Audi A4 - czy silnik diesla to dobry wybór?

27 Sie 2020, 20:10

B7 z 1.8T z roczników 2006-2007 sprzedawałem 18900-25000 w zależności od przebiegu i stanu.
B8 2.0 TDI 2008-2012 30000-40000zł w zależności od przebiegu, wersji wyposażeniowej.

Ale znaleźć dobre Audi....ciężko
Więc cóż Ci po cenach...przebiegach.......szukaj dobrego egzemplarza,
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

27 Sie 2020, 20:26

Ja zamiast 1,8T w A4 brałbym 2,0T 200 konne, dużo lepszy silnik do tego auta.
1,8T- spore spalanie, tylko 160 koni i dość słaby moment,
a A4 B8 to już w ogóle inne auto, dużo lepsze, nowocześniejsze, ale znowu w B8 to tylko diesle 2,0 TDI
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Sie 2020, 20:28

demirbiras napisał(a):2,0T 200 konne, dużo lepszy silnik do tego auta


ale tam jest tfsi...także będzie się działo, widziałem sporo aut stoi z uszkodzonym tym silnikiem a z 1.8T jeszcze nie spotkałem
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

27 Sie 2020, 20:40

andrewb25 napisał(a):ale tam jest tfsi...także będzie się działo, widziałem sporo aut stoi z uszkodzonym tym silnikiem a z 1.8T jeszcze nie spotkałem

Ale tego naszym fanom nie wytłumaczysz bo oznaczenia silnika i roczniki mówią inaczej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11016
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Sie 2020, 20:52

andrewb25 napisał(a):ale tam jest tfsi...także będzie się działo, widziałem sporo aut stoi z uszkodzonym tym silnikiem a z 1.8T jeszcze nie spotkałem

Będzie się działo tak samo jak w 1,8T, niestety 17 letnie turbo, po zagazowaniu przez piekarza nie ma szans jeździć poprawnie, osprzęt swoje już przeżył itd.
Ty może nie widziałeś ale w internatach pełno problemów od użytkowników, natomiast ja wolę silnik który pomimo pewnych możliwych awarii i konkretnego spalania napędza auto odpowiednio :ok:
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Sie 2020, 21:29

demirbiras napisał(a):Będzie się działo tak samo jak w 1,8T, niestety 17 letnie turbo, po zagazowaniu przez piekarza nie ma szans jeździć poprawnie, osprzęt swoje już przeżył itd.
Ty może nie widziałeś ale w internatach pełno problemów od użytkowników, natomiast ja wolę silnik który pomimo pewnych możliwych awarii i konkretnego spalania napędza auto odpowiednio

Chłopie nie odwracaj kota ogonem. Andrju i ja mówimy o tym co dzieje się za granicą. dziwnym trafem 1,8t nawet w starych gruzach praktycznie nie trafia się zajechany czyli nie można go odpalić i jest kwalifikacja "motor kaput" natomiast tsi można brać pęczkami .
No ale taki zbieg okoliczności jak z boxerami diesla subaru albo fordowymi 1,0 eb albo tojotowymi d4d AD.
Różnica polega na tym że nikt tych silników nie poleca a do tsi układa się całe story co trzeba zrobić żeby jeździć.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11016
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Lipcowe burze – uwaga na gwałtowne opady!
    Podczas burzy wielu kierowców najbardziej obawia się piorunów, ale skutkiem nawałnicy jest również zwiększone ryzyko poślizgu. Niebezpieczny jest zwłaszcza początek opadów, gdy woda łączy się z ...

27 Sie 2020, 21:49

To pokaż szybki ogłoszenie że A4 B7 nie odpala z uwalonym 2,0T i że napisane motor kaput?
Poza tym żyjecie legendą 1,8T jest dość skomplikowanym silnikiem i najtrwalsze to są te z lat 90, to że ktoś nie widział bo widział jedynie parę egzemplarzy lub nie chce widzieć to jest odrębny temat, natomiast w 1,8T branie oleju tez się pojawia, UPG, wypalone gniazda, problem z osprzętem, napinacz z łańcuszkiem itd
Widać że macie niewielkie pojęcie bo rozmawiamy o nastoletnim aucie a nie o nówce z salonu :yes:
tutaj to nie zdziwiłbym się jakby w 1,8T się włożyło dużo więcej niz w TFSI.
Przypominam tez że tsi silników jest 50 tys rodzajów.

i to że Wy nie widzicie różni w 1,8T sprzed 20 lat a sprzed dekady to już nie mój problem.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

27 Sie 2020, 22:11

Panowie, apeluję o rozsądek. Proszę nie zaczynać niepotrzebnych przepychanek i off topu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14203
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

28 Sie 2020, 07:37

To że w Polsce nie ma 2.0 tfsi i z motorproblem, motorshadenw ogłoszeniach to akurat nic dziwnego bo nikt by nie kupił, a z tym problemem to kupuje sie ale za granicą i w pl robi zabiegi usprawniające, za granica nie bez powodów 2.0 tfsi można kupić taniej niz starego 1.8t , i powtarzam sporo aut tam wystawionych z tym silnikiem ma jakis problem, a to rozrząd chodzi jak stara sieczkarnia, lub całkowicie jest uwalony,
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

28 Sie 2020, 12:35

mike napisał(a):Panowie, apeluję o rozsądek. Proszę nie zaczynać niepotrzebnych przepychanek i off topu

No ale z drugiej strony chciałbyś się posłuchać za swoja kasę takiego "wieszcza" narodu :D
demirbiras napisał(a):To pokaż szybki ogłoszenie że A4 B7 nie odpala z uwalonym 2,0T i że napisane motor kaput?


Nie chce mi się drążyć ale możemy się założyć że 1g w necie i strzeli 10szt 2,0tsi tylko z roczników a4b7 i pewnie ze kilka sztuk 1,8t ale ze wszystkich lat a4ki...
A zgadnij czemu handlarze tego nie biorą?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11016
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Sie 2020, 13:46

szybki napisał(a):A zgadnij czemu handlarze tego nie biorą?

Bo jest nagonka i głupi niezrozumiały hejt na tfsi od takich jak Wy za to biorą 1,8T bo klienci żyją sterotypami i legendami, przez takie opowiastki jakie Wy uskuteczniacie - myślą że 1,8T to jest 1,9d z Golfa II tylko lać ropę a potem szara smutna rzeczywistość rozrząd z łańcuszkiem 1500 zł, w skrajnych przypadkach (pełno takich tematów) poszukiwania głowic na podmiankę, chlanie oleju, problem non -stop z osprzętem, na gazie szarpie, przerywa, nie ma mocy itd.

Te Wasze statystyki są coś nie bardzo, bo dziś pełno ludzi jest mega zadowolonych ze starego 2,0 TFSI czasem bardziej niż ci którzy zaufali że 1,8T jest "bezobsługowy"

Pomijam kwestie podnoszenia mocy gdzie w 1,8T zawsze są kwiatki, 30 koni to jest full a dalej trzeba rzeźbić, w 2,0 TFSI normalnie 250 wychodzi na wydechu myślę że 260+, także tego...
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sie 2020, 15:23

demirbiras napisał(a):Bo jest nagonka i głupi niezrozumiały hejt na tfsi od takich jak Wy za to biorą 1,8T bo klienci żyją sterotypami i legendami


demirbiras to nakup sobie z 5sztuk A4 z 20 TFSi i próbuj sprzedać zobaczysz jak ci będą kolejkami się ustawiać po to , jak takie cudowne.

Przywozi się to i kupuje się to....na co jest klient

Po co komu towar który nie jest poszukiwany ?

To tak z handlarskiego punktu widzenia.

Nie tylko u nas jest taka nagonka, alei zagranicą też wiedzą dobrze co ile jest warte i co jest poszukiwane.

A4 z 2.0 Tfsi powiem szczerze mało widuję po ulicach ...głównie jeździ to z dieslem 1.9, nawet 2 .0 diesla sporo o dziwo,no i 1.8T
a 2.0 Tfsi ...rzadkość.
O czymś to świadczy.
demirbiras napisał(a):Pomijam kwestie podnoszenia mocy gdzie w 1,8T zawsze są kwiatki, 30 koni to jest full a dalej trzeba rzeźbić, w 2,0 TFSI normalnie 250 wychodzi na wydechu myślę że 260+, także tego...


Tak tak, podnoszenie mocy ...wszyscy chcą podnosić moc, a jak kupi auto to i tak nic z nim nie robi...może 1 na 1000 podnosi ...z resztą u mnie na pipidówie nie ma nawet gdzie tej mocy podnosić..więc tak to wygląda.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

28 Sie 2020, 15:32

demirbiras napisał(a):Bo jest nagonka i głupi niezrozumiały hejt na tfsi od takich jak Wy za to biorą 1,8T bo klienci żyją sterotypami i legendami, przez takie opowiastki jakie Wy uskuteczniacie - myślą że 1,8T to jest 1,9d z Golfa II tylko lać ropę a potem szara smutna rzeczywistość rozrząd z łańcuszkiem 1500 zł, w skrajnych przypadkach (pełno takich tematów) poszukiwania głowic na podmiankę, chlanie oleju, problem non -stop z osprzętem, na gazie szarpie, przerywa, nie ma mocy itd.

Te Wasze statystyki są coś nie bardzo, bo dziś pełno ludzi jest mega zadowolonych ze starego 2,0 TFSI czasem bardziej niż ci którzy zaufali że 1,8T jest "bezobsługowy"

Pomijam kwestie podnoszenia mocy gdzie w 1,8T zawsze są kwiatki, 30 koni to jest full a dalej trzeba rzeźbić, w 2,0 TFSI normalnie 250 wychodzi na wydechu myślę że 260+, także tego...


Miałem więcej napisać ale podsumuje... udzielaj się w tematach mając o nich chociaż trochę wiedzy.

p.s.

Wklejam link dla zainteresowanych serwisem tsi
awaria-silnika-2-0-tsi-vt117935-15.htm?hilit=problem


Przy tym temacie nasi znawcy szybko się rozmyli.
Poczytaj, zobacz, policz. Możesz się z Panem z kontaktować i posłuchać go jakie kwoty kręcą się wokół napraw tsi wtedy może zrozumiesz czemu handlarze omijają je wielkim łukiem a na zachodzie potrafią być w cenie dobrego roweru (wiem cały zachód też jest ogarnięty hejtem).
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11016
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Sie 2020, 16:15

szybki napisał(a):Miałem więcej napisać ale podsumuje... udzielaj się w tematach mając o nich chociaż trochę wiedzy.
Zastosuj to do siebie to będzie dobrze bo rozmawiamy o autach o których masz raczej mierne pojęcie jak widać po linku wyżej.


Rozmawiamy o Audi A4 B7 produkowanym w latach 2004-2008, gość wyżej wkleja jakieś przypadkowe rozmowy o awarii TSI z 2014, czyli ogółem hejt się udał :D
Autorowi proponuje 1,6 mpi tam nic się nie psuje tylko paliwo lać i wszyscy zadowoleni :ok:
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Sie 2020, 18:20

Panowie na 99% procent jestem zdecydowany na audi A4 B8. Myśle ze lepiej dołożyć trochę pieniędzy i być zadowolony a B8 w środku kozak zewnątrz tez mi pasuje myśle ze sedan bardziej mi się podoba. Teraz kilka pytań do was tylko na temat i konkretnie i bo inaczej się gubię :P
1. Uważacie ze to dobry wybór ??
2. Czy rocznik 2008 różni się dużo od 2009,2010?? Jak tak to czym ?? Który najlepszy??
Chce żeby auto dobrze jechało z mocą bez przesady ale ma się odpychać ale chce żeby spalanie było w miarę.
3. Jaki silnik najlepszy, ile około będzie palił??
4. Ponizej jakiego przebiegu szukać jak chce kilka lat autem pojeździć ??
Mi się podoba bardziej A4 ale co lepsze A4 czy A6 ?? Główne różnice ?? Co byście osobiście wybrali ??
Z gory dzięki za odpowiedzi ;)
Marcin135
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 28 12 2015