Audi a5 2.0 tdi, licze na was

11 Kwi 2016, 17:29

Witam, moich pytań może być wiele ale sporo udało mi się już wyczytać na własną rękę, ponieważ studiuje audi od miesiąca.

Konkretnie to planuję kupić AUDI a5 2.0 5dr. Manual, klekotka, diesel bo to mnie bardziej kręci i diesel bo oszczedniej.

Mieszkam w UK i chce poświęcić 10k funtów na ten samochód, ceny zaczynają sie od 8 tys. Jak bedzie warto to coś się wyskrobie.
Serwis ASO tak, gotowy na wieksze wydatki tak, silniki wieksze od 2.0 nie, bo 170 kucy na moj wiek napewno wystarczy.

Pytania beda raczej ogólne.
Masa informacji na temat 2.0 tdi i nic konkretnego, wiec po 1 w jaki rok celowac(jaki kwartal) produkcji by ten silnik byl mniej awaryjny niz poprzedni ale zmiescic sie w przedziale cenowym.
W jaki przebieg celowac, i co warto sprawdzic "bardziej" przed zakupem takiego silnika. Moze tyle na poczatek.
Z gory dzieki za odp.
Kaicok
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 01 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

11 Kwi 2016, 19:30

Najlepiej celować w inny silnik np HDI jak chcesz dobrego diesla.
Jest masa informacji na temat 2.0TDI ze to wadliwa konstrukcja stworzona wg koncepcji planowanego postarzania.
Coś tam później poprawili - przesunęli w czasie typowe usterki.
Po 2010r mozna szukać jak musi byc ten silnik.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Kwi 2016, 22:46

W A5 jest 2,0 tdi Common Rail, ja bym się tego silnika nie był, znajdź w dobrym stanie z historią i tyle, przy takich autach nikt nie oszczędza więc pewnie serwisowany będzie, wszystko na bieżąco wymieniane, więc małe szanse że Ci się posypie..No może jak będzie miał 15 lat i pół mln km to może coś..cała grupa VW bazuje na tych silnikach także nie ma co.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

12 Kwi 2016, 09:19

Kaicok napisał(a):diesel bo to mnie bardziej kręci i diesel bo oszczedniej.

taaa najmenijszy diesel w A5 bardzo kręci...
i oszczędność = spalanie?

a co dopiero napisał lysy30 o 2,0TDI CR:
łysy30 napisał(a):Ku przestrodze - mój kolega z pracy ma Suberba 2.0 TDI CR, przy przebiegu 189 tys. km pęknięta głowica, a miesiąc wcześniej wpakował 7k w naprawę osprzętu. Na jego nieszczęście w drugim aucie (Golf VI) też ma ten silniczek, też przebieg poniżej 200 tys.km - w zeszły piątek zatarła mu się turbosprężarka :/ Aktualnie jest na etapie rozglądania się za autem japońskim z wolnossącą benzyną :D


dodaj do tego zepsute dwie Octavie u nas w firmie ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Kwi 2016, 11:18

Takich historii jest masa.
Znajomy w A3 2008r 2.0TDI w trakcie gwarancji 2 razy wymieniana głowica !
Raz jechałem z nim do Łodzi z zapaloną kontrolką ciśnienia oleju ciekawe jak to się skończyło. Mówił, że sporo sypał się im ten silnik.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Kwi 2016, 15:28

Sportowe nadwozie i klekot bocianów pod maską to połączenie które Cię kręci?
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


12 Kwi 2016, 18:14

Jak nie liczysz się z kosztami to bierz 2.7 TDI, jak myślisz o niskich kosztach użytkowania to zdecydowanie nie Audi i nie ich silniki po 2004-2005 roku.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

15 Kwi 2016, 18:30

Owszem klekot bocianów jak to ładnie napisałeś mnie kręci a 2.0 bo więcej koni raczej by sie marnowalo przy mnie, a benzyna na krtotkich i szybkich odcinkach to strata pieniedzy jak dla mnie, mam teraz Punto 1,2 i co prawda wyciskam z niego co sie da i leje beny tyle co nie jeden oleju do silnika 1.9+ w dieslu. Tak czy inaczej
Dzieki za wyczerpujace odpowiedzi by mnie zniechęcić jeszcze bardziej.
Kazdy w okol mowi to samo ale zauroczony a5tka chciałem w to brnac dalej, odpuszczę sobie te silniki i zastanowie sie nad a4 z silnikami 1.9 lub a5 2.7. Co do 1.9 vwskich to nikt nie mial zastrzeżeń wśród moich znajomych byle serwisowac na czas, o 2.7 dużo nie wiem ale niby warto bardziej niz 2.0. Jeżeli macie wiedze na temat 2.7, piszcie będę wdzięczny.
Kaicok
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 01 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Kwi 2016, 19:05

Kaicok napisał(a): benzyna na krtotkich i szybkich odcinkach to strata pieniedzy jak dla mnie
mówisz, że diesel na krótkich odcinkach pali mało? :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14204
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Kwi 2016, 19:18

Kaicok napisał(a):benzyna na krtotkich i szybkich odcinkach to strata pieniedzy jak dla mnie,

nie idź tą drogą, bo diesel do tego się nie nada :no:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

15 Kwi 2016, 19:28

"krotkich" źle to ujalem, nie robie tras za granice czy jakich kolwiek powyżej 100 km chyba że wypady w lato. Mówię o dojeżdżaniu do pracy czyli 20-30 km w jedna strone, jadac benzynka i cisnąć ja te 140 km/h przy tym malym silniku pali sporo, może sie myle mówiąc ze benzyna 1,8 czy 2,0 spali jeszcze wiecej ponieważ wielkość silnika to zredukuje ale wyelimnowalem silniki TFSI w a5 ze względu na złe opinie.
Mój tryb ogólne wygląda tak że do sklepów mam 2-5 km a do pracy jeżdżę tak jak wyżej napisałem okolo 60 km dziennie autostrada w porach gdzie mam pusto i moge pozwolić sobie na szybka jazdę.
Tak jak napisałem w poscie na przywitanie, jestem mlody i mam male pojecie o silnikach, więc moje wypowiedzi sa sprzeczne i mylne. Nie miałem osoby która mnie w to wprowadzi, więc prosze o cierpliwość.
Kaicok
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 01 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Kwi 2016, 19:57

Może inaczej,

Jestem młody, nie mam dzieci, kredytów i innych zobowiązań po za pracą. Nie pije, nie imprezuje, i żyje w trybie oszczednym ale wygodnym. Moge sobie pozwolic na pobujanie sie dobrym samochodem ale nie jestem osoba ktora wywala kase, bo tak.
Więc szukam czegos co podoba mi sie wizualnie a potem rozważam awaryjność, spalanie itp.
Póki nie mam swojej rodziny chce spelnic marzenie które ma chyba każdy facet, później będę sie martwil by kupić silnik HDI czy inna toyote która oszczedzi mi nerwów.
Kaicok
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 04 01 2013
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto
Silnik: 1.2
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Kwi 2016, 21:34

W sumie jak masz taki tryb życia to poszedłbym w stronę zakupu jaki CI się podoba - to Cię tak na prawdę tylko ucieszy wtedy :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010