Audi A5 2.0 vs. E90/E92 325i

07 Maj 2017, 13:26

Cześć wszystkim!

Przyszedł czas na zakup pierwszego samochodu. Mam przeznaczoną kwotę 50 tysięcy + ewentualnie 5 tysięcy.

Od długiego czasu przymierzam się do zakupu, ale wciąż cięzko mi wybrać. Przebrnąłem przez mnóstwo modeli, przez długi czas faworytami były Scirocco i Golf VI GTi, jednak ze względu na awaryjność DSG trochę spadła moja atencja. Mimo wszystko, wciąż są w obiegu zainteresowań.

Jestem studentem, nie robię długich tras, praktycznie zawsze użytkuje samochód sam. Rocznie robię maksymalnie 10 tysięcy kilometrów. Chciałbym samochodu, który ładnie wygląda zewnątrz, a jednocześnie bardzo ciekawie jest wyposażony w środku. Mocy + 200KM oraz najlepiej automat. Tak naprawdę, chcę auta, którym pojeżdże 2 lata i wiele także nie straci na wartości.

Na chwilę obecną po naprawdę wertowaniu wielu modeli (Megane RS, Mini Coopery, Lancery, nawet New Beetle) wybór padł na dwa modele
Audi A5 oraz BMW E90 lub E92.

Sprawa wygląda tak, Audi ma nieco ładniejsze wnętrze oraz ciekawszy wygląd zewnętrzny (jednak to jedynie opinia subiektywna), natomiast bolączką są silniki TFSI, które mówiąc krótko nie do końca są udane. Pytanie podstawowe, czy Tiptronic czy Stronic? Czy warto Quatrro, czy raczej rodzi to nowe problemy? Na co najbardziej uważać?

E90/E92. Na pewno aspekt trwałości silnika i skrzyni biegów przemawia za BMW. Wersje silnikowe jakie mnie interesują to raczej jedynie 325i, ewentualnie 330i, 320i wydaję się trochę za mały. Jednak kolejne pytanie, wydaje się, że koszty eksploatacji mogą być napewno wyższe. Na co uważać w tych modelach? Słyszalem, że problematyczne mogą być wtryski.

Wiem, że na forum Golfy i Scirocca nie mają dobrej opinii, jednak czy w ostatecznym rozrachunku nie będą mniej kosztowne?

W grę wchodzi także BMW 1 F20 120i 170KM automat, jednak tutaj potrzebą byłoby zwiekszenie gotówki przynajmniej do 60 -65 tysięcy, co zaraz praktycznie wchodzi w granicę F30.
Filip955
Nowicjusz

Auto: brak