Audi A4 B6 S-line czy normalna wersja?

01 Maj 2017, 18:17

Pionek napisał(a):Jedź takim T5 na hamownie zobaczymy czy chociaż ze 120 Nm będzie miał przy 1500 obrotów, to co podaje producent to jedno, rzeczywistość to drugie


Kolego, właśnie przytoczyłem wykres z hamowni niezależnej, a nie fabryki...
Pionek napisał(a):Natomiast nie ma diesli które mają max moment przy 4 tys..


Napisałem tak? Nie. Przy 4 tyś to one już nie mają mocy, wykres leci w dół (KM, nie NM) więc trzeba wrzucić kolejny bieg. Benzyna nadal przyspiesza bez bawienia się lewarkiem.
Pionek napisał(a):Warto się zastanowić dlaczego Honda Type R setkę robi podobnie jak konkurent


Bo ma dużo mocy? Długie biegi? Wiesz do ilu się kręci?


Pionek napisał(a):klasyk gatunku 1,9 tdi 150 mimo że ma większy moment setkę osiąga podobnie jak 1,8T 150 ale na elastyczność połyka w całości 150..


W jakim aucie? Bo rozumiem, że nie porównuejsz dwóch innych. I podaj testy elastyczności.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Maj 2017, 18:31

na elastyczność przepada z kretesem nawet z autem które ma 120 koni i turbo?

Podobnie wygląda akcja z dieslem. Np. klasyk gatunku 1,9 tdi 150 mimo że ma większy moment setkę osiąga podobnie jak 1,8T 150 ale na elastyczność połyka w całości 150..


Jakby Ci to chłopie powiedzieć.....dowiedz się czym jest elastyczność zanim zaczniesz wyprowadzać takie tezy.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Maj 2017, 18:35

Invi napisał(a):Jakby Ci to chłopie powiedzieć.....dowiedz się czym jest elastyczność zanim zaczniesz wyprowadzać takie tezy.


Przecież dla niego elastyczność wynika z ropy, a nie budowy silnika, wałków, sprężarki, przełożeń w skrzyni i przebiegu krzywej momentu :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Maj 2017, 18:48

Wszystko sprowadza się do tego, że jak ktoś nie potrafi zmieniać biegów i przyspiesza od 1500 obr/min. każdym silnikiem (ON, PB+T i PB n/a) to nie potrafi jeździć :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Maj 2017, 18:49

Dobra, żeby skończyć te dyrdymały... V8 N/A pobije wszystko i do widzenia :D Duży moment, od dołu, bez turbo laga.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Maj 2017, 19:47

A ja odsyłam do podstaw mechaniki oraz na czym polega praca silnika diesla a na czym benzynowca :yes:
No i nie mogę się doprosić by ktoś i pokazał wykres gdzie turbo benzyna ma nie wiem 250 niutów przy 2 tys mając np 160 koni.
No bo nie ma czegoś takiego, moc zalezy od obrotów i momentu itd..czysta fizyka, diesla zabija długa skrzynia i tyle ale upraszczając momentem jedziemy tak? :D
No więc dlatego przy 2 tys na IV biegu diesel odjeżdża a turbo benzyniak się namyśla tak do 3 tys. AMEN koniec.

Jak ktoś nie wie o czym mówie to tutaj przykłady przyspieszeń 80km/h + od ok 2 tys

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
    Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
    Czy polskie autostrady są warte swojej ceny?
    Jakość autostrad w Polsce to temat, który budzi w kierowcach wiele emocji. Polityka inwestycyjna w infrastrukturę drogową, w tym autostrady, jest jednym z kluczowych wyzwań dla polskiego rządu. Wysokie koszty przejazdu, ...

01 Maj 2017, 20:02

Wrzucasz filmy z pomodowanymi silnikami, brawo Ty...

http://rototest-research.eu/spec/view/p ... W-Nm-C.png - 140 KM / 210 NM / od 1850 obrotów.

http://rototest-research.eu/spec/view/p ... W-Nm-C.png - 147 KM / 230 NM / od 1800 obrotów.

Dwa przykłady, jeden VAG, drugi VOLVO. Coś jeszcze? Masz swoje wykresy? Ale ORYGINALNE, nie po modach?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Maj 2017, 20:17

Panowie, apeluję o rozsądek i powrót do tematu.

Jeśli już koniecznie diesel to ja bym się rozejrzał za czymś na CR, bo ten dieslowski klekot jakby przyjemniejszy. Popieram wcześniejsze propozycje w postaci 407 i Vectry
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Maj 2017, 20:39

Panowie, ale skąd ten nawyk ratowania wszystkich przed dieslami? Facet chce diesla - niech kupuje. Przykładowe koszty utrzymania są podane w dziale, potencjalny kupujący jest ich chyba świadomy?

Co do elastyczności też się zgodzę, dieslem jeździ się przyjemniej niż turbo-benzyną. Jechałem Saabem 9-3, bodajże 2.0T i te Nm nie są tak odczuwalne jak w starym, oplowskim 2.0 DTI. Problem tylko w tym, że te Nm są... całkowicie nieprzydatne. Miłe, ale złudne uczucie i tyle. Są za to bardzo przydatne jak macie ciągnik i trzeba pług pociągnąć albo terenówkę z błota wyciągnąć :P

Osobiście i tak uważam, że diesel wyjdzie drożej niż benzyna z turbo + LPG, bo nawet jeśli założy się dobrą instalację za 3k to nadal wychodzi to o wiele taniej niż ogarnięcie osprzętu w dieslu a koszty paliwa też niższe, choć to już zależy oczywiście od auta i trybu jazdy.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

01 Maj 2017, 20:41

Killaz napisał(a):Osobiście i tak uważam, że diesel wyjdzie drożej niż benzyna z turbo + LPG


Bo tak jest. Kiedyś, jak ropa była tańsza od PB, to fakt, było to opłacalne. Ale dzisiaj przy zbliżonych cenach oraz istnieniu LPG, bardziej ekonomiczne wyjdzie LPG, o ile można je założyć i nie mówimy o bezpośrednim wtrysku, który sprawę komplikuje (pewnie z 5 lat i instalacje stanieją).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

01 Maj 2017, 20:42

Pionek napisał(a):Myślę, że za dużo czytasz a za mało jeździłeś autami.
Jedź takim T5 na hamownie zobaczymy czy chociaż ze 120 Nm będzie miał przy 1500 obrotów, to co podaje producent to jedno, rzeczywistość to drugie
może TSI przy 1800 będzie mieć więcej niutów niż odpowiednik sprzed 15 lat.


Sorry, ale większych głupot nie słyszałem. 2.4/2.5T w Volvo to Low Pressure Turbo i jeździ się tym jak dieslem (tylko ciszej). Przy normalnej jeździe automat zmienia biegi przy 2500, max 3000 obr/min.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Maj 2017, 06:53

Tak dla porównania, rozmawiałem wczoraj ze znajomym który posiada Alfę 159 z 1.9 JTDm, jedno z bardziej udanych aut i z trwałym silnikiem diesla. Nie powiem, auto piękne, ale... 7 tys. zł lekką ręką za regenerację skrzyni (łożyska, synchronizatory) i przy okazji sprzęgło i dwumas. Tyle to ja wydałem na Accorda przez dwa lata wliczając dwa komplety nowych opon i robienie wszystko na najlepszych częściach :lol: Różnica jest taka, że jak on wyprzedza to dodaje gazu a ja robię redukcję, łutututu i do odcinki :mrgreen:
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

02 Maj 2017, 08:20

Killaz napisał(a):Tyle to ja wydałem na Accorda przez dwa lata

powiedz to mojemu sąsiadowi, który posiada technicznie bardzo podobne do opisywanego 159 auto :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Maj 2017, 11:23

Kumpel jest właśnie na etapie wymiany koła dwumasowego ze sprzęgłem w Astrze H 1.7 CDTI 125KM (ponoć tani w utrzymaniu diesel) - nie jest w stanie znaleźć mechanika we Wrocławiu, który wykona mu wymianę za mniej niż 3 tys. zł (w tym koszt części). Pali to w trasie 5.5 l./100km przy jeździe do 110 km/h (więcej niż mój benzyniak), no i ma paskudną kulturę pracy (byliśmy jego autem w górach w weekend, nie da się w tym aucie spać przez ten klekot). Weź tu zrozum fanów diesli.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

02 Maj 2017, 11:28

łysy napisał(a):Weź tu zrozum fanów diesli.


Poczekaj 2-3 pokolenia, to znikną z rynku fani diesla. Wszystko wina żelaznej kurtyna, która gdy opadła zalazły nas super diesle od VW. Wtedy dziad pradziada jeździli 1.9D, potem SDI, potem TDI, to się nie psuło, przejeżdżali 600 tyś, potem jakaś regeneracja turbinki i kolejne 600 tyś szło. Ropa pasowała od C-360 albo Zetora, więc czego więcej potrzeba?

A dzisiaj... Pompowtryski, Common Rail, kiepskie paliwo w Polsce, dwumasa, skomplikowane sprężarki, specjalne psucie aut i zaostrzanie norm... To nie ma prawa długo jeździć bezawaryjnie.

Ale nadal 99% moich wujków, ich wujków, szwagrów i innych dziadków ciągle mówią, że diesel jest najlepszy, bo mało pali.

Co z tego, że mało pali, jak naprawa przekroczy zaoszczędzone pieniądze?

Ale co jest najgorsze? To, że nikt z nich się nie przyzna, ile włożył w auto. Jeden kupił diesla, to na drugi dzień jechał do mechanika bo nie jedzie, naprawa turbo i węży... Potem EGR, ehhh... Ale to super auto jest przecież.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007