Audi A5 - jaki silnik beznzynowy??

04 Gru 2016, 19:23

MichoS napisał(a):Póki co mój Golf VI 1.8TSI nie bierze oleju, ale ma 90 tyś km przebiegu. Ale jak zaczną się dolewki, to będzie pora sprzedać samochód, bo nie mam zamiaru tyle kasy ładować w naprawę. Brat ma Octavie II z tym silnikiem i przebiegiem 240 tyś km to bierze mu 1,5l na 1000km, a kolega pracy Leona II, też z 1.8TSI i przebiegiem 145 tyś km to bierze mu z 0,4l na 1000km.

o to jest najlepszy opis zasady "zależy jak trafisz" :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Gru 2016, 21:13

Powyższa wypowiedź to świetnie obrazuje. Pali mnóstwo oleju, czas sprzedać. Więc nie licz, że ktoś taki silnik sprzeda w dobrym stanie, bo szkoda :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Gru 2016, 21:38

Diesele tez do niczego?
snu6f6f6
Nowicjusz
 
Posty: 20

07 Gru 2016, 21:46

1. Jakieś 2.0TDI na CR może by się znalazło, ale również nie są to bezproblemowe silniki
2. Diesel do coupe?
3. Silniki diesla nie nadają się do eksploatacji na krótkich odcinkach, będziesz miał więcej problemów niż "radości z jazdy"
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Gru 2016, 23:43

No u mnie raczej krotkie trasy, więc Audi mozna wybic sobie z glowy przynajmniej na razie, bo podobno mlodsze roczniki maja poprawione te główne usterki, wiadomo cos o tym? Ktore lata juz mialy mniej awaryjne silniki benzynowe?
snu6f6f6
Nowicjusz
 
Posty: 20

08 Gru 2016, 08:36

Raczej mało prawdopodobne aby coś znacząco poprawili bo raczej przyświeca im zasada, że samochód ma zadowolić pierwszego użytkownika i nie generować zbędnych kosztów importera/dilera (naprawy gwarancyjne). Co z autem będzie się działo później to nie jest zmartwienie producenta i lepiej aby się psuło i to psuło drogo. I już dziś tak jest, znaczy te auta z reguły pierwszego użytkownika przejadą więc trzeba wzmocnić odrobinę elementy aby wydłużyć okres eksploatacyjny o 20 - 30 tys km ale na pewno nie o 100 czy 200 tys.
diddy79
Zaawansowany
 
Posty: 524
Prawo jazdy: 14 04 1999
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Renault Talisman
Silnik: 1,6 dCi 160 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

08 Gru 2016, 10:14

snu6f6f6 napisał(a):wiadomo cos o tym?

wiadome, że od 2012/3r. zmienili pierścienie tłokowe na grubsze i w teorii nie powinny brać tyle oleju
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Gru 2016, 12:46

Na wiosnę stałem przed audi a5 3.2 fsi, i insignia 2.8t 4x4 . I od kwietnia jestem szczęśliwym i zadowolonym posiadaczem insigni, chociaż czy to lepszy wybór? Nie wiem. Aczkolwiek postawiłem na opla. Jak do tej pory nie dzieje sie nic. Przebieg ponad 80k i jeśli chodzi o olej to ani grama nie ubywalo.
e2rduo
Początkujący
 
Posty: 135
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 04 2012
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: BMW 325xi
Silnik: 3.0 218km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009