Audi a4 b5/ a6 c5 czy może e46 ? 16 tyś.

09 Lut 2015, 16:29

Witam !

Wraz z nadejściem wiosny planuję zakup "nowego" autka. Przekopałem większość tematów na różnych forach w necie, opinii na temat aut które chciałbym kupić, lecz wciąż mam pewne pytania.

Roczny przebieg 20-25 tyś km.
Auto użytkowane codziennie 14 km do pracy w jedną stronę(małe miasto) + jakiś wypad na weekend.

Aktualnie posiadam Mercedesa w202 1.8 B sedan i szukam jakiegoś następcy.
Głównie interesuje mnie Audi a4 b5 z końcówki produkcji 99-01.
Celowałbym najchętniej w jakieś kombi, gdyż lubię pakowne auta, sedan wydaje mi się trochę za mały. Gdybym znalazł w dobrym stanie to też oczywiście bym kupił ;)
Nastawiam się na silnik benzynowy z możliwością montażu LPG. Wybór padł na 1.8t 150 km. Myślałem też nad 2.4 + LPG, lecz to już dość droższa eksploatacja ( rozrząd, spalanie,opłaty, podobnież problemy z wyciekami oleju ).
Kilka pytań odnośnie motoru ? Jaka jest faktyczna trwałość tego silnika i jego osprzętu ( głównie chodzi mi o turbinę )
Ile trzeba przygotować na ew. wymianę turbo ? 2000 zł ? 1000 zł na regeneracje ?
Chciałbym się też dowiedzieć jak wygląda wymiana paska rozrządu w tym aucie.
W Mercedesie mam łańcuch więc jeden problem mniej.
Jak jest faktycznie z zawiasem w tych autach ? Interesuje mnie tylko zawias dobrej jakości nie jakaś chińska tandeta.
Auto przy normalnym użytkowaniu spokojnie będzie nabijało km na takim zawiasie ?
Jak wygląda eksploatacja dwumasu ? Ew. koszt wymiany ?

Myślalem także nad a6 c5, lecz mam pewne obawy, że 1.8t nie radziłby sobie dość dobrze w tej budzie i wtedy warto kupić V6.
Między klasą a4, a a6 eksploatacja bardzo się różni ? Wiadomo a4 jest lżejsza, pewnie mniej spali.

Jestem dość spokojnym kierowcą, lecz także lubię wcisnąć pedał gazu i pokręcić trochę auto pod czerwone pole.
Silniczek 1.8t w budzie a4 da mi tą przejemność z jazdy ? :)

Jak wygląda koszt założenia LPG do 1.8t ?

Budżet jaki mam na auto to 16 tyś zł. Nie ukrywam, że chciałbym kupić auto za jakieś 13-14 tyś i zostawić sobie trochę na pakiet startowy.
Ewentualna poprawa zawiasu, wymiana rozrządu i części eksploatacyjnych.
Zaznaczę, że szukam auta w jak najlepszym stanie z solidnym wyposażeniem. Czy w tych pieniądzach uda mi się trafić coś konkretnego, co cieszylo by oko i posłóżyło pare lat ?

Początkowo zastanawiałem się też nad BMW e46 z motorem 2.2/2.5, lecz przeglądając ogłoszenia kompletnie się załamałem.
Jeśli już jest jakieś autko co wygląda w miarę wporządku to strasznie drogo się ceni, w dodatku to jeszcze przed lift...

Za Audi jestem głównie przekonany dzięki ocynkowanej karoserii ( niestety moje Mercedesy cierpiały na problem rudej, bardzo mnie to irytuje ), a także tego cztero cylindrowego silnika 1.8t.
Proszę o jakieś porady w co lepiej celować, w stosunku jakości do ceny, a także kosztów eksploatacji. a4 b5 / a6 c5 czy może wlaśnie jakieś e46 ?

Dzięki, pozdrawiam.
lukasz78
Początkujący
 
Posty: 153
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

09 Lut 2015, 18:45

E46 to nowsze technologicznie auto i moim zdaniem wypada lepiej od A4 B5, E46 można bardziej porównać do A4 B6 ale w tej cenie nie kupisz B6 z żadnym godnym silnikiem bo 2.0PB i 2.5TDI chyba Cie nie interesują :)
BMW będzie nieco droższe w utrzymaniu. A4 vs A6 największą różnicą jest wielkość wnętrza - tutaj powinieneś wsiąść, przejechać się i wybrać.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1347
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

09 Lut 2015, 18:47

lukasz78 napisał(a):Ile trzeba przygotować na ew. wymianę turbo ? 2000 zł ? 1000 zł na regeneracje ?

500-700złza regenerację ;)
lukasz78 napisał(a):Chciałbym się też dowiedzieć jak wygląda wymiana paska rozrządu w tym aucie.

w silnikach V6 można się zbliżyć do 2000zł, bo trzeba zdemontować przód - słowa kolego mechanika
lukasz78 napisał(a):Jak jest faktycznie z zawiasem w tych autach ? Interesuje mnie tylko zawias dobrej jakości nie jakaś chińska tandeta.

wszystko zależy od drogi, bo niektórzy robią 30tys. a inni 70. Mało kto dobija do 100tys. chyba, że ciągle jeździ po autostradzie
lukasz78 napisał(a):Za Audi jestem głównie przekonany dzięki ocynkowanej karoserii

co ci po tym, jak większość bita

Ogólnie - szkoda tyle kasy na A4 B5 szczególnie jak je zestawimy z BMW e46, bo nie oferuje praktycznie nic więcej pod żadnym względem. Szukasz A6 C5 ale wg mnie znacznie lepszą opcją jest BMW e39. I nie łam się ogłoszeniami, bo w przypadku Audi jest tak samo źle. Od siebie dodać mogę Lexusa IS 200
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Lut 2015, 18:58

Czyli sądzisz, że w tych pieniądzach wyrwałbym e46 jakiegoś przed lifta z r6 ?
e39 nie chce, mamy takie w rodzinie 2.5 170 km czysta benzyna. Auto jak najbardziej spoko, lecz prawda jest taka że koszty eksploatacyjne są duże jeśli ktoś kupi szmelc.

Ciekawy jestem jak w a4 1.8t ten silniczek by sobie radził z takim r6 bmw ?
lukasz78
Początkujący
 
Posty: 153
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Focus mk2
Silnik: 1.6 100km duratec
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

09 Lut 2015, 19:13

lukasz78 napisał(a):wyrwałbym e46 jakiegoś przed lifta z r6

spokojnie jakieś 323i lub 325i ale trzeba szukać
lukasz78 napisał(a):Ciekawy jestem jak w a4 1.8t ten silniczek by sobie radził z takim r6 bmw

Nie poradzi sobie, chyba, że z jakimś 320i. Audi tylko na prostej ujdzie ale na zakręcie ssie w porównaniu do BMW.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Lut 2015, 22:59

dzida napisał(a):Nie poradzi sobie, chyba, że z jakimś 320i. Audi tylko na prostej ujdzie ale na zakręcie ssie w porównaniu do BMW.

Warto dodać ,że jak Audi jest w Quattro to wtedy pod każdym względem takie BMW ssie.
Arek922
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 14 07 2011
Przebieg/rok: 45tys. km
Auto: E32
Silnik: 3.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1989
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaki silnik wybrać w Toyota Yaris I?
    Po tym jak trafił na rynek był samochodem chętnie wybieranym przez kierowców ze względu na ponad przeciętną niezawodność. Zastąpił on wcześniej produkowany model Starlet. Yaris pierwszej generacji był produkowany w ...

09 Lut 2015, 23:02

poza zakrętami w których Audi dalej będzie podsterowne :D
ale Quattro to fajny patent tylko trzeba je spiąć z mocniejszym motorem aby dało fun na miarę RWD :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Lut 2015, 23:40

w Audi Ad B5 celuj w tym budżecie w quattro z 1.8T.
Regeneracja turbiny, to koszt około 700 złotych, to prosta turbina.
Dobra instalacja dla tego silnika to około 3tyś.zł.
Co do zawieszenia, polecam poczytać na forach audi i vw, są tam długie wątki na ten temat, Użytkownicy polecają tam części godne uwagi i przebiegi jakie są osiągalne. Generalnie zależy wszystko od tego na jakich drogach się poruszasz i jak *wpadasz* na dziury, jeśli będziesz uważać, to na dobrych częściach i dobrze zrobionym zawieszeniu, pojeździsz trochę :)
W A4 B5 silnik 1.8T daje sobie znakomicie radę i jeździ się przyjemnie, natomiast w A6 może szału nie robi, ale daję sobie spokojnie radę. Dla przeciętnego użytkownika jest to moc całkowicie wystarczająca, a jak komuś nie starcza, silnik można podkręcić.
Co do A6 z V6 wymiana rozrządu, to koszt około 1200-1300zł, według instrukcji wymieniany co 120tyś.km, jednak użytkownicy zalecają zmianę co około 90tyś.km.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

10 Lut 2015, 00:34

Arek992 - wtedy jeszcze gorzej dla Audi, bo osiągi i spalanie drastycznie gorsze, dalej to będzie podsterowne i mniej komfortowe. Jedyna przewaga będzie w trakcji na sniegu/wodzie... ale większość w Polsce przez 3/4 roku tego nie uświadczy.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

10 Lut 2015, 00:58

jiGsaw napisał(a):Arek992 - wtedy jeszcze gorzej dla Audi, bo osiągi i spalanie drastycznie gorsze, dalej to będzie podsterowne i mniej komfortowe. Jedyna przewaga będzie w trakcji na sniegu/wodzie... ale większość w Polsce przez 3/4 roku tego nie uświadczy.



W starych Quattro takich jak np moim Audi 200 to fakt ,że Quattro jarało troszke więcej ,ale nie są to duże róznice. W Tych nowszych typu A4 B6,A6 C5 praktycznie nie ma różnicy w spalaniu ,a osiągi są też bardzo podobne. Quattro na samym starcie robi praktycznie każde FWD i RWD (mówie tutaj o autach z podobną mocą,charakterystyką silników i masą).

Quattro w zakrętach prowadzi się dużo lepiej od FWD bo jest bardziej zbliżone do RWD ,ale jednak z RWD szans nie ma za to na plus tak jak mówisz deszcze,snieg,błoto. No i fajne są bączki w Quattro bo robisz to w miejscu.

Do autora: Nie wiem ogolnie jak się spisują silniki 1.8T ,ale za to wiem ,że bardzo łatwo można tam zwiększyć moc wkładając np graty z Audi TT które przy tym silniku miało 150,163,180 i 190 KM.
Jest: Audi 200 2.2T , Audi V8 4.2+LPG PRINS
jurek600
Początkujący
 
Posty: 116
Prawo jazdy: 04 04 2000
Auto: Audi 200
Silnik: 2.2 Turbo 10v
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1989

10 Lut 2015, 01:47

Quattro fajna rzecz, mało awaryjny napęd ale trzeba pamiętać o jednym przyśpiesza lepiej i trzyma się lepiej ale hamuje tak samo jak przednionapędowe :) o tym ludzie zapominają.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1347
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

10 Lut 2015, 08:55

Na suchym dobrze zestrojone rwd i rowna nawierzchnia oraz semi slick to taki sam start praktycznie rwd/awd. Zwlaszcza przy mocach rzedu 150 - 180 koni. Dla mnie sens quattro sie pojawia jak robisz grube mody.

1.8t bardzo fajnie chodzi, ale poskladane na osprzecie z 2.0 tfsi. :)
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW