Audi A5 - jaki silnik beznzynowy??

03 Gru 2016, 17:32

Witam, czy 1,8 tfsi bedzie sie w miare dobrze sprawowal?
Na oku mam auto z tego ogłoszenia,
Link : [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Generalnie mozliwa jest wymiana rozrzadu zaraz po zakupie zeby nie bylo problemow z lancuchem.. Auto na krotsze trasy, rzadko na trase. Co myslicie?
snu6f6f6
Nowicjusz
 
Posty: 20

03 Gru 2016, 18:09

Silnik 1.8 tfsi oraz 2.0 tfsi ma wadę fabryczną - bierze dużo oleju.
velcapone
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 323
Zdjęcia: 104
Auto: Subaru Legacy
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna

03 Gru 2016, 19:07

A prawdą jest, ze olej ze znacznie wyzszej polki jest w stanie troche zmniejszyc jego zuzycie? Uslyszalem to od kolegi serwisanta z VAG.
snu6f6f6
Nowicjusz
 
Posty: 20

03 Gru 2016, 19:25

Wlejesz np. 3x droższy olej, jego spalanie spadnie o połowę (w co bardzo wątpię), w rezultacie dolewasz połowę mniej o wiele droższego oleju
Jedyną, znaną, skuteczną opcją jest wymiana układu korbowo-tłokowego. A VW zawsze twierdził, że spalanie oleju to pojedyncze przypadki i to wyłącznie przy 2.0 :ok: :ok:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Gru 2016, 01:22

Zatem w silniku 1,8 nie powinienem sie za bardzo o to obawiac czy to tylko teoria Vw ktora mozna wlozyc miedzy bajki??

I co myślicie o tym ogłoszeniu? Jak najlepiej sprawdzić takie auto przed zakupem??
snu6f6f6
Nowicjusz
 
Posty: 20

04 Gru 2016, 11:17

Miej na uwadze to, że będziesz musiał wydać 7,5 tys. zł na szlifowanie tłoków i włożenie grubszych uszczelniaczy lub 14tys. na nowy układ korbowo-tłokowy. Jak widać wymiana rozrządu to nie jeden problem.

I co ważne nie da się sprawdzić przy zakupie czy pali olej. Także sporo ryzykujesz.

P.S.
Stosowanie innego oleju tj. pewnie gęstszego to nie naprawa - pewnie serwisanci VAG mają dość marudzenia, że silniki biorą po 1l/1000km.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opony zimowe są zbyt miękkie na lato
    Jeśli serwis oponiarski doradził, żeby dojechać zimowe opony latem – bo i tak już się kończą – to zmień go na bardziej profesjonalny. Zmień też koniecznie opony – najpóźniej przed wyjazdem wakacyjnym. ...

04 Gru 2016, 11:25

Zatem w silniku 1,8 nie powinienem sie za bardzo o to obawiac czy to tylko teoria Vw ktora mozna wlozyc miedzy bajki??

Ironia
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Gru 2016, 12:24

Ale przeciez nie kazdy egzemplarz musi miec problemy z olejem. Jesli auto jest z polskiego salonu ASO powinno umiec sprawdzic ile auto zuzywalo dotychczas oleju po podpieciu pod komputer, tak?
snu6f6f6
Nowicjusz
 
Posty: 20

04 Gru 2016, 12:41

snu6f6f6 napisał(a):ASO powinno umiec sprawdzic ile auto zuzywalo dotychczas oleju po podpieciu pod komputer, tak?

jak? to wie tylko właściciel, a nie ASO
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Gru 2016, 12:48

Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Gru 2016, 15:10

A po podpięciu pod komputer nie sprawdzi ilości spalania? Przeciez poziom oleju tez sprawdza komputer, powinny znalezc sie tam takie dane.
snu6f6f6
Nowicjusz
 
Posty: 20

04 Gru 2016, 15:16

Gościu, napaliłeś się na beznadziejne silniki i koniec tematu. Nie szukaj usprawiedliwień. Problem jest powszechnie znany i tylko przedstawiciele VAG twierdzą inaczej
Wynika to z wad przy produkcji, nie może być tak, że jeden silnik bierze olej a drugi nie mimo, że zostały wyprodukowane w tej samej fabryce, z tych samych materiałów i z tymi samymi normami technicznymi (tzn. może tak być, ale nie w nowych autach a po kilkunastu latach eksploatacji).
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Gru 2016, 17:17

snu6f6f6 napisał(a):A po podpięciu pod komputer nie sprawdzi ilości spalania?
no faktycznie, przecież jak podepniesz gościa pod EKG to widać ile i czy wgl pali papierosy :ok:

Zmień obiekt westchnięć, albo woź ze sobą bańkę oleju na dolewki i nie drąż tematu.
Powiem tylko tyle, że znane są przypadki spalania 1l na... 700km :naughty:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14204
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Gru 2016, 17:19

snu6f6f6 napisał(a):A po podpięciu pod komputer nie sprawdzi ilości spalania? Przeciez poziom oleju tez sprawdza komputer, powinny znalezc sie tam takie dane.

ale nie ma, bo pokazuje poziom i niby jakby miał mierzyć ilość wlanego oleju? Jest tylko czujnik poziomu i tyle.
W byle samochodzie jest kontrolka oleju (żółta) i np. w Skodzie (VAG) ona gaśnie jak otworzysz maskę, a nie jak zrobisz dolewkę.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Gru 2016, 17:38

Póki co mój Golf VI 1.8TSI nie bierze oleju, ale ma 90 tyś km przebiegu. Ale jak zaczną się dolewki, to będzie pora sprzedać samochód, bo nie mam zamiaru tyle kasy ładować w naprawę. Brat ma Octavie II z tym silnikiem i przebiegiem 240 tyś km to bierze mu 1,5l na 1000km, a kolega pracy Leona II, też z 1.8TSI i przebiegiem 145 tyś km to bierze mu z 0,4l na 1000km.
MichoS
Nowicjusz
 
Posty: 17
Prawo jazdy: 20 06 1999
Auto: Golf VI/Passat B6/ Fabia III
Silnik: 1.8 TSI/2.0TDI/ 1.2
Skrzynia biegów: Manualna