AUDI A4 B8 Sedan 2.0TDI hit czy kit?

23 Paź 2018, 22:23

Witam. Chciałbym zapytać o zalety i wady silnika 2.0TDI.
Na jakie oznaczenia tego silnika warto zwrócić uwagę a które omijać szerokim łukiem.
Jakie są koszty utrzymania ? (Rozrząd, wymiana oleju, filtry)
Czy 2.0TDI na Common Railu naprawdę jest taki dobry ?
Na co zwrócić uwagę przy codziennej eksploatacji samochodu ?
Co jest najbardziej awaryjne w tych modelach z tym silnikiem ?
traco12
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 03 03 2016
Auto: Audi A4 B8
Silnik: 2.0 TDI 146KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

23 Paź 2018, 22:51

Tak 2,0 TDI CR jest spoko a te opinie co niektórzy szerzą wynikają z niewiedzy bo poprzednia generacja silników 2,0 TDI PD była kiepska i wszystko się wrzuca do jednego wora.
Common Rail jest ok, pytanie tylko jakie przebiegi robisz bo nowoczesny diesel nie jest do sklepu po bułki...oj nie..
tzw eksploatacja dość mocno uderzy po kieszeni bo będzie trzeba różne rzeczy w aucie robić z uwagi na krótkie dystanse.

Tam jest turbo także silnik jak jest rozgrzany to wtedy jest porządne smarowanie, nie wolno katować go jak zimny, po ostrzejszej jeździe i dłuższej podróży chwilę odczekać nie gasić od razu, na pewno niskie obroty zabijają koło dwumasowe z kolei w sprzęgle, jak i częste ruszania

Natomiast jeśli tylko diesel w Twoim przypadku się sprawdzi to na pewno będzie to lepsza jednostka niż benzyniaki w tym modelu.

a rozrząd tu masz na przykład:
https://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-au ... 09591.html

a olej to tam jak wszędzie - ok 50 zł wymiana + olej ze 130 zł...Mobil ESP Formula np. + filtry tak standardowo raczej.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

24 Paź 2018, 06:01

Dodam, ze w 2.0 TDI CR zdarzają się coraz częściej przypadki łuszczenia pompy wysokiego cienienia. Opiłki z niej pochodzące niszczą wtryskiwacze. Więc niech będzie spoko ale takie coś było w Mondeo mk3 2.0 TDCi, który nie jest spoko. Dobra opinia wynika głównie z tego, że reszta silników to również śmietniki pod kątem trwałości.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Paź 2018, 12:20

Tak ale to sa odsetki i raczej nie wpływające na ogólną ocenę jednostki, 2,0 TDI CR to na prawdę porządne i trwałe silniki, które można bez problemu polecić, przejadą na prawdę sporo.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

24 Paź 2018, 12:49

dzida napisał(a):Dodam, ze w 2.0 TDI CR zdarzają się coraz częściej przypadki łuszczenia pompy wysokiego cienienia. Opiłki z niej pochodzące niszczą wtryskiwacze.
to akurat już jest przy wszystkich dieslach o przebiegach rzędu 250 tys niezależnie od marki.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

24 Paź 2018, 17:33

Moje przebiegi będą dość spore patrząc na to że będę jeździł nim na Niemcy. (500km) miasto okazjonalnie, szukam właśnie diesla na autostrady
traco12
Nowicjusz
 
Posty: 15
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 03 03 2016
Auto: Audi A4 B8
Silnik: 2.0 TDI 146KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Benzynowe kombi segmentu C z pojemnym bagażnikiem
    Samochody segmentu C cieszą się w Polsce niesłabnącą popularnością. W pierwszym kwartale 2017 roku zarejestrowano – zgodnie z raportem PZPM – ponad 37 tys. takich pojazdów. Za wynik ten odpowiadają głównie ...

25 Gru 2018, 16:54

Tak 2,0 TDI CR jest spoko a te opinie co niektórzy szerzą wynikają z niewiedzy bo poprzednia generacja silników 2,0 TDI PD była kiepska i wszystko się wrzuca do jednego wora.
Wizard932
Nowicjusz
 
Posty: 29

26 Gru 2018, 12:41

Jeździłem Passatem z tym silnikiem. Przy przebiegu 270000 silnik nie wykazywał śladu zużycia. Jeździłem też Vectrą z silnikiem Fiata 1.9 która przy tym przebiegu wymaga już wkładu finansowego. Aktualnie mam insignię 2 l 160 koni 220 000 km - śladów zużycia brak. Ogólnie silnik 2.0 CR TDI jest fajnym motorem bez większych wad.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

22 Sty 2019, 10:09

Witam dołączę do wątku z moim pytaniem, o jakiej moc najlepiej kupić silnik 2.0 tdi cr . Widzę że jest sporo do wyboru. Budżet 50tys myślę że coś znajdę ciekawego.
leonsiem
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 26 05 2009
Auto: focus

22 Sty 2019, 10:20

Przy tym budzecie mozesz znalezc ladne 2.0tdi 170km w dobrym wyposazeniu. Zawsze to w standardzie lepiej jezdzi niz 143 km i ma wiekszy potencjal.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

22 Sty 2019, 10:22

Moc nie ma dużego wpływu na trwałość*, najważniejsze żeby kupić zadbany, serwisowany egzemplarz auta.

* oczywiście, jeśli ktoś zrobi profesjonalny chiptuning silnika to może to szybko zarżnąć
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002