Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
maciejmacku napisał(a):Poza tym raz jechałem dieslem i moment obrotowy dużo bardziej mi odpowiada, wyprzedzanie do bajka.
Pionek napisał(a):Tu akurat masz rację bo moment jest szybciej osiągany i nie trzeba pompować turbo do 3-3,5 tys, gdzie tak na prawdę konieczna jest redukcja przy wyprzedzaniu.
dzida napisał(a): (nie wiem jak można dobrowolnie skazywać się na klekot spod maski)
galakty napisał(a):Co za bzdury
Turbodziura nie zależy od tego, czy silnik jest na ropę czy benzynę, tylko od specyfiki silnika i sprężarki... Jeździłem 1.6 HDI i turbolaga to ma niesamowitego, nieraz przy dynamicznej jeździe potrafiłem zgubić boosta podczas zmiany biegów, tragedia jednym słowem mówiąc.
I tak jak pisałem, T5 od Volvo ma duży moment od 1500 obrotów! To nie jakiś hot hatch, że turbo pompuje dopiero od 4 tysięcy. Normalne silniki z turbo mają moment od dołu.
Nawet taki stary silnik jak 1.8T ma moment od 2000 obrotów. Tylko że ciągnie pod czerwone pole, a nie do 4000 gdzie diesel już nie jedzie i trzeba nowy bieg wrzucić.
Baza z danymi technicznymi samochodów marki AUDI. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu.
Sprawdź: dane techniczne AUDI