Audi a4 s-line quatro 170km diesel wyłącznik silnika

10 Mar 2010, 13:19

Witam serdecznie,

Niedawno zakupiłem w/w auto, po szybszej jeździe podobno trzeba odczekac na wolnych obrotach około minuty, żeby turbina się wychłodziła nie wiem jak jest naprawdę, ale tez słyszałem, że są wyłączniki silnika. Jak zamykam z pilota centralny zamek to silnik wyłącza się po iluś tam sekundach.. Jest to warte zainstalowania? Minusem jest to, że auta nie można zostawic na biegu. Natomiast plus, że turbinke oszczędzam. Czy ktoś już ogarnął takie cóś?

Pozdrawiam Marek
Sharon1
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: koszalin

11 Mar 2010, 10:27

Bezsensu, to ja już wolę posiedzieć te 60-120s w aucie aż turbina się schłodzi niż zostawiać auto odpalone i na luzie i wywalić kasę w zbędny gadżet.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

11 Mar 2010, 13:47

no tak, im wiecej elektoroniki tym gozej.. tylko jak zalatwiasz sprawy na miescie to mecza te 2 minuty, gadalem ze znajomym w subaru swoim wstawil cóś takiego za okolo 600zł i program sam wylicza ile czasu potrzebuje turbina by wychlodz sie..
Sharon1
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: koszalin

13 Mar 2010, 00:05

Mój papo w BMW serii 3 ma fajny patent, 325TDS z automatem, jest tak podłączone wszystko że do odpalenia z pilota od sterowania alarmem i centralnym zamkiem nie musi mieć zapłonu przekręconego, zostawia odpalone auto na P, wyciąga kluczyk, zamyka centralny zamek i po chwili gasi pilotem auto a że to automat to nie odjedzie :mrgreen: . Poprzedni właściciel (były policjant) tak sobie doinwestował, ale się sprawdza szczególnie zimą i odziwo pilot ma cholernie dobry zasięg (na otwartej przestrzeni testowane z ok 75m), auto stoi w garażu jakieś 15m od domu, wstając rano odpala z pilota ale przez 2 ściany nie chce już działać musi podejść do okna, wychodząc do pracy po 10-15min od odpalenia w aucie jest już znośnie ciepło.
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

19 Maj 2010, 23:28

Ta minuta lub 2 to tylko po ostrzejszej jeździe (czyli takiej w której obroty przekraczały 3000obrotów lub wciskałeś gaz ostro w podłogę), w dieslu biegi na ogół zmieniasz przed 3tys. - jeśli jeździsz normalnie - wtedy wystarczy na chwilę przed planowanym parkowaniem oszczędzać obroty i pedał gazu po czym potrzymać silnik jeszcze z 20-30sekund. 2 minuty to chyba po wyścigach kumpel Subarynę trzyma ;) Moja dziewczyna od prawie 3 lat gasi diesla natychmiast po zatrzymaniu i nic mu nie jest (fakt że nie jeździ zbyt ostro), konstruktorzy już od paru lat biorą poprawkę na to że ludzie nie wiedzą jak dbać o turbo.
ACSznycel
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 848
Zdjęcia: 12
Miejscowość: z nienacka
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Mitsubishi Concept G4 to nowy kompaktowy sedan
    Podczas trzydziestego czwartego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Bangkoku (trwającego od 25 marca do 7 kwietnia) Firma Mitsubishi Motors (Thailand) Co., Ltd. (MMTh) zaprezentuje koncepcyjny model MITSUBISHI Concept ...