Audi A4 B7 2.0 140 KM - brak mocy

09 Maj 2016, 11:10

Witam.
Posiadam Audi A4 B7 2.0 140 KM z roku 2006. Przechodząc od razu do sedna, sporadycznie wyskakiwał mi dziwny błąd i zaleceniem mechanika było czyszczenie turbiny. Niestety chyba ów mechanik nie znał się na rzeczy bo spie...ył robotę. Turbina zaczęła zasysać olej do całego układu. Turbinę niestety musiałem całą regenerować, a układ w miarę możliwości został wyczyszczony. Inny mechanik który mi to robił stwierdził że wszystko jest ok. a komputer nie pokazuje żadnych błędów (różnicy ciśnienie, niczego). Jednak martwi mnie fakt że przed regeneracją samochód przekraczając 2000 tyś obrotów ,, wgniatał '' mnie w fotel, a teraz nie ma wyraźnego odepchnięcia tylko co najwyżej jakieś minimalne ale to przy 2500-3000 obrotów, nie ,,zbiera'' się tak jak wcześniej. Jak już wspomniałem mechanik nie widzi żadnych błędów na komputerze i dla niego wszystko jest ok. a mi jednak się to nie podoba. Wspominał że turbina po regeneracji może być słabsza ale jakoś nie jestem przekonany. Nie znam się na mechanice dlatego liczę na waszą pomoc.
Pozdrawiam
Bezliq
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 06 01 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

09 Maj 2016, 13:03

Miałeś może robiony jakiś program na większą moc?
Spalanie masz w normie?

Masz silnik PD (pompowtrysk) jak dobrze rozumiem? Jakie masz oznaczenie silnika? Jeżeli masz napęd pompy oleju łańcuchem to w tych silnikach często przed wystąpieniem usterki silnik zaczyna pracować głośniej i trochę nierówno, a winne temu jest zużycie napędu pompy które potrafi zaburzać pracę synchronizacji wałków balansujących, które są integralną częścią pompy.

Może warto sprawdzić synchronizację tych wałków?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Maj 2016, 10:17

Z tego co wiem nie było żadnego programu. Spalanie się nie zmieniło. Tak silnik mam na pompo wtryskach. Pompę oleju poprzedni właściciel wymieniał, ponoć na nowszej generacji przez to że była wadliwa w tych samochodach. Silnik pracuje normalnie.
Bezliq
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 06 01 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Nie mam

10 Maj 2016, 11:57

Bezliq napisał(a):ponoć na nowszej generacji przez to że była wadliwa w tych samochodach
Zgadza się oryginalnie u ciebie była na łańcuchu, a później na kołach zębatych i pewnie taką masz założoną.

Sprawdź jeszcze wężyki podciśnień w silniku czy wszystkie są szczelne. Dobrze by było jak byś podłączył kompa i zrobił test podciśnienia. Może być tak, że turbina jest źle poskładana/zregenerowana lub np. może być źle zamontowana i już masz problem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wodorowy samochód Lexusa przyłapany na testach?
    Wodorowa Toyota Mirai może mieć wkrótce bardziej luksusowego kuzyna. Spotterzy przyłapali na amerykańskich ulicach nietypowego sedana Lexusa w kamuflażu, napędzanego najpewniej wodorowymi ogniwami paliwowymi. Auto ...