Audi a4 b7 3.0TDI rozerwane koło pasowe

12 Sty 2025, 22:10

Audi A4 b7 3.0tdi quattro automat 2005r. wymieniłem przewód wspomagania od pompy do magla samochód pochodził około pół godziny na wolnych obrotach ponieważ akum był słaby i chciałem żeby się trochę naładował po czym chciałem się przejechać ale wyjeżdżając z garażu zauważyłem że nie mam wspomagania i świeci się kontrolka ładowania. Okazało się że urwało to główne koło pasowe które napędza cały pasek. Czy to może mieć coś wspólnego? Zastanawia mnie czy mogłem źle zamontować przewód wspomagania lub czy może to jakiś zly zamiennik że mógł wpłynąć na zerwanie się koła pasowego? Wydaje mi się to mało możliwe ale zastanawia mnie to dlatego że nie chciałbym żeby po wymianie na nowe koło było znów to samo. Kolejne pytanie to co do wyboru koła ponieważ mam na nim 2 inne numery napisane: 1. 057 105 251 D - blau 2. 059 105 251 AD -grün. O co chodzi z tymi numerami? I czy np zamiennik z INA będzie ok? Czy musi być koniecznie corteco? I jeśli np INA to z tego co widzę też są 2 które teoretycznie pasują do tego modelu ale mają różne nr. Czym to się może różnić? Dodaję zdjęcia tego starego koła które rozerwało żeby było wiadomo jak to wygląda.

https://i.imgur.com/aU3gmFx.jpeg
https://i.imgur.com/iLam0dY.jpeg
kraskeusz
Początkujący
 
Posty: 91
Zdjęcia: 316
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Kiedy spada temperatura, spada też ciśnienie w kołach!
      Zbyt małe lub zbyt duże ciśnienie w oponach to dłuższa droga hamowania i gorsza przyczepność na zakrętach. Za niskie ciśnienie w oponach wpływa na przyspieszone zużycie opon. Ubytek o tylko 0,5 bara wydłuża drogę hamowania ...
      Nie bój się parkować tyłem - to proste!
      Wąskie miejsca postojowe na parkingach podziemnych, na przykład pod biurowcami czy galeriami handlowymi, to dla wielu kierowców prawdziwe wyzwanie. W takich przestrzeniach najlepiej parkować tyłem – ten manewr ...