Audi A5 grzejący się hamulec

18 Sie 2021, 19:48

Cześć,
Mam problem z minimalnie trzymającym hamulcem w przednim kole, po podniesieniu auta można obrócić kołem jednak zawsze po trasie to koło jest cieplejsze niż przeciwne. Miałem wymieniony komplet tarcz i klocków oraz wykonaną regeneracje zacisku, ponieważ przy jeździe autostradowej hamulec nagrzał sie do tego stopnia że z klocków leciał dym a tarcza się skrzywiła. Chciałbym wymienić jeszcze przewód elastyczny który idzie do zacisku jednak nie jestem pewien co do odpowietrzenia. Samochód ma abs. Na tą chwilę plan działania mam taki:
-wciśniecie delikatnie hamulca tak aby przy odkręceniu przewodu nie lał mi się plyn
-wymiana przewodu
-uzupełnienie płynu w zbiorniczku
No i teraz jak to odpowietrzyć z tego co czytałem raczej wystarczy jedno koło.
-włączyć zapłon
-wciskac kilkanaście razy pedał aby pozbyć sie ciśnienia regulacji układu ABS
-wyłączyć zapłon
-pompowanie hamulca
-przy trzymanym pedale odkrecić odpowietrznik puścić powietrze i tak do skutku (do odpowietrznika będzie doczepiony wąż z drugim końcem zanurzonym w słoiczku z płynem)
Co o tym myślicie ma to sens ?
kamil8372
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Sie 2021, 09:47

kamil8372 napisał(a):Miałem wymieniony komplet tarcz i klocków oraz wykonaną regeneracje zacisku, ponieważ przy jeździe autostradowej hamulec nagrzał sie do tego stopnia że z klocków leciał dym a tarcza się skrzywiła
Przy takim przegrzaniu pewni i łożysko mocno ucierpiało i powinno zostać wymienione. Może być tak że teraz to ono się grzeje ponad normę.

kamil8372 napisał(a):po podniesieniu auta można obrócić kołem jednak zawsze po trasie to koło jest cieplejsze niż przeciwne
Czy koło jak jest ciepła kręci się z większym oporem? Jak cofniesz lekko tłoczek hamulcowy to jest lżej czy nie ma to znaczenia?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9982
Zdjęcia: 35

19 Sie 2021, 15:00

To jest już druga wymiana hamulców tylko że tym razem była regeneracja zacisku. Za pierwszym razem łożysko też było wymienione bo było je słychać, po pierwszym razie również były różnice temperatur jednak je zignorowałem gdyż podobnie jak teraz nie było to mocno odczuwalne. Jeżeli bym cofnął ręcznie tłoczek to podejrzewam że to minimalne trzymanie by ustąpiło przy zakręceniu kołem słychać jak klocek delikatnie dotyka tarczy.
kamil8372
Nowicjusz
 
Posty: 3

30 Sie 2021, 20:18

Z doświadczenia wiem, że lepiej kupić nowy(nawet zamiennik) zacisk niż regenerować stary.
Gość114260
 

30 Sie 2021, 21:37

Tylko robiąc regenerację zacisku wszystko w nim wymieniasz najczęściej chyba że zrobiona po łebkach i na szybko. Jak zrobisz to dobrze to raczej nie ma mowy żeby było źle. Być może regeneracja zrobiona na szybko i niedokładnie co skutkuje później takim problemami.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9982
Zdjęcia: 35

05 Paź 2021, 09:03

Spotkałem się już kilkukrotnie ze źle przeprowadzoną regeneracją zacisku. Nie wiem z czego to wynika, niedokładność brak czasu ?? Ciężko stwierdzić...Obecnie sam również nie bawię się w regeneracje tylko kupuje lepsze zamienniki. Raz że klient ma gwarancje a dwa że zaoszczędzam czas .
stachka
Obserwowany
 
Posty: 2
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Yaris Cross – czy to idealne auto do miasta?
    Podoba mi się to, w jaki sposób silnik benzynowy i elektryczny ze sobą współpracują. W ruchu miejskim możemy poruszać się bezgłośnie, nie eksploatować jednostki benzynowej na światłach. Auto rusza też płynnie, ...

05 Paź 2021, 20:46

stachka napisał(a):stwierdzić...Obecnie sam również nie bawię się w regeneracje tylko kupuje lepsze zamienniki.
Przecież zaciski "nowe" na sprzedaż to właśnie te zregenerowane :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16506
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4