Audi A4 B5 benzyna - czy jeszcze warto

21 Mar 2016, 10:28

Hej! Pewnie tematów było dużo, ale tak po krótko: czy warto jeszcze kupić Audi A4 B5 (po 1 Liftingu lub 2 liftingu)?
Silnik 1.6 benzyna?
Czy ta wersja 1.8 (125 km) jest bardziej awaryjna niż 1.6?
Za 10 000-12 000 zł idzie kupić zadbane A4 B5? Wiadomo, że relacja rocznik-cena w Audi nie jest tak korzystna jak np. w Citroenie, Renault czy Fiacie. (Za 15 000 zł idzie kupić wygodnego Renault Espace z 2008, ale kwestia kosztów eksploatacji i awaryjności)
Rodzice kupili w 2006 za 17 000 zł z 1995 rocznika 1.6 (bez klimy niestety), auto do tej pory jeździ, fakt, że rzadko używane, ale problemów z nim nie ma (tylko części eksploatacyjne).
Ogólnie wiem, że 1.6 to nie rakieta, zależy mi na trwałości auta i możliwości montażu LPG.
Po kupnie wiadomo, wymiana filtrów, oleju, płynu chłodniczego i hamulcowego, wymiana rozrządu (dla pewności), odgrzybienie klimatyzacji, konserwacja blachy (profile zamknięte).
Każde używane auto wymaga wymiany płynów po kupnie itp. :)
Auto by było używane do jazdy w weekendy w niewielkie trasy pod miasto (ok 50 km drogą międzymiastową), także zależy mi na wygodnych fotelach i wyciszeniu. Audi chyba jest lepiej wyciszone niż Opel np. Astra G albo Zafira A ?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
LOSMARCELOS
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: 127.0.0.1

21 Mar 2016, 10:34

Jak dla mnie troche bez sensu wydac za takie auto tyle pieniedzy, zdecydowanie predzej a6 jezeli wspominasz o wyciszeniu i komforcie, widze po silniku ze zalezy Ci na niskim spalaniu, diesel odpada?
culpa
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 16 04 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e39 540i
Silnik: 4,4l v8 295km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Mar 2016, 10:43

LOSMARCELOS napisał(a):Za 10 000-12 000 zł idzie kupić zadbane A4 B5?

Dobry temat , trzeba być ortodoksyjnym miłośnikiem wieśwagena :D

p.s

A ja się zastanawiałem nad tojką avenem1 z 2,0 16V i przebiegiem 30tyś.km. za 12k... :twisted:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11080
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Mar 2016, 11:09

Diesle używane mają większe przebiegi.
Ogólnie szukam benzyniaka z możliwością wstawienia LPG.
Nigdy nie byłem miłośnikiem VAGa, ale po prostu zależy mi kupić auto w przyzwoitym stanie.
Ogólnie nie zmieniałbym auta gdyby nie zapach z nawiewów którego nie mogę się pozbyć (Opel). Odgrzybiany parownik, nowy filtr przeciwpyłkowy, nagrzewnica szczelna,auto sprzątane, zastosowałem wewnątrz tzw. żwirek pochłaniający zapach, silnik nie ma wycieków itp. W kabinie nie ma zapachu, dopóki nie włączę ogrzewania/nawiewu.. Taką dyktą czuć. Podobno Oplowski zapach. Mechanicy rozkładają ręce. Dłużej pojeżdżę autem to mnie gardło boli. Dlatego szukam innego auta,
LOSMARCELOS
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: 127.0.0.1

21 Mar 2016, 12:06

Myslalem ze nie chcesz LPG skoro o nim nie wspomniales. W takiej sytuacji sprawa jest prosta, namawiałbym Cie nad wiekszym silnikiem. U mnie przy normalnej jezdzie po miescie spalanie lpg wynosi okolo 20-25l, na trasie spada do 15l jezeli potrafisz jechac stala predkoscia 120-130km/h. Jezeli decydujesz sie na gaz imo. nie bralbym tak malego silnika ze wzgledu na brak mocy , na trasie odczujesz uciazliwosc takiego 1.8 , jeszcze w lpg :)
culpa
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 16 04 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e39 540i
Silnik: 4,4l v8 295km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Mar 2016, 12:18

Hmm obecne auto ma 125km (LPG), 1.8 silnik, jest dość wysokie i faktycznie, czasem brakuje mocy...
1.6 jest u mnie w rodzinie (tzn A4 B5) i tam samemu jak się jedzie to może być...
LOSMARCELOS
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: 127.0.0.1

21 Mar 2016, 13:59

Dlatego wybor jest prosty jak dla mnie :) Czemu wogole rozgladales sie konkretnie za takim silnikiem? Chodzi o koszta? Ubezpieczenie, paliwo? Czy dlatego ze miales juz stycznosc z tym silnikiem?
culpa
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 16 04 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e39 540i
Silnik: 4,4l v8 295km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Mar 2016, 18:00

Zamiast A4 wolałbym BMW E46 320..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Mar 2016, 18:21

culpa napisał(a):Myslalem ze nie chcesz LPG skoro o nim nie wspomniales. W takiej sytuacji sprawa jest prosta, namawiałbym Cie nad wiekszym silnikiem. U mnie przy normalnej jezdzie po miescie spalanie lpg wynosi okolo 20-25l, na trasie spada do 15l jezeli potrafisz jechac stala predkoscia 120-130km/h.

Tak zapytam z ciekawości podajesz wyniki spalania V12?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11080
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Mar 2016, 18:38

BMW e39 540i więc nie ma się co dziwić :wink:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Mar 2016, 19:18

Barol napisał(a):BMW e39 540i więc nie ma się co dziwić :wink:


Są to wartości abstrakcyjne nawet jak na BMW :o
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11080
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Mar 2016, 19:23

No niewiem,z ciekawości sprawdziłem na forum BMW i sporo użytkowników podaje podobne spalanie,dla przykładu:
"pali 14 w trasie (średnio spokojna jazda), i 19 w mieście. Przy naprawde ostrej jeździe po mieście wyszło 26."
"Spalanie w warunkach mieszanych (z przewagą miasta) będziesz miał około 19-20l LPG/100km. Na trasie zejdziesz nawet do 13l LPG/100km przy DELIKATNEJ jeździe."
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 2&t=130540
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Mar 2016, 19:31

Barol napisał(a):No niewiem,z ciekawości sprawdziłem na forum BMW i sporo użytkowników podaje podobne spalanie,dla przykładu:
"pali 14 w trasie (średnio spokojna jazda), i 19 w mieście. Przy naprawde ostrej jeździe po mieście wyszło 26."
"Spalanie w warunkach mieszanych (z przewagą miasta) będziesz miał około 19-20l LPG/100km. Na trasie zejdziesz nawet do 13l LPG/100km przy DELIKATNEJ jeździe."


Hmmm... to jeszcze bardziej pokochałem 3uz-fe :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11080
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Mar 2016, 08:44

Jako, że posiadam wspomnianą b5 to się wypowiem co nieco.
Posiadam b5 po II lifcie z nowszym silnikiem APT 1.8 125 km 1999. Po zakupie wstawiłem LPG . Spalanie LPG w mieście 11L.
Plusy auta:
* silniki bardzo dobrze znoszą instalacje LPG
* 1.8 wolnossący jest znacznie dynamiczniejszy od 1.6. Jeździłem przez rok 1.6 i stwierdzam, że jednostka mało awaryjna i mułowata.
* auto jest oporne na rdzę o ile nie było bite. W moim egzemplarzu nie idzie doszukać się rudej. Podwozie w super stanie.
* w miarę komfortowa i wygodna jazda
* duży wybór części zamiennych
* mało awaryjne o ile podstawowe naprawy wykonuje się na czas
* ponadczasowa sylwetka jak na swoje lata ( bynajmniej według mnie, ale wszystko zależy od gustu)
* napisałbym więcej ale starałem się uchwycić najważniejsze uwagi

Minusy auta:
* kosztowne wielowahaczowe zawieszenie
* słaba trwałość plastików wnętrza (szybko się rysują i wycierają)
* częste problemy z falującymi obrotami
* słaby dostęp do frontu silnika oraz głębszych zakamarków silnika itp.
* w przypadku usterki napinacza hydraulicznego, konieczność zakupu oryginalnej dość kosztownej ok. 1200-1500 zł części ponieważ zamienniki w kwocie 700-800 zl nie zdają egzaminu

Są to moje spostrzeżenia odnośnie auta. Zapewne znajdzie się wiele osób, które będą odmiennego zdania, za co im chwała bo byłoby nudno :D .
matinaszek
Nowicjusz
 
Posty: 22

22 Mar 2016, 13:09

matinaszek napisał(a):Są to moje spostrzeżenia odnośnie auta. Zapewne znajdzie się wiele osób, które będą odmiennego zdania, za co im chwała bo byłoby nudno :D .


Napisałeś prawdę a niestety fanboje w wersji "softboj" napiszą to samo co Ty tylko dodając że i tak wszystko jest prawie darmo bo części są w kioskach a w wersji "hardboj" to nie ma z niczym problemu a jak coś się popsuło to znaczy że sprawa dotyczyła trupa... :D

A ja średnio lubiąc to auto :D podchodzę do niego od strony ekonomii bo kupując coś do 10k trudno mieć na względzie jakieś wielkie wymagania... i zestaw tego co napisałeś delikatnie mówiąc jest kosztowny, to co stwierdziłeś z dostępem do silnika w przypadku V6ek jest klęską bo prestiżowe ałdi nawet z głupimi wyciekami oleju nie mogło sobie poradzić... już nie wspomnę o osiągach vs ekonomia... Więc jak sobie dołożysz jeszcze tematy popsutych centralnych zamków, problem z nagrzewnicą (wystarczy wpisać na google) gdzie w moim a4 trzeba było wyjąć całą deskę rozdzielczą do naprawy, problemy cewek V6ki, wycieki oleju...to co mamy ??? Auto tanie w zakupie z masą usterek wiszących nad kierownikiem a do tego max wpadka pod względem bezpieczeństwa.
A wszystko okraszone słowem "prestige" :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11080
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe