Audi A4 vs. BMW e39

10 Sie 2015, 12:46

Witam,
Otóż spośród wielu modeli zdecydowałem się na dwie marki i nie wiem na jaki się zdecydować, podpowiem że interesuje mnie tylko benzyna (chce założyć LPG) i rocznik powyżej 2000r, mam na ten cel 15 tys. w audi interesuje mnie silnik 1.8t a w bmw 2,2 chyba że polecacie jakieś inne, proszę o podanie plusów i minusów w/w aut.
:roll:
Tom93
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 24 02 2012
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: VW GOLF III
Silnik: 1,9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Sie 2015, 13:18

Napis z coś więcej, najlepiej wg wzoru https://www.forumsamochodowe.pl/wazne-zanim-napiszesz-nowy-temat-przeczytaj-ten-wazne-vt72479.htm
To dwa różne auta. Nie napisałeś nawet jak będzie użytkowane, a przez to ciężko coś doradzić :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Sie 2015, 13:46

Okej sorki za mój wcześniejszy dość chaotyczny post, otóż:
budżet ok. 15 tys zł
będę robił odcinki ok 40km dziennie czasem jakieś dłuższe trasy (w roku przejeżdżam 35 tys km)
interesuje mnie głównie benzyna ( sam chce założyć gaz)
rejon: dolnośląskie, wielkopolskie(południe) lub lubuskie,
chcę również aby miał powyżej 150 koni
kolor najlepiej czarny (ale nie gra głównej roli)
Myślicie że bardziej się opłaca audi? chociaż BMW mi się strasznie podoba w sedanie ale boje się o awaryjność i drogie utrzymanie tych samochodów
Tom93
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 24 02 2012
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: VW GOLF III
Silnik: 1,9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Sie 2015, 14:14

Jak znajdziesz zadbanego A4B6 z 1.8T za 15 tysięcy to podeślij ofertę, sam chętnie kupię. ;)
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Sie 2015, 14:22

Bardziej chciałbym się skupić na audi A4 B5 , boje się kupować b6 za 15 tys bo może być w fatalnym stanie a myślicie że przyzwoite e39 za taką kwotę da się znaleźć? i jak to jest z utrzymaniem dla ludzi z grubym portfelem czy raczej możliwe do przełknięcia? :bored:
Tom93
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 24 02 2012
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: VW GOLF III
Silnik: 1,9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

10 Sie 2015, 14:31

Pogadaj z użytkownikiem pkc, który dosyć intensywnie eksploatuje takie E39 - z pewnością chętnie opowie Ci jak wygląda kwestia kosztów :wink:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

10 Sie 2015, 14:34

A4B5 ma się nijak do E39. Chyba, że 1.8T z Quattro. Ja szukałbym E39 z R6 (523, 525, 528), ale nie patrzyłbym na rocznik. Lepsze starsze auto, ale zadbane. Alternatywy: Lexus IS200, Mercedes CLK, C-klasa (W203), Leon/Octavia 1.8T, BMW E46 (tańsze w utrzymaniu niż E39).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

10 Sie 2015, 17:27

Ostatnio oglądałem Audi A4 B6 za 18tys. zł z 2002r. Obleciałem czujnikiem lakieru i niby nie bite ale nieoryginalne reflektory z przodu (zamienniki Valeo) trochę mi się nie podobały.
W środku bieda wyposażenie i nie wiem nad czym się ludzie zachwycają nad wykończeniem...
Za 15k nic dobrego nie będzie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Sie 2015, 21:48

Za 15 tys. zł spokojnie ustrzelisz fajne e39 R6. Bez sensu samemu zakładać gaz do starego samochodu o niedużej wartości. Lepiej kupić już z LPG i zrobić standardowy serwis instalacji.
Porównując A4 z e39 oczywiście audi wypada kiepsko.
Gorsze silniki, gorsze prowadzenie, gorsze wykonanie, moim zdaniem też mniejsza trwałość audi. A4 trafniej by było porównywać z e46.
Co do kosztów utrzymania myślę, że będzie podobnie choć bmw może okazać się trochę droższe.
Jazda bmw ma w sobie to coś, audi VW itp. są do przesady nijakie.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

11 Sie 2015, 00:25

Budżet jaki masz powala na zakup ładnej przedliftowej 528i i na tym bym się skupił, jeśli chodzi o E39. W przypadku A4 b5, budżet starczy spokojnie na 1.8T quattro z dobrym wyposażeniem.
wróćmy jednak do E39. przy oględzinach zwróć uwagę na korozje. Pojawia się najczęściej na łączeniu progu z nadkolem, na rantach drzwi, klapie bagażnika, a czasami też na masce. Jeśli samochód będzie z LPG, zwróć uwage jak jest zamontowana. Jak przewody od LPG walają się byle gdzie pod maską, to można przepuścić, ze tak samo byle jak pracuję. Po odpaleniu silnika zwróć uwagę, czy silnik równo pracuję i czy spod maski nie dochodzą jakieś dziwne stukania i odgłosy. rzędowe szóstki mają bardzo dobrą kulturę pracy, więc dziwne dźwięki itp, powinny wzbudzić czujność.. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na działanie visco- jak pracuję i czy w ogóle pracuję. Podczas jazdy sprawdź pracę zawieszenia, jak zachowuję się się podczas jazdy, jakieś stukoty dochodzące z zawieszenia mogą sugerować, ze zawieszenie jest już w beznadziejnym stanie. Ponadto podczas jazdy i nagrzaniu silnika sprawdź czy wskazówka stoi równo na 90 stopni, jeśli jest inaczej, może to sugerować, ze silnik był przegrzany. po za tym sprawdź jak silnik wkręca się na obroty, czy nie szarpie, nie kpci, jak skrzynia biegów działa. Zalecam też spradzenie działania klimatyzacji, jej naprawa jest droga. Jeśli podczas oględzin auto wypadnie dobrze, weź go najlepiej do jakiegoś warsztatu, który specjalizuję się w BMW i tam Ci już dokładnie sprawdzą wszystko co trzeba. Ogólnie ten samochód tani w utrzymaniu nie jest, nie jest super bezawaryjny, ale jeśli będzie o to auto dbał, to możesz być pewny, ze zawsze dowiezie Cię na miejsce i nie stanie gdzieś w trasie, a przy tym jest to nadal bardzo dobrze prowadzące się auto( w tamtych czasach i w tej klasie najlepsze), które zapewni też odpowiedni komfort 4 dorosłym osobą.
Ja akurat jeżdżę dieslem, ale kolega, który na co dzień użytkuje 528i mówi, ze w mieście pali mu gdzieś 13l LPG, a po za miastem średnio 9.5-10l LPG

A i podczas oględzin nie zrażaj się tym, ze ręczny działa beznadziejnie- ten typ tak ma :D

Co do A4 b5, będzie tańszy w użytkowaniu, z silnikiem 1.8T całkiem dobrze jedzie i dość dobrze jak na tego typu auto się prowadzi. Ale właściwie nie ma czego tu porównywać, B5 to dużo mniejszy samochód w porównaniu do E39, nawet wypasiona wersja, będzie miała gorsze wyposażenie od E39. To po prostu dwie różne klasy i koncepcje budowania aut. W A4 zdarza się, ze na błotnikach pojawia się korozja(gąbka w nadkolach zbiera wilgoć) Za to podwozie jest dobrze zabezpieczone przed korozją i tam nic dziać się nie powinno. Ponadto zwróć uwagę na stan wielowahaczu. Ponadto, sprawdź czy działa klima. W przypadku silnika 1.8T sprawdź czy turbina pracuję prawidłowo, nie gubi oleju, nie kopci i nie grzeje i anologicznie jak w przypadku E39, jedź do warsztatu, jeśli dany egzeplarz będzie wydawał się dobry. Napęd Quattro nie sprawia większych problemów i dobrze sprawdza się zimą. Jeśli mieszkasz gdzieś po za główną drogą, to na pewno docenisz tą rozwiązanie :ok: Chociaż w mieście zimą też się przyda.
W twoim wypadku, jeśli będzie stać Cię na utrzymanie E39, to tym autem bym się zainteresował, ale jeśli trafiła by się fajna A4 1.8T Quattro, to warto też to rozważyć.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

11 Sie 2015, 07:51

Dzięki za obszerny opis, ostatnio właśnie przejechałem się bmw e39 i zakochałem się w nim, wygoda jest niesamowita i czuć taki luksus, nie zarabiam dużo, myślicie że z wypłatą 1500zł (+ czasem 300zl) można utrzymać takie bmw? najbardziej się właśnie obawiam tego drogiego utrzymania ale wiem że ten kto nie ryzykuje nie pije szampana (w bmw) :D
Tom93
Nowicjusz
 
Posty: 43
Prawo jazdy: 24 02 2012
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: VW GOLF III
Silnik: 1,9 TDI 110 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

12 Sie 2015, 07:24

Spójrz ile kosztują dobre opony w tym rozmiarze jaki jest w E39 (chyba nie chcesz kupować do 200-konnego tylnonapędowego auta jakiejść chińszczyzny). Ostatnio robiłem podsumowanie ile kosztuje mnie moje auto miesięcznie (naprawy, OC itp.) za ostatni rok i wyszło mi niecałe 400zł / miesięcznie, ale kupowałem nowe opony na zimę i lato. Oczywiście bez kosztu paliwa te koszty.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002