Audi A4 ktos pomoże???

08 Sty 2007, 15:26

Mam taki problem, mianowicie jak przekręcam kluczyk to w miejscu gdzie pokazywane są aktulnie przejechane kilometry (te co można kasować) pokazuje sie migający napis "OEL" lub "DEL", myslałam że może to olej ale raczej nie bo dolałam i nic się nie zmieniło nadal przy odpalaniu pare razy mignie i potem pokazują się spowrotem kilometry. Chyba dobrze to wytłumaczyłam. Proszę o radę.
Ona
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • 08 Sty 2007, 18:43

    To jest po prostu sprawdzenie poziomu oleju w silniku. U mnie w Renault Scenic II też wyświetla takie rzeczy.

    Pozdrawiam 73
    Remigiusz
    Nie chcesz płacić mandatów kup CB.
    161BD101
    Nowicjusz
     
    Posty: 29
    Miejscowość: Słupsk

    08 Sty 2007, 20:55

    Witam,
    Nadszedł czas wymiany oleju. Specjalne czujniki informują o konieczności wymiany oleju. Po jakimś czasie komunikat przestanie zanikać i będzie ciągły. Proponuję wymienić w serwisie. Jeśli się dobrze orientuję skasowanie komunikatu wymaga ingerencji w komputer. Słyszałem, że jeśli wymana nastąpi nie w serwisie ten komunikat stosunkowo wcześnie może wrócić.
    Pozdrawiam Arek
    Audi A6
    Arek70
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Szczecin

    08 Sty 2007, 22:01

    rok produkcji 95-98 tylko tester diagnostyczny.
    powyżej 98 można skasować ręcznie
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    09 Sty 2007, 07:47

    Tylko ze olej został juz wymieniony, robił to mechanik w jakims zwykłym zakładzie, poradzono mi ze moze jest za mało wiec dolałam ale to nic nie dało. Rocznik auta to 1997 wiec tylko za pomocą tego testera,tak? I to załatwie tylko w serwisie?
    Ona
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    09 Sty 2007, 09:18

    Witam,
    Jestem posiadaczem Audi A6 1999. Też miałem taki komunikat. Olej wymieniłem, ale w serewise - komunikat zniknął. Kolega ma VW passata też ma ten problem. Z tego co mi opowiadał olej też wymieni w serwisie, bo rzekomo wymiana w jednostce niewyspecjalizowanej, wiąże się z tym, że komunikat w krótkim czasie wróci. Aktualnie wymieniłem w serwisie, bo chiałem kiedyś zaoszczędzić i też wymieniłem w innym zakładzie i wówczas w innym jeszcze aucie. To na wakacje pojechałem po wymianie z pękniętą obudową filtra i musiałem w górach szukać serwisu bo ciekł olej. Mam nauczkę. Niby prosta rzecz - wymiana oleju, a jednak. Jeżeli olej był wymieniany to może wystarczy tylko ingerencja w celu skasowania tego komunikatu.
    Pozdrawiam, Arek
    Audi A6
    Arek70
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Szczecin
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Lexus LC500h hybrid – 4,9 sek., 359 KM
      Model LC powstał jako urzeczywistnienie idei, wyrażonej w zaprezentowanym w 2012 roku na Salonie Samochodowym w Detroit samochodzie koncepcyjnym LF-LC (Lexus Future Luxury Coupe). Firma nie planowała jego komercyjnej kontynuacji, ...

    09 Sty 2007, 09:39

    Ona napisał(a):Tylko ze olej został juz wymieniony, robił to mechanik w jakims zwykłym zakładzie, poradzono mi ze moze jest za mało wiec dolałam ale to nic nie dało. Rocznik auta to 1997 wiec tylko za pomocą tego testera,tak? I to załatwie tylko w serwisie?


    no niestety TAK -tylko tester.
    nie tylko w serwisie można to zrobić-poszukaj kogoś w Twojej okolicy kto zajmuje się elektroniką samochodową.

    a kolega Arek70 bajek się nasłuchał o serwisach i czujnikach-więc demętujt te bajki NIE MA ŻADNYCH CZUJNIKÓW JAKOŚCI OLEJU,a każdy bardziej kumaty mechanik lub elektryk zrobi to w 10 minut.
    pozdro 8)
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    09 Sty 2007, 10:11

    Nie twierdzę, że tylko w serwise można to zrobić. Ja tak zrobiłem, bo miałem przykre doświadczenia z innymi zakładami. I to właśnie w nich też dowiedziałem się o tych czujnikach. A jest prawdopodobnie taki jak pisze kolega grzestv - czujników nie ma. Nawet po wymianie oleju w serwisie nie chcieli mi powiedzieć kiedy następna, mowiąc, że auto mnie poinformuje. Widocznie sami programują na określoną ilość kilometrów. Dziekuję za informację, też się czegoś nauczyłem. Nie zmienia ta jednak faktu, że potrzebna jest ingerencji kogoś z głową i z dobrym sprzętem.
    Pozdrwaiam Arek. P.S. Jeśli mógłby mi Pan pomóc z moim problemem post Audi A6 Powoli Jedzie - obawiam się, że pompa wtryskowa.
    Audi A6
    Arek70
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Szczecin

    09 Sty 2007, 11:30

    W takim razie spróbuje u jakiegos elektryka samochodowego. Dzieki za rady, myslałam że nikt mi nie odpisze :) Pozdro
    Ona
    Nowicjusz
     
    Posty: 9

    09 Sty 2007, 21:17

    Widocznie sami programują na określoną ilość kilometrów


    tak można to zaprogramować-i tak OIL-15000 km,INSP-30000 km te dane to bez LONG LIFE.


    a co do problemu to jaki silnik-może coś na odległość zaradzimy :D
    pozdro 8)
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    09 Sty 2007, 21:35

    Dziękuję za zainteresowanie. Mój temat Audi A6. POWOLI JEDZIE. Silnik 2,5 TDI, 150km, 110kW. Auto nie chce jechać szybciej niż 160km/h, z górki 180km/h. Jest kłopot z wyprzedzaniem, zajmuje mi to zyt wiele czasu. Ludzie zjeżdżają, a ja nie mogę ich wyprzedzić. Skrzynia tiptronic, redukuje i wchodzi na obroty normalnie - choć nie przekłada się to na prędkość. Wymieniłem filtr paliwa, olej, filtr powietrza. Auto jakby przytkane. Inni sugerują przepływomierz (choć komputer nie wykazał błędu), filtr oleju skrzyni biegów (rzekomo nie daje ciśnienia), może tłumik zapchany, a ja się obawiam, że pompa wtryskowa.
    Pozdrawiam Arek.[/url]
    Audi A6
    Arek70
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Szczecin

    10 Sty 2007, 22:03

    przepływkę można sprawdzić naprawde czy jest dobra tylko testerem przy próbie drogowej-więc sam błąd niewiele powie.
    czy sprawdzane było ciśnienie doładowania :?:
    czy sprawdzany był EGR :?:
    to są podstawy-bez tego ani rusz (oczywiście + diagnoskop VAG).
    pozdro 8)
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    10 Sty 2007, 22:11

    Niestety nie było sprawdzane ani ciśnienie doładowań, ani EGR. Szczerze powiem, że nawet o czymś takim nie wiedziałem ani nie słyszałem. Wyższa szkoła jazdy. Ale rozumiem, że od tego powinienem zacząć. Znajdę, może nie od razu serwis, ale zakład wyspecjalizowany, żeby to srawdzić. Dziękuję. Arek
    Audi A6
    Arek70
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Miejscowość: Szczecin

    21 Sty 2007, 22:22

    grzestv napisał(a):przepływkę można sprawdzić naprawde czy jest dobra tylko testerem przy próbie drogowej-więc sam błąd niewiele powie.


    A czy np. przepływka była by padnięta, to w liczniku wyskakuje CHECK ENGINE czy nie musi?

    Po prostu trzeba mieć podłączonego kompa do samochodu w czasie jazdy? Czy jak?

    Pytanie czysto z ciekawości.
    =DAMIAN=
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 58

    21 Sty 2007, 22:26

    =DAMIAN= napisał(a):
    grzestv napisał(a):przepływkę można sprawdzić naprawde czy jest dobra tylko testerem przy próbie drogowej-więc sam błąd niewiele powie.


    A czy np. przepływka była by padnięta, to w liczniku wyskakuje CHECK ENGINE czy nie musi?

    Po prostu trzeba mieć podłączonego kompa do samochodu w czasie jazdy? Czy jak?

    Pytanie czysto z ciekawości.


    tylko testerem można to dobrze sprawdzić.
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam