Audi a4 b7 1.8 T Audi a6c6 2.4

27 Mar 2019, 22:24

Witam serdecznie bardzo proszę o pomoc, przymierzam się do zakupu nowej fury, interesują mnie tyko dwa modele Audi a4 b7 silnik 1.8 T i audi a6c6 2.4 budżet który chce przeznaczyć to 30 tys. Proszę o wskazówki na którym egzemplarzy lepiej się skupić, pewnie A6 będzie droższa w utrzymaniu, ale czy to jest strasznie duża różnica ? Samochode pokonuje krótkie trasy dziennie ok 15 km z góry dziękuje za pomoc
kawasaki92
Nowicjusz
 
Posty: 6

28 Mar 2019, 07:18

No troche drozsza w utrzymaniu bedzie. Raz ze 2.4 w c6 moze wygenerowac troche wieksze koszty, a dwa ze a6 zawsze bedzie drozsze niz a4. Konkretnych kwot nikt Ci nie poda, bo w kazdym egzemplarzu moze byc inaczej.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

28 Mar 2019, 08:09

Wybieranie między kiłą a rzeżączką...a6
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Mar 2019, 08:11

A w czym dla Ciebie b7 1.8t jest zle?
Kiedy to jedno z najtanszych w utrzymaniu aut segmentu d premium?
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

28 Mar 2019, 08:20

A gdzie masz tam tanie utrzymywanie? W zawieszeniu?
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Mar 2019, 08:25

A porownaj sobie np koszty b7 1.8t z e90 w benzynie czy mb z tego segmentu to zrozumiesz o co chodzi. Tam koszty mozesz pomnozyc x2. W premium nigdy nie bedzie kosztow jak w sc czy matizie czy nawet golfie.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Smartfon jak cegła
    Co zrobić, żeby nie nudzić się podczas długiej podróży samochodem? Ten problem dotyczy szczególnie rodziców z małymi dziećmi, które źle znoszą długie godziny spędzone bez ruchu w aucie. Wielu kierowców ...

28 Mar 2019, 08:36

Oj już spokojnie spokojnie. Nie wspominasz o innych z tego segmentu. Citroen C5, laguna III, Avensis t25. Dla mnie nie ma d premium. A4b7 to takie premium jak z koziej dupy trąba...wiem że na wsiach to luns jakby się kupiło porsche ale nie ma co rzucać perły przed wieprze. Mogę powiedzieć że seat exeo to też premium bo kropka w kropkę podobne do tegoż audi. D to d a premium to premium.
legler
Aktywny
 
Posty: 404
Prawo jazdy: 04 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Nissan Primastar, Citroen C5FL
Silnik: 2.0 dCi, 2.0 Benzyna
Paliwo: Diesel
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Mar 2019, 11:54

Wszystko zależy do czego się potrzebuje auto, A4 B7 jest ciasnym samochodem na tle np konkurencji czy nawet aut z rodziny pt Passat B6, albo Superb a samo 1,8T super tanie w utrzymaniu nie jest - 20 zaworowa głowica, upg, rozrząd no wszystko kosztuje, jest turbina, jest dwumas, masa różnych zabawek czujników, przepływek itp to wszystko raczej oryginalne żeby śmigało.
A6 C6 z 2,4 z kolei słabo jedzie ale lepiej brzmi, inna sprawa czy nie dobije się turbiny jazdą wiecznie 15 km? gdzie zimą po 7 km dopiero olej robi się ciepły?
a turbo cierpi, takie auta potrzebują też dłuższych tras.
Więc podstawowa kwestia jaka wielkość auta interesuje.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

28 Mar 2019, 16:33

@Pionek
Akurat argument o glowicy w 1.8t troche srednio trafny bo 2.4 ma dwie glowice, wiec koszty ida x2. Poza tym ten silnik 2.4 a a6 c6 to nie jest ta sama pancerna konsrukcja co w c5 czy b6. Ma swoje wady i problemy, jak np rozciagajacy sie lancuch rozrzadu (koszt o wiele wiekszy niz w 1.8t) czy klapki kolektora ssacego. W b6 czy c5 ten silnik 2.4 mozna polecic z czystym sumieniem. W c6 juz niekoniecznie.
Jakbym mial kupowac c6 to 2.0tfsi (zrobic program na 250km i miec auto z normalna dynamika, nawet lpg mozna na upartego zalozyc) lub 3.0tfsi bo to lepsza konstrukcja, majaca mniej problemow niz 2.0 (tyle ze to sporo wiekszy koszt).
Jak widzisz nie jestem przeciwnikiem tfsi, a polecaniem ich w autach, ktore z definicji sa palowane, upalane i butowane (jak cupry, golfy gti i s3) i te tfsi czesto sa w nich zajechanymi trupami. W a6 takiego ryzyka nie ma, wiec mozna smialo brac.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009