam to za dobry silnik, ja nigdy nie miałem problemów a każda dostawała po d... bo takim autem aż chce się przyspieszać. Co do wypowiedzi szybkiego to po części się zgadzam a po części nie, bo mówiąc że do V6 drogi jest rozrząd to jak nazwiesz rozrząd do 1,8T? Duży plus dla turbo jest to że jest rozwojowy i odporny na rozsądne mody. Prawdą też jest to że w V-ce cieknie z pod delki zaworowych, raz w roku trzeba wymienić uszczelki które kosztują około 200 zł (nie najtańsze) co do zawiasu tak marudzicie że drogi, może i tak ale wsadzisz raz 1800 zł za dobry zawias i masz kilka lat z głowy. Ja na V-ke nic złego powiedzieć nie mogę, miałem 2,4 w a4,a6 i 2,8 w a6 dla mnie nic złego się nie przydażyło i nie musiałem pakować w to kasy ale jak kupisz kibla jak np mój brat (a6 C5 2,8) to zrobisz w niej wszystko tak jak i on. Non stop w niej kopie jak nie uszczelki to napinacze łańcucha to zawieszenie to elektryka ale jak się robi po kawałku i taniości to nigdy dobrze nie będzie i to już nie zależnie od marki.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16706
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
1

06 Cze 2018, 19:05

Powiem tak, takie auto ma sens jak chcesz o nie dbać i je trzymać te 4-5 lat i sprzedać jeszcze dobrze. Wtedy możesz ładować hajs i naprawiać.

No bo jak ktoś robi np. 10 kkm rocznie, auto sprzeda po 3 latach, to nikt mi nie powie że zawieszenie z przodu za prawie 2000 zł na okres 20-30 kkm jest rozsądnym wyborem. Nie jest, dlatego każdy ładuje najtańszy szrot i karawana jedzie dalej. I tu dochodzimy do problemu, nikt nie dba, kupujesz i się bujasz. Dlatego bardzo liczy się stan i od kogo kupujemy, najlepiej z fanowskiego forum czy coś.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

06 Cze 2018, 21:30

Powiem szczerze że jestem zdziwiony tym o czym mówi Szybki, bo w internetach tzw wygrywa przeważnie 2,8 a 1,8T jeśli ktoś chce dłubać.
Mechanik twierdził to samo, 1,8T jest często zajechanym silnikiem bo stał się zbyt popularny.
Poza tym serio w 1,8T nie ma rozrządu? zawieszenie jest inne? nie ma detali typu cewki, czujniki, turbo, sondy itd?
Wg mnie jeden pies, jeden i drugi może wymagać sporych nakładów
Tylko że w przypadku 2,8 mam od razu fajną moc i dźwięk, za to 1,8T nie brzmi a bez podkręcenia mocy nie jedzie specjalnie super, a żeby coś dłubać musi być zdrowy a z tym bardzo ciężko po latach.

Poza tym co to za różnica czy BMW 328 czy A4 B6 2,8 czy coś innego, te auta są stare ja sobie zdaje z tego sprawę, BMW tez ma masę problemów, wycieki, jakieś gotujące się chłodnice.
Jakby mnie było stac na nowe auto to bym nie zawracał głowy :)

Tylko tak jak mówiłem E36 mi się nie widzi, na E46 za mało kasy, Lexus tez poza zasięgiem cenowym, więc zostaje a4 b5 2,8
Kwestia żeby coś znaleźć.
Piwoszzz
Początkujący
 
Posty: 52
Prawo jazdy: 23 07 2002
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A3 8L
Silnik: 1,8T 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
0