Audi A4 rozruch

10 Lip 2008, 20:23

Hej, szukam pomocy przy następującym problemie.
Posiadam Audi A4 silnik 1.9TDI 130km rok 1997, przy ruszaniu na sprzęgle z pierwszego biegu, samochod dostaje dużych drgań silnika, ktore przechodza do kokpitu. Przy wyższych biegach tego nie ma(nie zawsze mam te drgania przy ruszaniu, po dodaniu gazu drgania znikają, bądz sa minimalne)Jeśli chodzi o skrzynie to biegi wchodza lekko, bez żadnych zgrzytów, sprzęgło sie nei ślizga, pisze to, bo jeden z mechaników zadal mi takie pytania.Sprawdził tez poduszki na silniku, lecz zrobił to bez podnoszenia maski, troche dziwnie :shock: za każdy wpis z góry dziękuje.... a i mam jeszcze jeden problem, gdy silnik jest zimny to musze go dlugo kręcic, żeby zapalił ok. 6-7sek. przytym czasami puszcza dymek z rury, gdy silnik jest ciepły pali na styk kluczyka. swiece napewno mam wszystkie nowe, szczotki ponoć sa jeszcze dobre. Jeden z mechaników powiedział mi, ze takie zapalanie to normalne przy dislach :?: ... jak powyzej, dziękuje za kazdy komentarz
pozdrowienia dla wszystkich użytkowników dróg :)
kubik
Początkujący
 
Posty: 80
  • 11 Lip 2008, 11:34

    Poduszki pod silnikiem sprawdzone,to pozostają jeszcze poduszki pod skrzynią i jej mocowanie.Przyczyną może tez być układ napędowy.
    Co do rozruchu zimnego silnika,to 6 sekund kręcenia to ciutek długo,ale niektóre silniki tak mają.Do tego dochodzi okres eksploatacji,a co za tym idzie kompresja,która w dieslach jest bardzo ważna.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    11 Lip 2008, 14:42

    Kolega, który pisał tego posta z mojego loginu, powiedział mi, że kompresję chyba ma dobrą, bo jakiś czas temu miał generalny remont silnika. Zatarł go i zrobił rysę na tłoku. Czy jednak po generalnym remoncie silnika można być pewnym, że kompresja będzie jak w nowym silniku?
    pozdrowienia dla wszystkich użytkowników dróg :)
    kubik
    Początkujący
     
    Posty: 80

    12 Lip 2008, 12:28

    Jeżeli remont silnika jest dobrze zrobiony,to kompresja z pewnością będzie taka,jaką podaje producent.Nalezy jednak pamiętać,że remont silnika to nie tylko szlify cylindrów i wymiana tłoków i pierścieni.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
      Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...