Audi A4 B5 benzyna - czy jeszcze warto

22 Mar 2016, 13:33

Dzięki za odpowiedzi:)
Może jednak zostanę przy swoim obecnym aucie (Opel Zafira A lifting, 1.8), jak uda mi się zwalczyć dziwny zapach przez który mnie gardło boli. (już robiłem odgrzybianie klimatyzacji tzn. parownika, wyczyściłem podszybie, wymieniony filtr przeciwpyłkowy, wezmę się jeszcze za czyszczenie tuneli od nawiewów i ozonowanie).
Jedno jest pewne: Audi A4 B5 jest dość dobrze wyciszone (jeśli są sprawne tłumiki, plecionka, zawieszenie, układ kierowniczy).
Opel jest dość głośny w sensie pracy zawieszenia (jednak ogólnie zawieszenie jest trwałe).
LOSMARCELOS
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: 127.0.0.1

22 Mar 2016, 17:13

LOSMARCELOS napisał(a):Wiadomo, że relacja rocznik-cena w Audi nie jest tak korzystna jak np. w Citroenie, Renault czy Fiacie. (Za 15 000 zł idzie kupić wygodnego Renault Espace z 2008, ale kwestia kosztów eksploatacji i awaryjności)


Espace z 2008 za 15 tysięcy to jak A4B5 z 2000 za 5 tysięcy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

22 Mar 2016, 19:47

Ehh ta 2008rok za 15k.. :roll:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Mar 2016, 22:44

No poniosło mnie z tym Espace :-) za 15 tyś zł.
Za 25 tyś zł można kupić z 2008. Renault Scenic (Grand Scenic też) są relatywnie tanie w stosunku do rocznika.
Heh i pomyśleć, że kiedyś w 2002 roku zapłaciłem za używanego Fiata 126p prawie 6000 zł. :roll: :shock:
LOSMARCELOS
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: 127.0.0.1

23 Mar 2016, 09:11

@szybki , podaje po prostu realne wyniki a nie zaniżone jak 90% ludzi :)
culpa
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 16 04 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e39 540i
Silnik: 4,4l v8 295km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Mar 2016, 10:26

culpa napisał(a):@szybki , podaje po prostu realne wyniki a nie zaniżone jak 90% ludzi :)


To i tak nie zmienia faktu że mówisz o wartościach dla mnie kosmicznych :shock: jak na zwykłe V8.
Oczywiście może jest to kwestia nie sprawnego auta albo ciężkich felg albo stylu jazdy no ale wynik masakra.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10964
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Mar 2016, 10:30

felgi 17" , nie ukrywam ze mam ciezka noge , napewno ktos rozsadniejszy by wycisnal lepsze wyniki ;)
culpa
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 16 04 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e39 540i
Silnik: 4,4l v8 295km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Mar 2016, 19:11

Poczytajcie opinie w linku który wcześniej wrzuciłem,spalanie jest normalne.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

14 Kwi 2016, 08:58

LOSMARCELOS napisał(a):Za 10 000-12 000 zł idzie kupić zadbane A4 B5?
Za takie silniki o jakich wspominałeś to za duża kwota.
Za 1.6 max 8 tys.
Za 1.8 max 10 tys.
Za 1.8t to już może być bardzo różnie, bo ciężko o dobry stan 9-13 tys.


matinaszek napisał(a):Minusy auta:
* kosztowne wielowahaczowe zawieszenie
* słaba trwałość plastików wnętrza (szybko się rysują i wycierają)
* częste problemy z falującymi obrotami
* słaby dostęp do frontu silnika oraz głębszych zakamarków silnika itp.
* w przypadku usterki napinacza hydraulicznego, konieczność zakupu oryginalnej dość kosztownej ok. 1200-1500 zł części ponieważ zamienniki w kwocie 700-800 zl nie zdają egzaminu

Wad ma to auto dużo, ale mała riposta ode mnie, bo nie do końca jest tak jak napisałeś.
*komplet wielowahaczowy MS 500zł - starcza na 40-80 tys zależnie od dróg po jakich jeździsz i stylu jazdy
*plastiki po 500 tys. wyglądają lepiej niż w skodzie po 150
*napinacz pada raz w życiu auta o ile dotrwa do takiego przebiegu, jak już padnie to koszt jego 350-450zł FEBI plus łańcuch około 100-200zł, nie wiem kto o zdrowych zmysłach kupuje tu oryginał

szybki napisał(a):A ja średnio lubiąc to auto :D podchodzę do niego od strony ekonomii bo kupując coś do 10k trudno mieć na względzie jakieś wielkie wymagania... i zestaw tego co napisałeś delikatnie mówiąc jest kosztowny, to co stwierdziłeś z dostępem do silnika w przypadku V6ek jest klęską bo prestiżowe ałdi nawet z głupimi wyciekami oleju nie mogło sobie poradzić... już nie wspomnę o osiągach vs ekonomia...


Nie dość, że masz jakiś kompleks własnej osoby który objawia się niezrozumiałymi atakami na daną markę, to jeszcze nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Gdzie on napisął o V6? Nigdzie.

A4/Passaty mają sporo usterek, ale jeżeli chodzi o osiągi to biją na głowe konkurentów i dlatego wielu je kupuje, a nie ze względu na jakiś "prestiż" o którym najwięcej mówią ci, co jeżdżą zupełnie czymś innym.

Pokaż mi drugie takie auto gdzie przy silniku 1.8 ma takie przyspieszenie jak A4 1.8t w tych rocznikach.
Toyota Avensis przy silniku 2.4 ma 9 sekund do setki, a jest autem nowszej generacji. 1.8t ma poniżej 8 sekund w wersji 180KM.
Twoja tendencyjność jest przykra.

Toyoty to dobre i mało awaryjne auta, ale przecież to w ogóle nie ta półka cenowa więc co tu w ogóle porównywać.
Poza tym rzeźba nie każdemu się podoba - są po prostu totalnie bez wyrazu jak np. Skody czy Fiaty.
Emejcz
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: A4 B5 FL
Silnik: 1.8t 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Kwi 2016, 09:33

Emejcz napisał(a):Pokaż mi drugie takie auto gdzie przy silniku 1.8 ma takie przyspieszenie jak A4 1.8t w tych rocznikach
gratuluję porównywania silnika wolnossącego z turbo :ok:
Zapewne stwierdzisz, że się na ciebie uwziąłem, bo ripostuję cię w już drugim temacie, ale po prostu piszesz takie ciekawe rzeczy, że nie mogę sobie darować :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Kwi 2016, 09:40

Widzisz ty sensu nie widzisz w takim porównaniu, bo nie rozumiesz podejścia.
Chodzi o prostą sprawę - o wybór.
Z chęcią porównałbym 1.8t z zaturbionym silnikiem Toyoty, ale tam po prostu takiego nie ma - są słabe (czytaj o małej mocy) jednostki i dlatego takie auto odpada w przedbiegach mimo wielu zalet.
Z innymi autami jest podobnie, fajne samochody, ale żałosne jednostki. Tylko do jazdy od punktu A do punktu B.
BMW też mają podobnie, że jak chcesz dobre osiągi to musisz kupić co najmniej 2.5.

Powiem tak, można wiele krytykować. Jak padło mi pierwsze A4 to chciałem kupić coś innego. Chciałem np. starego Accorda, ale to wszystko ma słabe osiągi przy takich pojemnościach, a mnie na większe pojemności nie stać.

Jedyne z takich sensownych aut jeszcze w tych latach i cenach są Saaby.
Problem w tym, że wymiana rozrządu kosztuje krocie jak na takie auto, bo trzeba wyciągać silnik plus mają bardzo wysokie spalanie w benzynie.
Taki 93 zaturbiony pali jeszcze 2-3 litry więcej niż A4.
Nie będę już wspominał o 95.
Emejcz
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: A4 B5 FL
Silnik: 1.8t 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Kwi 2016, 09:59

Emejcz napisał(a):Widzisz ty sensu nie widzisz w takim porównaniu, bo nie rozumiesz podejścia.
Chodzi o prostą sprawę - o wybór.
Z chęcią porównałbym 1.8t z zaturbionym silnikiem Toyoty, ale tam po prostu takiego nie ma - są słabe (czytaj o małej mocy) jednostki i dlatego takie auto odpada w przedbiegach mimo wielu zalet.
kto tu nie widzi sensu, a w zasadzie absurdalności i głupoty swoich "racji" :roll: let me give you an example:
porównywanie silnika bez i z turbo jest jak wygrana Grzegorza Rasiaka w plebiscycie o złotą piłkę, a to tylko dlatego, że jego jedynym konkurentem był facet z niedowładem nóg na wózku inwalidzkim (drobna podpowiedź- ciężko z tym grać w piłkę nożną)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Kwi 2016, 10:06

No niestety, jak nie rozumiesz jaki jest sens w porównywaniu możliwości dokonywania wyboru pomiędzy dwoma modelami aut na podstawie jednostek w nich oferowanych to ja kończę dyskusję na ten temat.
Niejeden z pewnością zrozumiał, więc wystarczy.

Niezrozumiałe jest dla mnie to zapatrzenie niektórych we własne racje i pogardę dla marek premium.
Ale tak to jest, niejeden jak plunie mu się w twarz to myśli, że deszcz pada i żeby nie wiem co to nie przyzna się do tego jak jest w rzeczywistości.
Emejcz
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: A4 B5 FL
Silnik: 1.8t 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Kwi 2016, 10:20

Emejcz napisał(a):No niestety, jak nie rozumiesz jaki jest sens w porównywaniu możliwości dokonywania wyboru pomiędzy dwoma modelami aut na podstawie jednostek w nich oferowanych to ja kończę dyskusję na ten temat.
naprawdę? :cry: proszę cię, powiedz, że robisz sobie jaja, bo zaczynam wątpić w przyszłość ludzkości.
Wiesz w ogóle do czego służy turbina w silniku? Uprzedzając Twoje ewentualne wątpliwości - nie, nie do wytwarzania prądu. Od tego są takie duże stojące na polach.
Ciekawa publikacja wyjaśniająca sens istnienia turbo w silniku https://pl.wikipedia.org/wiki/Turbospr%C4%99%C5%BCarka. Po przeczytaniu dopisz sobie za tym wszystkim słowo "nie" i otrzymasz obraz zwykłego wolnossącego silnika
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Kwi 2016, 10:32

Makabra.
Zapisz się lepiej do jakiejś partii, nadasz się.
Kończę polemikę na ten temat.
Emejcz
Początkujący
 
Posty: 126
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: A4 B5 FL
Silnik: 1.8t 150KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999