Audi A4 B5 - Jaki silnik?

02 Wrz 2014, 16:53

Witam, słuchajcie mam taki dylemat. Przymierzam się do kupna samochodu (tzn. ojciec) Audi A4 B5(ew. Passat B5, silniki te same) kombi i dylemat jest przy wyborze silnika... Silnik 1.8 i do tego gaz czy może 1.9 tdi (90km). Który lepszy silnik ? Dodam że samochodem dziennie jeździ się ok. 6km (czasami do tego gdzieś do 15km wypady w tygodniu) i trochę się oczytałem, że silnik jest niedogrzany i będzie się psuł a koszty naprawy są duże (choć z tego co trochę się orientuje to chyba tylko pompa i wtryskiwacze ale nie znam się na tym). Obecnie jeździ się Astrą F 1.6 SI na gazie i jest to mułowate, stąd ta propozycja TDI, ponieważ już dość słabych samochodów. Samochód będzie (jeżeli wszystko dobrze pójdzie sprowadzany z Niemiec (tylko z niemiec chce), czyli najprawdopodobniej wyjazd do niemiec, przeznaczyć na Audi A4 B5 ok. 1000-1200 euro (max do 5k) i samochód gotowy :) Ew. benzyniak to tak za ok. 500-700 euro (do tego gaz 2 tysiące ;F). Wiem, że w polsce za 5 tysięcy nie kupi się takiego samochodu a tymbardziej zadbanego i z tego co widziałem na ogłoszeniach niemieckich tzw "Diesle" są bardziej zadbane niż "benzyniaki" czy to za sprawą tego, że Diesiel więcej kosztuje i bardziej się nadaje na większe trasy? Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
DAnio456
Nowicjusz

Auto: Opel astra F
Typ: Kombi

02 Wrz 2014, 18:05

DAnio456 napisał(a):Obecnie jeździ się Astrą F 1.6 SI na gazie i jest to mułowate, stąd ta propozycja TDI, ponieważ już dość słabych samochodów.

DAnio456 napisał(a):1.9 tdi (90km)

Jakbyś postawił te samochody na światłach żeby się sprawdziły na prostych to Audi by tak dostało w d*** że wstyd by było się nim tam więcej pokazać...

DAnio456 napisał(a):silnik jest niedogrzany i będzie się psuł a koszty naprawy są duże (choć z tego co trochę się orientuje to chyba tylko pompa i wtryskiwacze ale nie znam się na tym).