AUDI A4 B7 2,0 TDI - drgania przy ruszaniu bieg 1 i wsteczny

15 Sty 2015, 18:23

AUDI A4 2,o TDI - 2008 r. Auto z przebiegiem 160 tys. km kupiłem w Niemczech. Ze względu na to, że podczas odpalania trzeba było mocno wciskać pedał sprzęgła, zdecydowałem się na wymianę układu sprzęgła z dwumasą. Ze względu na koszty zdecydowałem się na regenerację. Firma w Kielcach odebrała części i dokonała regeneracji dwumasy, tarczy sprzęgła i docisku. Regeneracja z użyciem części (sprężyn) sprowadzanych z Niemiec.Koszt 1200 zł + gwarancja 1 rok. Dodatkowo wymieniłem łożysko i tulejkę. Po wymianie przejechałem 2 tys. km i zauważyłem, że podczas ruszania z biegu 1 oraz cofaniu na wstecznym biegu odczuwane są drgania samochodu. Drgania te są bardziej odczuwalne na rozgrzanym silniku. Udałem się więc do serwisu Audi.
W serwisie Audi stwierdzili, że drgania mogą być wynikiem awarii dwumasy, ale mogą to sprawdzić, gdy wyjmą skrzynię biegów i sprawdzą koło dwumasowe. Koszt w serwisie to: dwumasa 4028 zł + robocizna 1150 zł.
Mam pytanie: czy po 2 tys. mogło dojść do awarii zregenerowanej dwumasy? Czy mogą to być oznaki innej usterki: np. luzów na półosiach skrzyni biegów?
A może ktoś miał podobne oznaki niesprawności?
trawers1
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 05 1978
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: A4 B7
Silnik: 2,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

15 Sty 2015, 22:32

Wszystko kwestia regeneracji i to może być wina dwumasy. Chociaż nie umiejętna jazda może ją równie szybko załatwić. Czy na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku wyczuwasz lekkie drgania poprzeczne?

Miałem kiedyś A4 1.9 TDI AVF ok. 170KM po chipie. Wymienili mi w warsztacie kompletne sprzęgło z dwumasem i od początku był problem ze sprzęgłem lekko się ślizgało. Zostało wymienione na gwarancji na drugie takie samo i problem zniknął.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

16 Sty 2015, 00:01

Drgań poprzecznych na wolnych obrotach nie odczuwam. Tylko jak ruszam z biegu 1 lub jak cofam. Wtedy zaczyna drgać, tak, jakbym sprzęgło przytrzymywał. Wygląda to mniej więcej tak jak ruszają adepci w trakcie nauki jazdy (no może przesadziłem - nie aż tak bardzo - ale chciałem w ten sposób naświetlić problem).
Faktem jest, że po wymianie - a raczej po regeneracji- autem przejechałem tylko ponad 2 tys. km. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale ten problem drgań przy ruszaniu jest bardziej odczuwalny jak silnik jest rozgrzany - gdy zimny, podczas wyjazdu z garażu prawie nie odczuwalny.
Co do tej nieszczęsnej regeneracji, to firma z Kielc wykorzystała podzespoły, które ściągała z Niemiec. Dowiedziałem się tego, gdy po kilku dniach otrzymałem z tej firmy wiadomość, że do regeneracji mojego typu dwumasy nie mieli części i czekają na dostawę z Niemiec, dlatego termin wydłużyli do 1,5 tygodnia.
Zdaję sobie sprawę, że regenerowane części nie wytrzymają tyle co nowe - oryginalne, ale problem rozpoczął się już po (sic!) 2 tys. km. Dla tego zdecydowałem się PROSIĆ o radę, bo choćby tylko wyjęcie skrzyni aby sprawdzić stan dwumasy to koszt ok 700 zł - a w serwisie Audi 1.150 zł.
Pozdrawiam!
trawers1
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 05 1978
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: A4 B7
Silnik: 2,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

16 Sty 2015, 14:11

trawers1 napisał(a):Tylko jak ruszam z biegu 1 lub jak cofam. Wtedy zaczyna drgać, tak, jakbym sprzęgło przytrzymywał.

Jak ruszasz bez gazu masz taki sam objaw?
Sprawdzałeś może poduszki zawieszenia zespołu napędowego chodzi mi o silnik i skrzynię?
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5297
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

25 Mar 2015, 12:27

Miałem podobny problem. Samochód jak w temacie. Przy startowaniu na światłach ślizgał mi bieg i drgał samochód a jak nie wyczułem sprzęgła to i zajączka zrobiłem. Wyższe biegi nawet wchodziły spokojnie. W serwisie stwierdzili, że dwumas i go wymienili. Oczywiście robiłem to u znajomego mechanika więc 2000 poszło. Na czas wymiany skorzystałem z usługi car sharing w Polsce https://www.mobilrent.pl/car-sharing-polska/ i 2 dni jeździłem pożyczanym samochodem. Jak się okazało dwumas kompletnie był już zjechany przy przebiegu 220000 Km. Sprowadzony w tamtym roku z Niemiec.
Tadeusz57
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 02 04 1970
Auto: Audi A3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ponad 210-konna Toyota Yaris
    Sportowa wersja Yarisa z mocnym silnikiem benzynowym. Wraz z nim Toyota powraca do segmentu hot hatchów. Auto o 3-drzwiowym nadwoziu i silniku 210 KM to ogniwo łączące Yarisa WRC z rynkową linią najpopularniejszego ...