Audi A4 B6 S-line czy normalna wersja?

01 Maj 2017, 12:25

1.9 TDI na pompowtryskach to nie 1.9 TDI na pompie. Naprawy nie są takie tanie, choć silnik nadal jest dość trwały. Jeśli znajdziesz zadbany egzemplarz to będziesz zadowolony, chociaż realne przebiegi A4 z dieslem to minimum 300-350 tysięcy (a przy takim przebiegu może zużyć się już sprzęgło z dwumasą, pompowtryski mogą być do regeneracji, jeśli ktoś nie dbał o jakość paliwa).

Warto poszukać też coś u konkurencji np. Vectra C 1.9 CDTI czy Peugeot 407 2.0 HDI.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Maj 2017, 12:34

I spali 2 czy 3 razy więcej?


Czyli jesteś typowym cebulakiem, który chce diesla bo mało pali?

LPG sobie zamontuj. Posypią się wtryski i przy tych Twoich 12k rocznie nie masz "oszczędności" na paliwie przez dwa lata :naughty: :mrgreen: :ok:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Maj 2017, 12:37

maciejmacku napisał(a):Poza tym raz jechałem dieslem i moment obrotowy dużo bardziej mi odpowiada, wyprzedzanie do bajka.


Tu akurat masz rację bo moment jest szybciej osiągany i nie trzeba pompować turbo do 3-3,5 tys, gdzie tak na prawdę konieczna jest redukcja przy wyprzedzaniu.
Chyba jedynie TSI ma bardzo nisko osiągany moment, na pewno nie 1,8T
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

01 Maj 2017, 12:41

Na gazie to wodę można gotować, znaleźć dobrego montera to cud, a problemów z instalacją też nie mało.
Poza tym kto tu oszczędza? Chyba ten co gaz zakłada :yes:
maciejmacku
Początkujący
 
Posty: 145
Prawo jazdy: 22 12 2010
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Renault Megane III
Silnik: 1.4 TCe
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

01 Maj 2017, 12:41

Pionek napisał(a):Tu akurat masz rację bo moment jest szybciej osiągany i nie trzeba pompować turbo do 3-3,5 tys, gdzie tak na prawdę konieczna jest redukcja przy wyprzedzaniu.


T5 od Volvo ma stały moment od 1500 obrotów na poziomie 270 NM...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Maj 2017, 12:44

Na gazie to wodę można gotować, znaleźć dobrego montera to cud, a problemów z instalacją też nie mało.


XXI w, mamy komputery w kieszeniach, chcemy skolonizować Marsa, wkładamy silikon do cycków a tutaj jakieś średniowieczne poglądy.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Motoryzacyjne Słowo Roku 2019
    Elektromobilność, suwak, a może hybryda? Przedstawiciele branży automotive po raz pierwszy w Polsce wybrali "Motoryzacyjne Słowo Roku" w plebiscycie przygotowanym przez sieć ProfiAuto. Wyniki pokazują, że miniony rok zdominowała ...
    Honda NSX
    Pierwsza generacja Hondy NSX była autem niezwykłym. Przełomowe nadwozie wykonane w całości z lekkiego aluminium, silnik V6 znajdujący się za plecami kierowcy i niezwykłe właściwości jezdne wywoływały zachwyt. NSX powróciło ...

01 Maj 2017, 12:47

Jak gaz do kuchenek, to ropa do traktorów.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Maj 2017, 17:26

Czyżby kolejny fan "sportowych" diesli? (nie czytałem wszystkiego) :sly:

Pitolenie z redukcją przed wyprzedzaniem, gdzie w takim dieslu trzeba wbijać wyższy bieg w TRAKCIE.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Maj 2017, 17:45

Niekoniecznie, jak wyprzedzasz ciężarówkę jadącą 80 km/h to np IV bieg z 2 tys obrotów ciągniesz do ponad 3 tys i masz 120 km/h, w benzynie przy 2 tys nie masz co deptać zanim nie zredukujesz biegu czasem o 2 w dół z uwagi na przełożenia, turbo benzynka musi się napompować, chyba że mówimy o jakiś akcja typu "tuning" gdzie turbo jest 2x większe i pompuje 1 bar przy 2 tys.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

01 Maj 2017, 17:58

Ogólnie wszystko zależy od silnika / modelu auta
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Maj 2017, 18:06

Co za bzdury :D
Turbodziura nie zależy od tego, czy silnik jest na ropę czy benzynę, tylko od specyfiki silnika i sprężarki... Jeździłem 1.6 HDI i turbolaga to ma niesamowitego, nieraz przy dynamicznej jeździe potrafiłem zgubić boosta podczas zmiany biegów, tragedia jednym słowem mówiąc.

I tak jak pisałem, T5 od Volvo ma duży moment od 1500 obrotów! To nie jakiś hot hatch, że turbo pompuje dopiero od 4 tysięcy. Normalne silniki z turbo mają moment od dołu.

Nawet taki stary silnik jak 1.8T ma moment od 2000 obrotów. Tylko że ciągnie pod czerwone pole, a nie do 4000 gdzie diesel już nie jedzie i trzeba nowy bieg wrzucić. :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Maj 2017, 18:12

Nawet różnice widać w silnikach w jednym aucie. 1,9TDI 105KM jedzie żwawiej od 1,6 TDI 105KM w Octavii II. Za to 1,6 jest o niebo cichszy (nie wiem jak można dobrowolnie skazywać się na klekot spod maski)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Maj 2017, 18:53

dzida napisał(a): (nie wiem jak można dobrowolnie skazywać się na klekot spod maski)


Golfa III z 1.9D nic nie przebije, jak musiałem przeparkować znajomemu to odruchowo zgasiłem, myślałem że coś się rozsypało pod maską :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Maj 2017, 18:59

Rzygać mi się chce jak codziennie rano odpalam wspomniane wyżej 1.6 tdi :mrgreen: :ok: :naughty:
Nowe auto, cr a dalej brzmi jak śmieciarka
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Maj 2017, 18:59

galakty napisał(a):Co za bzdury
Turbodziura nie zależy od tego, czy silnik jest na ropę czy benzynę, tylko od specyfiki silnika i sprężarki... Jeździłem 1.6 HDI i turbolaga to ma niesamowitego, nieraz przy dynamicznej jeździe potrafiłem zgubić boosta podczas zmiany biegów, tragedia jednym słowem mówiąc.

I tak jak pisałem, T5 od Volvo ma duży moment od 1500 obrotów! To nie jakiś hot hatch, że turbo pompuje dopiero od 4 tysięcy. Normalne silniki z turbo mają moment od dołu.

Nawet taki stary silnik jak 1.8T ma moment od 2000 obrotów. Tylko że ciągnie pod czerwone pole, a nie do 4000 gdzie diesel już nie jedzie i trzeba nowy bieg wrzucić.


Myślę, że za dużo czytasz a za mało jeździłeś autami.
Jedź takim T5 na hamownie zobaczymy czy chociaż ze 120 Nm będzie miał przy 1500 obrotów, to co podaje producent to jedno, rzeczywistość to drugie
może TSI przy 1800 będzie mieć więcej niutów niż odpowiednik sprzed 15 lat.
Natomiast nie ma diesli które mają max moment przy 4 tys..
Jechałem astrą g turbo, mercedesem kompressorem, te auta nie jadą na niskich obrotach względem diesla czuć wyraźnie różnice.
Warto się zastanowić dlaczego Honda Type R setkę robi podobnie jak konkurent z turbo a na elastyczność przepada z kretesem nawet z autem które ma 120 koni i turbo?
Podobnie wygląda akcja z dieslem.

Np.
klasyk gatunku 1,9 tdi 150 mimo że ma większy moment setkę osiąga podobnie jak 1,8T 150 ale na elastyczność połyka w całości 150..
większy niuton i szybciej dostępny.
Nikt tu nie mówi co będzie szybsze ale wstaje szybciej diesel i przyjemniej się nim jeździ i tyle.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna