Audi a4 b6 2.5 TDI 163 km płyn ubywa do określonej ilości

10 Wrz 2023, 18:10

Witam. Odkupiłem auto i mam problem a jednocześnie przypuszczenie, że ktoś nie odpowietrzył układu chłodzenia, ponieważ z temperatura silnika jest wszystko pięknie, nie grzeje się, trzyma 90 stopni lecz nawiew ustawiony na ogrzewanie np. W granicy 25 stopni wtedy czuć najlepiej różnice między chłodnym a ciepłym powietrzem, ponieważ pół minuty jest nawiew ciepły i pół minuty zimny. Wszystkie kratki nawiewu mają to samo, nie ma problemu ze strefami.
Druga sprawa to ubytek płynu zawsze do tego samego momentu jakoś mniej więcej około 5 cm poniżej przedziałki stanu minimum-maximum, auto nie kopci na biało ale ostatnio jeździłem rzadziej i wyciek jest również kiedy nie jest odpalany. Wróciłem dziś z urlopu tygodniowego i przed wyjazdem dolewalem stan na maxa a po tygodniu jest znów ten sam stan. Już kilka razy ubywało do tego samego miejsca. Czujnik temperatury wokół jest mokry i pod nim też to na pewno ma coś wspólnego z ubytkiem ale czy to może być tylko to lub czego jeszcze szukać czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Z góry dzięki
D3n5e4
Nowicjusz
 
Posty: 12

11 Wrz 2023, 11:16

Zacznij od uszczelnienia układu, czyli zajmij się tym czujnikiem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Wrz 2023, 06:59

Uszczelnione, nowy czujnik dany ale nawiew nadal jest pół zimny pół ciepły, płyn uzupełniony pod max jeszcze dziś po pracy spróbuję odpowietrzyć
D3n5e4
Nowicjusz
 
Posty: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Arrinera Hussarya - fakty i mity
    Pierwszy polski supersamochód, Arrinera Hussarya, dumnie nosi nazwę nawiązującą do bohaterskich momentów naszej historii. Jednocześnie budzi wiele kontrowersji i wzbudza rozpalone dyskusje na internetowych forach. ...