Audi A4 B5

07 Lut 2011, 14:25

Witam czy ktoś mógłby mi dokładnie opisać to auto najlepiej z własnego doświadczenia. Wady, Zalety, ekonomie, wyciszenie. Po prostu wszystko, osobiście słyszałem że tylne zawieszenie bywa wadliwe i drogie w naprawie.
Oto przykładowe aukcje:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Freeman
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: kraków

07 Lut 2011, 16:02

1.6 straszny muł i spalanie na poziomie 10l norma ;), blacha full ocynk nie powinien gnić chyba, że powypadkowy. Zaraz jacyś zboczeńcy będą pisać nie kupuj A4 bo na zawieszenie stracisz oszczędności życia itp. faktem jest że aluminiowe zawieszenie nie nadaje się na polskie drogi, ale tragedii nie ma, jednym słowem fajne autko tylko poszukaj zadbanego, to jeszcze parę lat posłuży
Ostatnio edytowany przez kamyl, 07 Lut 2011, 16:04, edytowano w sumie 1 raz
kamyl
Aktywny
 
Posty: 278
Miejscowość: SR
Prawo jazdy: 0- 4-2009
Auto: VC GTS
Silnik: Z19DT
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

07 Lut 2011, 16:02

3 i 4 powiedzmy nie są najgorsze. Ale Audi A4 B5 kosztuje zadbane w okolicach 10 tys. Za 7 tysięcy to będą raczej pozajeżdżane albo poskładane z 2 innych autka.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

07 Lut 2011, 16:03

Zawieszenie nie jest wadliwe,tylko niska jakość silentblocków oraz sworzni wahaczy(zarówno z przodu jak i z tyłu) dlatego warto zainteresować się autami wypr.po 99 r.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8577
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

07 Lut 2011, 16:27

Wady:
-ciasne, szczególnie odczuwa się to na tylnej kanapie (niektóre autka segmentu B typu Corsa albo Fabia mają tam więcej miejsca)
-głośny 1.9 TDI, wyciszenie jest ok, nie przeszkadza szum wiatru czy stukot kół o wszystkie nierówności, tylko do dieslowskiego klekotania niezależnego trzeba się przyzwyczaić bo jest słyszalne niezależnie od obrotów
-problemy z zawieszeniem - dość szybko się zużywa i jest drogie w eksploatacji
-opłakany stan 90% modeli na naszym rynku - jednostki z interesującego cię okresu w dieslu mają nastukane około 400tys. km, w benzynie pewnie trochę mniej (ale nie wierz w bajery typu 190 czy 210tys. km przebiegu), sporo jest wyklepanych egzemplarzy po wypadkach
-w sumie wg mnie nie warte swojej ceny wziąwszy pod uwagę że to to samo co Passat i Superb

Zalety:
-ciekawszy wygląd wnętrza niż w Passacie z tego okresu
-dobre blachy - o ile nie było bite to rdza nie powinna się pojawić
-duża dostępność części zamiennych, auto jest bardzo popularne więc każdy mechanik je zna nawet w mniejszych miejscowościach i nie ma takich problemów z serwisowaniem jak mniej popularnych
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka

07 Lut 2011, 18:43

Według mnie samochód wart swojej ceny, za zadbaną Octavie lub Passata trzeba dać tyle samo co za Audi które według mnie jest ładniejsze, jedyną wadą jest trochę mało miejsca na tylnej kanapie. Wyciszenie jest dobre, osobiście z zawieszaniem nie mam problemów, karoseria nie rdzewieje, z częściami nie ma żadnego problemu, ale za 7tys zł może być ciężko dostać coś zadbanego.
dzedzej
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: bydgoszcz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hybrydowe 4x4 Lexusa - RX, NX, UX
    Japoński producent samochodów klasy premium, który wraz z wprowadzeniem w 1989 roku flagowego Lexusa LS podbił segment aut reprezentacyjnych limuzyn, w niespełna dekadę później de facto stworzył kategorię ...
    Mazda CX-5 - zwiększenie produkcji
    Mazda Motor Corporation poinformowała o planach zwiększenia produkcji Mazdy CX -5 z 200 000 do 240 000 egzemplarzy rocznie, dzięki uruchomieniu linii produkcyjnej tego modelu także w Zakładzie Ujina nr 1, obok Zakładu Ujina ...

07 Lut 2011, 20:15

Zawieszenie w tym samochodzie opiera sie na wielu aluminiowych wachaczach. Przeważnie wielowachaczowe zawieszenie to bardziej komfortowe zawieszenie, ale droższe w eksploatacji.
Ostatnio edytowany przez atis700, 08 Lut 2011, 00:37, edytowano w sumie 1 raz
atis700
 

07 Lut 2011, 20:18

ACSznycel napisał(a):problemy z zawieszeniem - dość szybko się zużywa i jest drogie w eksploatacji

NIe ma żadnych problemów kupując zestaw Lemforder koszt 1400zł.
kamyl napisał(a):1.6 straszny muł i spalanie na poziomie 10l norma

Zgadzam się - ja mam 1,8 125kM a lepszy by był 1,8T 150kM.
ACSznycel napisał(a):jest bardzo popularne więc każdy mechanik je zna nawet w mniejszych miejscowościach i nie ma takich problemów z serwisowaniem jak mniej popularnych

Bez podłączenia pod komp. nawet nie podchodź i dobrze jest się zaopatrzyć w interfejs diagnostyczny - bo po odłączeniu byle jakiego czujnika wywala błąd i odłączenie akum. nic nie daje.
Jeśli chodzi modele benzynowe mają one skrzynie biegów sportowe a co za tym idzie silnik trzeba kręcić powyżej 3000obr/min wtedy te auto zyje wiadomo troche też pali więcej.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002