Audi A4 B7, zakup auta - 2.0 tfsi czy 3.0 tdi?

10 Maj 2018, 20:20

Witam serdecznie. Na dniach zamierzam kupić audi a4 b7. Moim dylematem jest silnik, a dokładniej który byłby najkorzystniejszym wyborem, który sprawia mniej awarii i który jest tańszy w utrzymaniu, 2.0tfsi vs 3.0tdi?
Co sądzicie o tych silnikach i na co najlepiej trzeba zwrócić uwagę?
Mój budżet to ok 30000 zł. Rozglądam się za s-linem.
Czekam na Wasze opinie.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Maj 2018, 20:26

Ja bym wybrał 2,0 tfsi, najlepiej z początku produkcji tego modelu lub 1,8T
To chyba najlepsze wersje które można wybrać w tym aucie.

Jak TDI to chyba tylko 1,9 tdi + wirus albo 2,0 TDI Common Rail te późniejsze.

W 3,0 TDI masz mega drogi rozrząd, 6 garów i ogólnie bardzo drogi serwis, do tego wcale nie pali mało jak sie wydaje.
Jak przyjdzie rozrząd do wymiany, do tego wtryski się posypią, no to robi się z tego auta skarbonka.

Poza tym jeden drobny szczegół - Twoje przebiegi to 10 tys rocznie?
To w ogóle silnik wysokoprężny bym odpuścił od razu.
Nawet lpg ewentualne jest takie sobie jeśli chodzi o opłacalność
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2018, 20:40

Tak jak wyżej, z tych dwóch zdecydowanie 2.0 TFSI.
3.0 TDI nie dość że cholernie dużo pali, do utrzymanie tego silnika jest nieproporcjonalnie wielkie do tego co oferuje... Jak diesel 3.0 to już lepiej w BMW iść.

Chociaż wolałbym poszukać 1.8T zdrowego i dać mu porządny program, ewentualnie coś pogrzebać, lepszy IC itp i wyciągnąć nieco mocy, bo seria jedzie tak sobie (lepiej od większości aut ale tyłka nie urywa).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Maj 2018, 20:44

Dzięki bardzo za odpowiedź. Też myślę że 2.0 będzie lepszym wyborem. Moje przebiegi roczne oscylują w granicach 10 do 12k, ale jak padło by na diesla to i przebiegi by się pewnie zwiększyły, ale pewnie im większa eksploatacja tym częstsze serwisy a w parze koszta.
Co do 2.0 tfsi: czy do 30k kupię dobre autko?
W większości widzę przebiegi od nawet 140k do 200k, wydają się realne? Napotykam się na modele z USA, domyślam się że stamtąd unikać z daleka? I ile kosztuje rozrząd w tej benzynce 2.0 i ewentualnie co myślisz o quattro tutaj?
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Maj 2018, 20:53

No ale to będziesz specjalnie jeździć więcej żeby opłacało się kupić diesla? Bezsensu.
Z USA to tak z dużą rezerwą albo wcale.
Powinieneś coś znaleźć.
Rozrząd jest na pasku - komplet ok 450 zł ale pojawia się czasem usterka tzw wariatora - wtedy naprawa sięga nawet 2000 zł. Efekt to jest takie terkotanie jak TDI.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2018, 22:19

Dziękuję za pomoc :)
Jeśli ktoś jeszcze chce się wypowiedzieć to chętnie nabede wiedzy. Jeśli nie to temat za dobę do zamknięcia.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Maj 2018, 02:02

Zastanawiają mnie tylko ceny jeszcze tego modelu. Idzie znaleźć naprawdę ładne autko przebieg niecałe 200k za 27-30k i to z dobrym wyposażeniem, ale są tez identyczne, z przebiegami 170k+ za mniej niz te 27k a nawet i 23. Takich unikać?
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Maj 2018, 07:47

Zweryfikuj wszystko,a już na pewno magiczne przebiegi w okolicy 200k i podejrzanie niskie ceny. Ja osobiście wolałbym 1.8T , ale znaleźć coś zadbanego to katorga.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

11 Maj 2018, 09:08

Możesz mi wymienić na co zwrócić uwagę w tym aucie z tym silnikiem i co najlepiej sprawdzić przed kupnem oprócz tych przebiegów?
Ps. Niektórzy na aukcji dają mozliwość sprawdzenia auta na SD oraz mają papiery potwierdzające przebieg, jak na to patrzeć?
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Maj 2018, 09:13

W przypadku turbo-benzyny to samo co w benzynie + turbo.
Czy odpala na zimnym, czy odpala na ciepłym. Kategorycznie nie kupować jeśli przyjeżdżasz a silnik już cieplutki jak bułeczki z rana. Czy równo pracuje na obrotach, nie skacze, nie drży. Czy nie wydaje dziwnych dźwięków i stuków z głowicy, wariator itp.

Podczas jazdy czy turbo się wkręca, czuć moc i wgniatanie w fotel (po wciśnięciu gazu powinna być pauza i dopiero kop), czy równo ciągnie, nie gwiżdże przesadnie. 2.0 TFSI powinien ciągnąć od 2000 obrotów równomiernie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Maj 2018, 09:20

Dzięki za pomoc.
Temat jednak nie do zamknięcia. Będę informował na bieżąco, zakup możliwe, że za ok. tydzień, półtora max. Ewentualnie podeślę co jadę oglądać.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Maj 2018, 12:57

Kolego, jak nie masz pewnego sprzedawcy to przebieg mozesz znaleźć tutaj:
https://allegro.pl/kategoria/akcesoria- ... &stan=nowe

Szacunki sa takie, ze ok. 80% sprowadzonych ma przekrecony licznik.
Szukaj pewnego, zaufanego sprzedawcy, albo popatrz tutaj i zobacz ile kosztują:
[link do mobile.de wygasł]
ale nie od "Ahmed Autos".
Polecam Tobie nie kupowac danego modelu w PL, tylko dobre auto, szczególnie, ze 2.0 TFSI slynie z pociagu do oleju.
Do 30k kupisz np. fajnego Accorda VII 2.0, a o silnik nie musisz sie martwic.
tomekdk
 

11 Maj 2018, 17:46

1,8T też słynie z pociągu do oleju ale to nie są wady fabryczne tylko raczej zużycie, olej brały późniejsze TSI na łańcuchu.
Accord 2,0 ok ale dynamika niewiele lepsza niż A4 B7 2,0 130 koni, więc zależy czy ma być turbo czy nie, bo jak tak to jedynie Accord 2,4 ma sens, ale cenowo może być już gorzej.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

11 Maj 2018, 20:16

Temat dotyczy jedynie Audi, inne samochody mnie po prostu nie interesują.
Na już nie potrzebuje kupować, powoli będę szukał aż coś się trafi wartego zakupu.
Gom3z
Początkujący
 
Posty: 124
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 20 04 2016
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A6 C6
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Maj 2018, 20:32

Generalnie to do 30000zł ... nie powinno się udać kupić pewnego A4 B7 2.0 TFSI, bo kasy za mało. Już podaję dlaczego - patrz:
[link do mobile.de wygasł]
wyszukiwarka ustawiona na osoby prywatne, a jest to najtańsze źródło zaopatrzenia ... z 500EUR można by utargować, a najtańsza za 5500EUR ma problem z pompą oleju - czyli auto niesprawne.
To kolejne jest za 6500 ... niech te 500 zejdzie ... tj. 6000 EUR * 4,28 = 25700zł ... do tego koszty sprowadzenia, zarejestrowania, zarobku ... to najtańsze auto z rąk prywatnych z Niemiec, ze zniżką 500 EUR ... powinno kosztować ponad 31000zł w PL.
Aż strach pomyśleć przez co przeszły te za ok. 22k.

A jak jesteś uparty na A4-kę ... to zamiast płacić handlarzowi 3000-10000zł (w przypadku powypadkowych może być nawet taki zarobek) jedź do Niemiec i sprowadź coś sobie - na pewno będzie pewniej niż kupowanie w PL, tym bardziej, szczególnie takiego samochodu (A4 B7 2.0 TFSI), bo pewnie 99,99% - jak nie 100% - to samochody sprowadzone.

EDIT:
No tak, zamiast do 200000km w wyszukiwarce wbiło się 150000km ... sorry, mój błąd :)
Ale jak widzisz ... te do 150000km ... do 30000zł - ciężko się wyrobić.
tomekdk