Audi A4 B5 - Jaki silnik?

02 Wrz 2014, 16:53

Witam, słuchajcie mam taki dylemat. Przymierzam się do kupna samochodu (tzn. ojciec) Audi A4 B5(ew. Passat B5, silniki te same) kombi i dylemat jest przy wyborze silnika... Silnik 1.8 i do tego gaz czy może 1.9 tdi (90km). Który lepszy silnik ? Dodam że samochodem dziennie jeździ się ok. 6km (czasami do tego gdzieś do 15km wypady w tygodniu) i trochę się oczytałem, że silnik jest niedogrzany i będzie się psuł a koszty naprawy są duże (choć z tego co trochę się orientuje to chyba tylko pompa i wtryskiwacze ale nie znam się na tym). Obecnie jeździ się Astrą F 1.6 SI na gazie i jest to mułowate, stąd ta propozycja TDI, ponieważ już dość słabych samochodów. Samochód będzie (jeżeli wszystko dobrze pójdzie sprowadzany z Niemiec (tylko z niemiec chce), czyli najprawdopodobniej wyjazd do niemiec, przeznaczyć na Audi A4 B5 ok. 1000-1200 euro (max do 5k) i samochód gotowy :) Ew. benzyniak to tak za ok. 500-700 euro (do tego gaz 2 tysiące ;F). Wiem, że w polsce za 5 tysięcy nie kupi się takiego samochodu a tymbardziej zadbanego i z tego co widziałem na ogłoszeniach niemieckich tzw "Diesle" są bardziej zadbane niż "benzyniaki" czy to za sprawą tego, że Diesiel więcej kosztuje i bardziej się nadaje na większe trasy? Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
DAnio456
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Opel astra F
Typ: Kombi

02 Wrz 2014, 18:05

DAnio456 napisał(a):Obecnie jeździ się Astrą F 1.6 SI na gazie i jest to mułowate, stąd ta propozycja TDI, ponieważ już dość słabych samochodów.


DAnio456 napisał(a):1.9 tdi (90km)


Jakbyś postawił te samochody na światłach żeby się sprawdziły na prostych to Audi by tak dostało w d*** że wstyd by było się nim tam więcej pokazać...

DAnio456 napisał(a):silnik jest niedogrzany i będzie się psuł a koszty naprawy są duże (choć z tego co trochę się orientuje to chyba tylko pompa i wtryskiwacze ale nie znam się na tym).


No i to prawda... Niedogrzany sinik ogólnie ale generalnie skupmy się na dieslu bo jest to tzw. "zimny silnik" -> będzie dużo palił i szybciej się zużywał. Silnik a nie wtryski i pompa, one lubią klękać swoją drogą.

Chociaż ta wersja 90 KM jest i tak najmniej problematycznym silnikiem z całej gamy TDI.

Przy takim hulaniu bierz benzyniaka bez dwóch zdań i wrzucaj LPG. Albo nawet nie... Tu wystarczy nawet sama benzynka.

DAnio456 napisał(a):Samochód będzie (jeżeli wszystko dobrze pójdzie sprowadzany z Niemiec (tylko z niemiec chce), czyli najprawdopodobniej wyjazd do niemiec, przeznaczyć na Audi A4 B5 ok. 1000-1200 euro (max do 5k) i samochód gotowy :) Ew. benzyniak to tak za ok. 500-700 euro (do tego gaz 2 tysiące ;F). Wiem, że w polsce za 5 tysięcy nie kupi się takiego samochodu a tymbardziej zadbanego i z tego co widziałem na ogłoszeniach niemieckich tzw "Diesle" są bardziej zadbane niż "benzyniaki" czy to za sprawą tego, że Diesiel więcej kosztuje i bardziej się nadaje na większe trasy? Proszę o pomoc i z góry dziękuję.


Nie widzę żadnego sensu sprowadzania tego samochodu z niemiec.

5000 ZŁ??? Nie da rady zamknąć się w tej kwocie z "samochodem do jazdy", a przy sprowadzaniu z niemiec tymbardziej.

Pozdrawiam :).
Ostatnio edytowany przez Vermin 02 Wrz 2014, 19:01, edytowano w sumie 2 razy
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

02 Wrz 2014, 18:45

Do 5 koła to sobie poszukajcie 80-tki oraz Passata B4. Niemiec tymbardziej nie odda dobrego auta za pół ceny.
DAnio456 napisał(a):Obecnie jeździ się Astrą F 1.6 SI na gazie i jest to mułowate, stąd ta propozycja TDI

Zabrzmiało to bardzo prawilnie bo to rzeczywiście strasznie "mocarny" silnik :lol:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Wrz 2014, 19:05

DAnio456 napisał(a):Obecnie jeździ się Astrą F 1.6 SI na gazie i jest to mułowate, stąd ta propozycja TDI, ponieważ już dość słabych samochodów.


Niby masz dość słabych aut a dalej dłubiesz przy germańskich cudach techniki... :mrgreen:
A myślałem ze astraF jest szybka :D
Kup prawdziwe 16V z japoni i zobaczysz że nie musisz mieć mega pojemności i wujka szejka żeby naprawdę fajnie jechać. :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10998
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Wrz 2014, 19:08

Wiem, jak się jeździ Oplem także Audi by nie dostało w dupę, bo ten samochód to trup haha :D Jeżeli TDI to tylko 90km bo 110km mają pompowtryskiwaczae (mogę się mylić) i jak dostanie słabe paliwo to d..a siada a jeden kosztuje chyba ok. 1000zł. Źle sformułowałem zdanie... Do 5 tysięcy Audi sprowadzić +2 na tłumaczenie dokumentów (choć chyba coś koło 1.5k kosztuje) i samochód jest do jazdy, wiem bo mój wujek kupił opla astrę 99rok za 100euro (czyli jakies 500zł licząc) (fakt że on mechanik), lecz przy silniku nic nie robił, troszkę poprawił lakier a zysk od razu było widać :D Nie wiem czy sprawdzaliście ogłoszenia niemieckie (tylko z niemiec np. mobile.de) i za 1000-1200 euro (czyli pod 5 tysięcy podchodzi) kupi się ładny egzemplarz a wiem bo już nie jeden znajomy tak robił, że jeździł do niemiec kupił samochód za psie pieniądze a sprzedał z zyskiem ok. 4-5 tysięcy a na takim audi można zaoszczędzić ok. 3-4 tysięcy bo z Polski to będzie zjeb jak się kupi taka jest prawda, chyba że naprawdę polecone źródło. Jazda na benzyniaku samym troszkę jest kosztowna przy dzisiejszych cenach, silnik 1.8 w mieście spali ok. 9-10l to jest ok. 50zł a wrzucić gaz to spali 11l (wiadomo w zime więcej choć przy naszej jeździe to mniej spali ale zawyżam troszkę tak mi się wydaje) to za ok. 30zł fakt dochodzi benzynka do tego. Także benzyna sama odpada. A możecie powiedzieć jeszcze o tym dieslu czy utrzymanie jest drogie? Wiadomo jak się zrobi wtryski to się jeździ i 2 i więcej lat na tym (a chyba 1 wtryskiwacz kosztuje 100zł). Czy może warto zaryzykować czy tak jak piszą, koszty naprawy przewyższą cenę samochodu?
DAnio456
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Opel astra F
Typ: Kombi

02 Wrz 2014, 19:12

Może i dalej grzebie w germańskich cudach ale to są najlepsze samochody i wcale nie są drogie w utrzymaniu ;). Niemiec sprawdzony i zadowolony szczerze, bo przy Oplu silnikowo to nic takiego większego się nie robiło. A do japońca to jeszcze weź znajdź części pewnie drogie i cięzko dostępne. Z resztą wóz jest kombi a to z tego względu by przewieść jakieś drzwi czy lodówkę czy coś jeszcze także mocy nie trzeba jakoś wiele, ale ten 1.6 SI 101km jest słaby, nie ma siły (w sumie juz 9 lat na gazie).
DAnio456
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Opel astra F
Typ: Kombi
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Hyundai i20 z instalacją LPG BRC Sequent 24.11
    Hyundai i20 z instalacją gazową utrzymuje 5-letnią potrójną gwarancję bez limitu kilometrów. Hyundai Motor Poland wprowadził do sprzedaży model i20 z instalacją LPG. Samochód z napędem na gaz dostępny ...

02 Wrz 2014, 19:23

DAnio456 napisał(a):Jazda na benzyniaku samym troszkę jest kosztowna przy dzisiejszych cenach, silnik 1.8 w mieście spali ok. 9-10l to jest ok. 50zł a wrzucić gaz to spali 11l (wiadomo w zime więcej choć przy naszej jeździe to mniej spali ale zawyżam troszkę tak mi się wydaje) to za ok. 30zł fakt dochodzi benzynka do tego. Także benzyna sama odpada. A możecie powiedzieć jeszcze o tym dieslu czy utrzymanie jest drogie?


DAnio456 napisał(a): Dodam że samochodem dziennie jeździ się ok. 6km (czasami do tego gdzieś do 15km wypady w tygodniu)


Benzynowy silnik wyjdzie Cię 5 razy taniej w naprawach, a różnica w spalaniu benzyniaka i totalnie zimnego diesla będzie... Pewnie w ogóle nie będzie. Ile myślisz że spali Ci ten diesel przy 6 km odcinkach??? 3,5/100 KM?!

Życzę Ci żebyś jakimś cudem nie żałował tego sprowadzonego za 5k Audi.......

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

02 Wrz 2014, 19:28

DAnio456 napisał(a):Może i dalej grzebie w germańskich cudach ale to są najlepsze samochody i wcale nie są drogie w utrzymaniu
Bullshit 1, typowy polski stereotyp :roll:
DAnio456 napisał(a):A do japońca to jeszcze weź znajdź części pewnie drogie i cięzko dostępne.
Bullshit 2, części w takich samych cenach jak do helmutów i równie dobrze dostępne i trzeba je rzadziej kupować
Kupujesz Toyotę Carina i zapominasz co to mechanik :yes:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Wrz 2014, 19:37

Dobra dobra, pozwólcie, że chcę opinię na temat Audi A4 B5 ew. Passat B5, lecz to jest to samo.... Szczególnie o tym Dieslu i 1.8 z lpg. Nie chcę 1.8T troszeczkę więcej pali (ale nie wiele) i ma podobno dwumas także odpada :F. Przekonany jestem do niemieckich wozów :D
DAnio456
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Opel astra F
Typ: Kombi

02 Wrz 2014, 19:43

Niech ci będzie, wyrażę więc opinię o Audi. A więc kiepski, słaby aluminiowy zawias, mnóstwo zajeżdżonych egzemplarzy a za 5k to będzie złom a nie auto :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Wrz 2014, 19:44

DAnio456 napisał(a):Wiem, jak się jeździ Oplem także Audi by nie dostało w dupę, bo ten samochód to trup haha :D


Nie zrozum mnie źle bo nie chcę Cię urazić... Ale jakim cudem miałbyś utrzymać to Audi w przyzwoitym stanie jeśli nie byłeś w stanie zrobić tego nawet przy astrze F???

Moja rada -> Weź te 5k i wsadź w tą Astrę, będziesz miał duuużo mniej awaryjny, szybszy niż A4 B5 1.9 tdi 90 KM i pewny samochód.

Odpuść sobie to sprowadzanie bo to strzał w kolano, z mojej strony to wszystko... No ale jak się uprzesz to i tak to zrobisz.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

02 Wrz 2014, 19:52

Tak ale Astra F to 93 rocznik i trzeba by wsadzić około 2 tysiącę i rzeczywiście samochód byłby do jazdy ale potrzebne jest coś młodszego a pozatym rdza już daje oznaki na karoserii w oplu :D Nie wiem na jakiej podstawie stwierdziłeś, że nie zadbałem o opla, taki silnik się trafił do tego jest gaz 9-cio letni i 1.6 to słabo czuć te 101km. :) No dobra w każdym bądź razie dzięki za rady
DAnio456
Nowicjusz
 
Posty: 15
Auto: Opel astra F
Typ: Kombi

02 Wrz 2014, 20:01

Jak 100 km w Astrze źle jedzie to TDI 90KM jedzie tragicznie... :ok:
Za 5k jak już mówiłem nie kupisz nic dobrego, co najwyżej 80 i B4 bo w Niemczech dobre samochody są droższe niż w PL... :ok:
I jak myślisz że Passat B5 i Audi A4 to szczyt bezawaryjności to zatęsknisz za Astrą.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

02 Wrz 2014, 20:12

Powodzenia w znalezieniu ładnej A4 :)
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Wrz 2014, 20:17

Ale ford mondeo mk3 znajdzie bez problemu;] Tego jest jak na s.... i za grosze je pchają :P
riken
Początkujący
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Alfa 156FL
Silnik: 1.9JTD
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005