Audi a4 czy BMW 3?

18 Lip 2014, 20:55

Witam wszystkich forumowiczów jako że jest to mój 1-szy post na tym forum, i od razu przechodzę do tematu: mam zamiar zmienić autko, mam 3 osobową rodzinkę (na razie) jeżdżę niewiele, bo około 4-5 tyś rocznie i mocno się zastanawiam czy stawiać na audi a4 B7 (1.8T lub 3.0TDI) czy BMW e90 320d...myślałem również nad a6 3.0TDI lub BMW e60 530 ale moje przebiegi i fakt że poruszam się głównie po mieście skutecznie odwiodły mnie od tego pomysłu...co możecie mi powiedzieć o tych autkach? które bardziej ekonomiczne, wygodniejsze, wiem że obie marki mają swoich fanów i przeciwników, a że sam nie mogę się zdecydowac proszę Was o pomoc:)
piontek13ego
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi A3

18 Lip 2014, 21:04

jaki budżet?
przy takich przebiegach tylko i wyłącznie benzyna
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Lip 2014, 21:14

Nawet gazowanie się nie opłaca w Twoim przypadku. Tylko benzyna. A czy Audi czy BMW, cóż, i to premium i to, jedni powiedzą, że Audi, inni, że BMW, tutaj tak naprawdę wszystko zależy od Twojej indywidualnej decyzji. Niech bardziej zorientowani w tych silnikach koledzy się wypowiedzą :)
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

18 Lip 2014, 21:26

Po przeczytaniu Twojego posta mam wrażenie, że nie stać Cię na utrzymanie żadnego z tych aut :roll: Audi nie jest zbyt Premium. Z tych dwóch lepszym wyborem będzie e90 z benzynowym r6 pod maską :ok: diesle mają drogi osprzęt i nie będą opłacalne przy Twoich przebiegach
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Lip 2014, 22:54

mike dlaczego odnosisz wrażenie że nie stać mnie na utrzymanie takiego auta? Zdecydowałem się na któreś z tych aut bo cieszą się dobrą opinią, mam świadomość że mogą wystąpić awarie co jak wiadomo wiąże się z mniejszymi lub większymi kosztami ale myślę że poradzę sobie finansowo...inaczej nie myślałbym o zmianie. Na auto planuje wydać do 35tys i myślę że coś mi się uda kupić, ale nie będę się spieszył...jeśli nie znajdę nic sensownego to poczekam... Na razie coś mnie ciągnie bardziej w stronę BMW, choć do tej pory miałem tylko audi i vw...przebiegi owszem krótkie, od czasu do czasu jakiś dłuższy wypad(wakacje i ewent.ferie) ale może i faktycznie benzynka będzie lepszą opcją..
piontek13ego
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi A3

18 Lip 2014, 23:07

a nie lepiej dać sobie spokój z przereklamowanymi Audi i VW i kupić coś co jest warte swojej ceny, mianowicie Hondę Accord VII? Znacznie lepsze auto pod względem trwałości.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Fiat 500C by Gucci wyróżniony nagrodą
    Fiat 500C by Gucci otrzymał nagrodę "Najlepszy mały kabriolet roku" w konkursie "Topless in Miami" zorganizowanym w czerwcu b.r. przez Southern Automotive Media Association (SAMA) − działające w USA stowarzyszenie dziennikarzy ...

19 Lip 2014, 07:58

Z tych dwóch zdecydowanie BMW, lepsze silniki, lepsze zawieszenie i to już jest jakieś premium a Audi to zwyłe auto dla ludu.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

19 Lip 2014, 09:43

Podpisuje się pod postem dzidy :ok:
Nie chciałem żebyś źle mnie zrozumiał co do mojego pytania dot utrzymaniem tych aut. Po prostu wiele osób kupuje te auta nie zdając sobie sprawy, że wydatki na serwis będą wyższe niż przeciętnego kompakta czy innych aut klasy średniej. Tutaj "prym" wiedzie e60, do którego bez komputera nie podchodź. Przypomina mi się pewien artykuł na zlomniku o panu Sławku i jego e60 (sorry za reklamę)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Lip 2014, 19:44

Ten wpis na złomniku to chyba hit internetu ostatnio :D ale przyznać trzeba, że prawdziwy do bólu - jak dbasz tak masz.
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

19 Lip 2014, 20:09

autoitalia napisał(a):Ten wpis na złomniku to chyba hit internetu ostatnio ale przyznać trzeba, że prawdziwy do bólu - jak dbasz tak masz.
ten wpis pokazuje po prostu naszą narodową przypadłość - stać na kupno a przecież to BMW / Audi / Mercedes czy inna marka Premium, więc nie będzie się psuć :yes: kilka dni temu na onecie był ciekawy artykuł. Nie jest to zbyt wiarygodne źródło informacji motoryzacyjnych, jednak redaktor stwierdził, że do wymiany pióra wycieraczki w Audi a8 bodaj d3 potrzebny jest...komputer, żeby wyłączyć czy cośtam włączyć. Nie inaczej jest z reflektorem w BMW e65 - jeśli nie masz kompa, auto nie widzi nowej lampy :mrgreen: jak znajdę tą stronę to zalinkuje
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Lip 2014, 20:34

Wiesz, skomputeryzowanie wszelkich napraw serwisowych wynika z ekonomii - większość marek przejechało się na robieniu aut niezawodnych w sumie - klienci nie kupowali nowych aut. Więc wypuszczali słabsze serie, które psuły im wizerunek. Więc wpadli na pomysł robienia aut niezawodnych, ale z niezbędnym komputerem do wymiany żarówki :D daaawno temu czytałem gdzieś, że lobby producentów chce wprowadzenia przepisów UNIEMOŻLIWIAJĄCYCH naprawę poza ASO, bez komputera właśnie. Było to daawno temu, ok 2010 roku, chyba nie przeszło, ale nie wiem. I masz 100% rację w tym co piszesz :) BTW, jak znajdziesz link to podrzuć :D
166 2,4 JTDm - jest
156 19 JTD - była
306 1,4 - był
autoitalia
Aktywny
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Alfa Romeo 166
Silnik: 2,4 JTDm 175 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

20 Lip 2014, 21:59

Wspomniana wczesniej honda accord mnie osobiście się nie podoba, choć wiem że to rzeczywiście porządne auta, miałem okazję nawet taką prowadzić ale mnie nie urzekła. Ale posłuchajcie, czy regułą jest że kupując auta niemieckie z ostatnich roczników jesteśmy skazani na wydatki związane z serwisem i awariami a cała reszta to jeżdżące ideały? Przecież równie dobrze mogę kupić citroena, hondę czy volvo i też okaże się że byłemy właścicielowi kroiła się jakaś grubsza naprawa i zdążył auto sprzedać...Szczerze mówiąc temat zmiany samochodu chodzi za mną już pół roku i przez ten czas zbieram opinię, rozmawiam ze znajomymi którzy mają lub mieli auta takie jak BMW 530 e60, BMW 320 i 330 (e46 i e90) oraz audi a4 1,8T i 2.0 TDI i Ci ludzie naprawdę pozytywnie wypowiadają się na temat swoich aut. Kupując auto innej marki też nie uniknę wydatków, nie wiem jakie są różnice w cenach części ale nie dajmy się zwariować- przecież jakby te auta rzeczywiście były bardzo awaryjne i drogie w utrzymaniu nie jeździłoby ich tak wiele i nie trzymałyby takich cen. Wiem że kupując toyotę czy hondę byłbym pewnie spokojniejszy, ale czy zadowolony z zakupu auta które mi się nie podoba?
piontek13ego
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Audi A3

20 Lip 2014, 22:20

Opinie o awaryjności 2.0 TDI nie są przesadzone. Silnik jest po prostu nieudany, a ludzie to kupowali ( i kupują ) bo to przecież technologia VW i ona się nie sypie :roll: po prostu w naszej polskiej świadomości zakorzenił się w PRL mit o niezniszczalności aut zachodnich i tak pozostało do dzisiaj
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Lip 2014, 11:10

Nie chcę być posądzany o fanatyzm :) Mike masz racje że 2.0 na pompowtryskiwaczach był wadliwym silnikiem - nękały go różne bolączki ale od wszystkiego są odstępstwa:
[link do mobile.de wygasł]
I to jest zapewne najgorsza jednostka z oznaczeniem BLB z 2005 roku produkcji - w niej jeszcze nic nie zostało poprawione a jednak przejechała swoje i jeszcze z DPF-em.
Moim zdaniem przejedź się A4 i BMW 3 wtedy zobaczysz różnice - A4 ma mało miejsce z tyłu na nogi ale BMW jest jeszcze mniejsze. 1.8T w VW to dosyć dobry silnik - raczej polecany w B7.
Jeżeli chodzi o Twój budżet to masz zdecydowanie za mało pieniędzy na zadbane 3.0TDI jak w BMW tak i w Audi. Tam wszelkie wymiany trzeba mnożyć x2 porównując do 2.0.
Przeglądy aut przed zakupem, cała Polska - Oficjalny partner forumsamochodowe.pl
motozakup
Autoexpert
Awatar użytkownika
 
Posty: 1353
Zdjęcia: 51
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie mam

21 Lip 2014, 11:21

motozakup napisał(a):Nie chcę być posądzany o fanatyzm
Każdy ma swoje zdanie, które szanuje, chyba, że ktoś wypisuje niestworzone głupoty :wink: Akurat z Tobą nie mam zamiaru się wykłócać. Ja mam swoje zdanie, Ty masz swoje zdanie i na tym poprzestańmy :mrgreen:
http://www.mobile.de/pl/marka/audi/mode ... 01833.html
Kolejne auto z Niemiec z kilkuset tysięcznym przebiegiem, które jest nie schetane w środku :shock: Wygląda lepiej niż polskie auta z "prawdziwym" 160kkm :yes:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14201
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004