Audi A4 B6 S-line czy normalna wersja?

02 Maj 2017, 12:55

Jak ktoś śmiga 50-60 tysięcy km na rok to koszt takiego sprzęgła sobie wkalkuluje w eksploatację, a jeśli jeździ 10-15 tysięcy na rok to jest płacz.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

02 Maj 2017, 14:58

Killaz napisał(a):Panowie, ale skąd ten nawyk ratowania wszystkich przed dieslami? Facet chce diesla - niech kupuje. Przykładowe koszty utrzymania są podane w dziale, potencjalny kupujący jest ich chyba świadomy?

Przepraszam że się wcinam ale o dieslach i ich jeździe oraz o wyższości w trasie nad turbobenzyną o podobnej mocy już pare razy pisałem - szkoda się powtarzać. ale najbardziej mnie interesuje kolego Killaz czy odczytałeś moją wiadomość na priv bo mam do wysłania a nie mam w wysłanych i nie wiem czy otrzymałeś.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

02 Maj 2017, 19:05

Killaz napisał(a):Panowie, ale skąd ten nawyk ratowania wszystkich przed dieslami? Facet chce diesla - niech kupuje. Przykładowe koszty utrzymania są podane w dziale, potencjalny kupujący jest ich chyba świadomy?


Zgodzę się w 100% ... po co na siłę kogoś przekonywać? Chce diesla niech bierze diesla... i muszę Was zmartwić nawet jeżeli finalnie koszty jazdy będą porównywalne z V8ką to i tak miłośnicy tego napędu będą piać że tanio no bo na kompie wyskakuje 5l....
Ja generalnie już odpuściłem walkę bo to i tak nie ma sensu a kasa rzecz nabyta więc dzisiaj się zarobi jutro się straci... :ok:

Co do dyskusji o wyższości turbo d na turbo pb to każdy z Was ma racje tym bardziej że ustawiacie w tym samym rzędzie silniki z różnych epok.
Jedno jest pewne diesel ma inna charakterystykę pracy i im mniejszy tym bardziej oszukańczy jest Nm który przez ułamek sekundy wali po plecach a potem znika...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11152
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Maj 2017, 19:15

szybki napisał(a):Jedno jest pewne diesel ma inna charakterystykę pracy i im mniejszy tym bardziej oszukańczy jest Nm który przez ułamek sekundy wali po plecach a potem znika...


Turbo turbami, ale małej pojemności się nie oszuka, chyba że jedno turbo od dołu, drugie od środka, coś jak BMW robi z 3 sprężarkami.

1.4 TDI, zobaczcie jaki wielki i super dostępny moment... Powinien być płaski, a mamy co? - http://rototest-research.eu/spec/view/p ... W-Nm-C.png
V6 TDI - http://rototest-research.eu/popup/perfo ... artsID=389
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Maj 2017, 19:46

galakty napisał(a):Turbo turbami, ale małej pojemności się nie oszuka,

Prawda. Ale jak juz napisalem wczesniej są ludzie którzy lubia diesle - np. Ja. Dieslem jezdzi sie inaczej niz benzyną a zajechalem juz pare aut i mam porownanie kosztów. I oczywiscie sie zgadzam ze diesel jest sporo drozszy niz odczyt na dystrybutorze i taniej wyjdzie lpg ale diesel nie jest az taki zly. A jak masz 350 - 400 Nm i automat to podroz staje sie bardzo wygodna.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

02 Maj 2017, 19:53

Mały dieselek tyle momentu nie osiągnie, a duży diesel jedzie samą swoją pojemnością, to samo w benzynach jest ;)

I o ile 1.6 HDI nienawidzę, to zapewne jakbym się przejechał 2.4 JTD zmieniłbym zdanie.

Co nie zmienia jednak faktu, że dyskusja dotyczy 1.9 TDI :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak ominąć przeszkodę na drodze
    Szybciej zapadający zmrok czy trudniejsze warunki atmosferyczne mogą opóźnić lub uniemożliwić wcześniejsze zauważenie przeszkody na drodze. Dodatkowo na jezdni może niespodziewanie pojawić się pieszy albo wybiec zwierzę. ...