Audi A4b7 1.8T vs Renault Laguna III GT 2.0T

02 Sie 2016, 07:15

Co lepiej wziać Audi A4b7 1.8T czy Renault Laguna III GT 2.0T
Audi: 2007 rok pprzebieg ok 230 tyś.Samochód z pl silnik jak wyżej z tym,że porobiony na ok 200 koni.
Z wyposażenia: Czujnik zmierzchu:
Czujnik Deszczu
Podgrzewane fotele
4 el szyby
ESP
FIS
Gwint Eibach
Audi Concert z SUBe-em w bagażniku
Tempomat
Anty Napad
Multifunkcja na kierownicy
Klimatyzowany schowek

Renault 2008 rok 2.0T przebieg ok 90 tyś.201 koni seryjnie.Samochód z de.
Z wyposażenia:
Navi(bym musiał wymienić-koszt pewnie +2tyś,bo ta co jest to mapy są tylko do 2012 roku)
system 4control
biksenon skretny
Jest to wersja GT tak więc pół skóry z emblematami gt ogólnie full opcja.
Ceny:
Audi: 34-35 tyś zarejestrowane w PL
Renault:Renault 8000-8400 euro(ok 36.5tyś) samochód w de
Co bardziej polecacie? Co będzie lepsze? Prosiłbym o jakieś argumenty,a nie odpowiedzi typu: Audi/Renault.
zyla
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 06 2010
Auto: poszukuje

02 Sie 2016, 07:53

No więc. Dwa zupełnie inne samochody ;)

Jaki był zakres prac w Audi? I jaki to kod silnika? Poczciwy 20V czy TFSI? Jeżeli był mocno modowany (tykano silnik) to bym odpuścił. Jak coś się skaszani potem to będziesz cały słup wymieniał. Był modowany, ma swój nalot więc trzeba by go porządnie sprawdzić - ciśnienie na garach, ten nieszczęsny napinacz i łańcuch na wałkach. Musi być manual. No i to Audi - wszystkie zalety i wady posiadania :P

Jeśli chodzi o Lagę to silnik F4RT jest bardzo trwały znacznie prostszy niż nawet 20V od Audi, miły w eksploatacji ale:
Przy rozrządzie ZAWSZE wymieniaj również koło metalowo-gumowe wału, łańcuch pompy oleju. Nie ważne, że wyglądają dobrze. Wymienić. Nie są to drogie zabawki, a oszczędzają multum problemów. Szkoda, że 4 control. Niewiele mogę Ci na ten temat powiedzieć. Mało tego, nie widziałem auta z tym rozwiązaniem na podnośniku i w sumie niewiele ich jeździ. Dopiero od roku Renault mocno inwestuje w reklamę tego rozwiązania w nowych modelach i wciska je klientom na siłę. No i musi być automat. Co prawda 5 biegowy, leniwy ale trwały w przeciwieństwie do dwumasy w manualu (ta potrafi się sypać po 90tyś jak bujasz się szybko po mieście).

Nie brałbym żadnego z tych dwóch. Audi ma swoje nalatane i jest też robione. Laga znowu ma 4control o którym nic nie wiem i eksploatacja tego jest mi obca.

Podsumowując: Szukałbym Lagi ale z automatem i klasycznym zawieszeniem. Dużo łatwiej będzie Ci znaleźć zadbany egzemplarz z młodszego rocznika i mniejszym nalotem niż masz w Audi. No i eksploatacja Lagi będzie sporo tańsza. Niestety przy jej szybszej utracie wartości.
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

02 Sie 2016, 08:41

A jeszcze pytanko o Audi a6c6 2.4 PB jak awaryjność tych silników w porównaniu z tymi wyżej?
zyla
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 06 2010
Auto: poszukuje

02 Sie 2016, 17:08

GorącyMarian napisał(a):Jaki był zakres prac w Audi? I jaki to kod silnika? Poczciwy 20V czy TFSI?


No raczej jest to 20V Turbo bo 1,8 TSI nie było w A4 B7...
Ja bym nie odpuszczał 200 koni to nie 400.. normalny pewnie program, może jakiś mocniejszy wydech, przelot itd.. ze 163 KM - 200 KM to nie jest tragedia.
Warto sprawdzić jak to jedzie, wykres z hamowni od poprzednika, no i jakieś info gdzie to było robione, jakie modyfikacje.
Sprawdzić stan silnika, czy nie ma wycieków itd.
Ogólnie auto ok...
Kwestia czy się podoba
Z tego co widze Audi zdaje się lepiej wyposażone?
No i ja bym się nie bał chiptuningu to jest raptem 30..kilka koni..a nie 100 KM +
zwykły program starczy by sięgnąć 190 koni..

zyla napisał(a):A jeszcze pytanko o Audi a6c6 2.4 PB jak awaryjność tych silników w porównaniu z tymi wyżej?
Komedie bywają z rozrządem no i swoje kosztuje utrzymanie 1,8T 20V będzie tańsze. No ale tu masz 4 cylindry tam 6.. No i krowa pt"A6" nie jedzie zbyt jakoś extra przy 177 koniach w wolnym ssaku.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Sie 2016, 19:08

Lovato34 napisał(a):No raczej jest to 20V Turbo bo 1,8 TSI nie było w A4 B7...
zaktualizuj swojego Windowsa, wkładali to g.no na sam koniec życia tego modelu :ok:
zyla napisał(a):A jeszcze pytanko o Audi a6c6 2.4 PB jak awaryjność tych silników w porównaniu z tymi wyżej?
tutaj eksploatacja będzie zauważalnie droższa (nie chodzi mi jedynie o silnik)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Sie 2016, 19:41

2,4 V6 w A6C6 to nie te same 2,4 co w A6C5, silnik dużo pali i gorzej współpracuje z LPG. Lepiej pozostać przy "starym" 1.8T 20V.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Sposoby na zmniejszenie kosztów ubezpieczenia samochodu
    Niestety koszty ubezpieczenia samochodu wciąż rosną. Zindywidualizowany sposób liczenia składki oraz zwiększające się sumy wypłaconych odszkodowań dają się we znaki właścicielom samochodów, nawet tym bezszkodowym. ...

02 Sie 2016, 19:41

Jak już chcesz Audi 1.8T to zamiast A4 bym celował w Seata Exeo :P Niby to samo, ale się bardziej wyróżnia ;)
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

02 Sie 2016, 19:53

mike napisał(a):zaktualizuj swojego Windowsa, wkładali to g.no na sam koniec życia tego modelu


Mam wrażenie że mówisz o generacji B8, która już istniała w 2007 jak jeszcze była B7..w B8 były 1,8 TFSI, w B7 moim zdaniem nie..jedynie 1,8T a TFSI to tylko 2.0
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

02 Sie 2016, 20:08

Były 1,8TFSI 120KM ale tylko w 2008r. (czyli nie w sedanach) dlatego tak ich mało, że ich brak w wielu spisach jednostek, czy też katalogach hurtowni.
W Exeo, czyli B7 z innym przodem i tyłem były już na porządku dziennym 1,8TFSI
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

02 Sie 2016, 20:11

Ale ale ale w Exeo było też 1.8T 20V 163KM.... :)
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

02 Sie 2016, 20:14

wiem, że było i mnie to zawsze zastanawiało dlaczego tak podobne 2 silniki oferowali
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010