Budżet jaki masz powala na zakup ładnej przedliftowej 528i i na tym bym się skupił, jeśli chodzi o E39. W przypadku A4 b5, budżet starczy spokojnie na 1.8T quattro z dobrym wyposażeniem.
wróćmy jednak do E39. przy oględzinach zwróć uwagę na korozje. Pojawia się najczęściej na łączeniu progu z nadkolem, na rantach drzwi, klapie bagażnika, a czasami też na masce. Jeśli samochód będzie z LPG, zwróć uwage jak jest zamontowana. Jak przewody od LPG walają się byle gdzie pod maską, to można przepuścić, ze tak samo byle jak pracuję. Po odpaleniu silnika zwróć uwagę, czy silnik równo pracuję i czy spod maski nie dochodzą jakieś dziwne stukania i odgłosy. rzędowe szóstki mają bardzo dobrą kulturę pracy, więc dziwne dźwięki itp, powinny wzbudzić czujność.. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na działanie visco- jak pracuję i czy w ogóle pracuję. Podczas jazdy sprawdź pracę zawieszenia, jak zachowuję się się podczas jazdy, jakieś stukoty dochodzące z zawieszenia mogą sugerować, ze zawieszenie jest już w beznadziejnym stanie. Ponadto podczas jazdy i nagrzaniu silnika sprawdź czy wskazówka stoi równo na 90 stopni, jeśli jest inaczej, może to sugerować, ze silnik był przegrzany. po za tym sprawdź jak silnik wkręca się na obroty, czy nie szarpie, nie kpci, jak skrzynia biegów działa. Zalecam też spradzenie działania klimatyzacji, jej naprawa jest droga. Jeśli podczas oględzin auto wypadnie dobrze, weź go najlepiej do jakiegoś warsztatu, który specjalizuję się w BMW i tam Ci już dokładnie sprawdzą wszystko co trzeba. Ogólnie ten samochód tani w utrzymaniu nie jest, nie jest super bezawaryjny, ale jeśli będzie o to auto dbał, to możesz być pewny, ze zawsze dowiezie Cię na miejsce i nie stanie gdzieś w trasie, a przy tym jest to nadal bardzo dobrze prowadzące się auto( w tamtych czasach i w tej klasie najlepsze), które zapewni też odpowiedni komfort 4 dorosłym osobą.
Ja akurat jeżdżę dieslem, ale kolega, który na co dzień użytkuje 528i mówi, ze w mieście pali mu gdzieś 13l LPG, a po za miastem średnio 9.5-10l LPG
A i podczas oględzin nie zrażaj się tym, ze ręczny działa beznadziejnie- ten typ tak ma
![Szczęśliwy :D]()
Co do A4 b5, będzie tańszy w użytkowaniu, z silnikiem 1.8T całkiem dobrze jedzie i dość dobrze jak na tego typu auto się prowadzi. Ale właściwie nie ma czego tu porównywać, B5 to dużo mniejszy samochód w porównaniu do E39, nawet wypasiona wersja, będzie miała gorsze wyposażenie od E39. To po prostu dwie różne klasy i koncepcje budowania aut. W A4 zdarza się, ze na błotnikach pojawia się korozja(gąbka w nadkolach zbiera wilgoć) Za to podwozie jest dobrze zabezpieczone przed korozją i tam nic dziać się nie powinno. Ponadto zwróć uwagę na stan wielowahaczu. Ponadto, sprawdź czy działa klima. W przypadku silnika 1.8T sprawdź czy turbina pracuję prawidłowo, nie gubi oleju, nie kopci i nie grzeje i anologicznie jak w przypadku E39, jedź do warsztatu, jeśli dany egzeplarz będzie wydawał się dobry. Napęd Quattro nie sprawia większych problemów i dobrze sprawdza się zimą. Jeśli mieszkasz gdzieś po za główną drogą, to na pewno docenisz tą rozwiązanie
![OK :ok:]()
Chociaż w mieście zimą też się przyda.
W twoim wypadku, jeśli będzie stać Cię na utrzymanie E39, to tym autem bym się zainteresował, ale jeśli trafiła by się fajna A4 1.8T Quattro, to warto też to rozważyć.