Audi a4 b5 1.8t czy coś innego ?

30 Kwi 2015, 16:57

Witam !

Proszę o radę przy wyborze auta.
Chcę kupić sedana lub kombi. Roczny przebieg 20-25 tyś.
Auto użytkowane w mieście ( a raczej wsi ) raz w tyg jakaś trasa ew. jakiś wyjazd za granice chociaż aktualnie pracuję na miejscu.

W grę wchodzi auto benzynowe skłaniam się raczej ku czterem cylindrom.
Mile widziane auto z silnikiem który zniesie dobrze instalacje LPG jeśli zdecydowałbym się ją założyć.
Aktualnie posiadam C klasę w202 1.8b, spalanie mi odpowiada, lecz rdza robi swoje i dlatego szukam następcy.

Zależy mi na tym żeby auto miało dość dobre zabezpieczenie antykorozyjne ( mam już dość walki z ruda ) i fajny silniczek który lubi czasem pokazać pazura przy wejściu na obroty.

Głównym faworytem jest Audi a4 b5 1.8t 150 km w Avancie 99-00.
Silnik zbiera dość dobre opinie, jakby co współpracuje z LPG, ocynkowana karoseria, ogólnie auto mi się podoba.
Jestem też świadom jego minusów tj. przedni zawias.

Myślałem także nad BMW e46 lecz wchodziło by w grę tylko z motorem 2.5 170 km przed lift oczywiście. Boję się kosztów serwisowania i spalania. Wiem dobrze jak wygląda serwisowanie tego auta bo mam w rodzinie e39 2.5 i utrzymać je w dobrej kondycji to sztuka.

Jakieś inne propozycje co do aut ? Może jakiś Accord ? Mazda 6 ? chociaż ona rdzewieje...

Cena coś w okolicy 13 tysiaków za auto + jakieś pieniążki na pakiet startowy.
Proszę o opinię, pozdrawiam.
lukasz78
Początkujący
 
Posty: 153
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

01 Maj 2015, 08:20

Ałdi jest spoko, ale dopóki nie pomyślę sobie, że w tej cenie możesz mieć też Accorda VI czy choćby wspomniane E46 2.0 150 KM.

Zawias przedni - 1000 zł za Lemfordera, jak to wieś to pogódź się z częstymi interwencjami w zawieszenie, bo doły zrobią swoje.

Kolejna sprawa - jest ciasno w środku. Naprawdę ciasno.

No i pytanie czy na twoją jazdę potrzeba ci takiego auta. Jak masz robić krótkie odcinki to i turbina może dostać po d.... Lepiej już jakiegoś wolnossaka. Ale przykładowo Accord VI z 1.8/2.0 też spali swoje na krótkim odcinku bo nawet się nie rozgrzeje.

Ja na twoim miejscu szukałbym czegoś małolitrażowego. Przykładowo moja Astra wczoraj na odcinku 130 km spaliła niecałe 8l, czyli wychodzi ok. 6.2l/100km w jeździe mieszanej z przewagą trasy i zasadami dynamicznego eco-drivingu.

Ale decyzja należy do ciebie, sam lepiej wiesz czego potrzebujesz albo co chcesz, bo to też diametralna różnica. Warto jednak pokierować się rozsądkiem, bo jak z czasem przyjdzie ci płacić za paliwo, części i regenerację turbiny i zawieszenia - to walniesz się w głowę i stwierdzisz, że mogłeś kupić coś tańszego w utrzymaniu :mrgreen:

Sam mieszkam na wsio-miasteczku i często macham sąsiadom którzy wymieniają kolejny wahacz w swoich Passatach. Po raz kolejny na tanim, lipnym zamienniku, który po kilku tysiącach znowu skapituluje. I nie mówię tego po złości, ale warto przed kupnem auta zastanowić się, czy w naszym przypadku coś z wielowahaczem aluminiowym jest dobrym rozwiązaniem.
Mój dalszy sąsiad swoją Alfą 145 kilka lat temu po tych samych drogach jeździł zawsze na jedynce. Śmiałem się, że przejazd 200 m po naszej dziurawej ulicy zajmuje mu więcej, niż reszta trasy do pracy (5 km). Ale on przynajmniej wiedział jaki zawias ma z tyłu a i tak kochał swoje auto, bo to Alfa. Passata czyt A4 ciężej już kochać :P
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

01 Maj 2015, 23:59

Skoro autor robi rocznie 20-25tyś.km rocznie, to raczej nie robi krótkich dystansów. Po za tym Turbina nie pada co 10tyś.km, a nawet jak zdarzy się tak, że padnie, to jej regeneracja wyjdzie około 800zł. Co do zawieszenia, wszystko zależy od dróg oraz jak kto *traktuje* dziury. Po za tym, w przypadku tańszych aut z wielowahaczem, mało kto wymienia teraz całość. Wymienia się to co trzeba. Z ciekawostek, to ostatnio wymieniałem wahacze w B5 i wyjąłem z niej dwa oryginalne wahacze z 1999roku. Przebieg 310tyś.km, w tym jakieś 65tyś.km po polskich drogach, średniej jakości.
Co do wnętrza to b5 to gigant jakiś nie jest, ale z przodu jest dość miejsca, a z tyłu to zależy głównie od wielkości podróżujących z przodu. Cztery dorosłe osoby o średnim wzroście też spokojnie się zmieści, bez wcisku. Pieć wejdzie, ale wtedy to już będzie na pewno wcisk.
Plusem jest na pewno wykonanie auta. wnętrze nawet po sporym przebiegu, prezentuje dobry stan. Części nie są drogie. Jeśli kupisz zadbany egzemplarz, a nie samochód prosto od turka albo jakiegoś lokalnego upalacza, to jeszcze długo nim pojeździsz bez większych niespodzianek..
W tym budżecie powinieneś wyrwać jakieś przyzwoite A4 z 1.8T, może nawet w Quattro, chodź łatwo nie będzie, bo na rynku jest sporo zajeżdżonych ulepów.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

02 Maj 2015, 05:14

Hm, to ja tylko wtrącę, że gdybyś był bardziej cierpliwy i nieco odłożył to i A4 B6 jest w zasięgu ręki albo B5 po faceliftingu.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

04 Maj 2015, 13:36

Moja jazda wygląda następująco 12 km w jedną strone do pracy, jedne światła. Ogólnie miasteczko o niezbyt dużym zakorkowaniu.
Wahacze w Audi to loteria, jeden narzeka drugi problemów nie ma. Z tego co czytałem to E46 też ma zawias aluminiowy, tylko może troche bardziej trwalszy.
Sam nie wiem już od dłuższego czasu na co mam się zdecydować bo oba auta mają swoje plusy i minusy.
Audi na plus : przede wszystkim ocynk, napewno łatwiej dorwę w kombi, auta będzie z końca wypustu b5 poliftowe, silnik 4 garczki z turbo jestem ciekawy jak naprawdę wygląda eksploatacja.
Na minus to przedni zawias, turbo może paść, rozrząd na łańcuchu, FWD.

Co do e46 : jestem ciekawy jakby wyglądało spalanie tego auta z motorem 2.5 170 km względem takiego 1.8t.
Plusy : doskonałe właściwości jezdne, lepiej wygląda na zewnątrz i wewnątrz ale to już kwestia gustu, silnik 6 garów czyli wrazie czego jest zapas mocy pod stopą, RWD.
Minusy : blacha napewno gorsza niż w Audi, różne czujniki które są dość kosztowne, delikatny układ chłodzenia, trudno znaleść coś godnego uwagi zeby nie był to jakiś ulep.

A zapytam ma ktoś doświadczenie z e46 2.0 b 150 km na podwójnym vanosie ? Nie wiem czy byłby sens kupować taki 6 cylindrowy motor, wydaje mi się, że 1.8t by go zjadło.

Proszę o jakieś sugestie dalszą dyskusję.
lukasz78
Początkujący
 
Posty: 153
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...