dzida napisał(a):Tak myślałem, że będzie pierwszy, który będzie robić problemy ale cała lista usterek powstała głównie w oparciu o fora poszczególnych marek i z 10 różnych recenzji danego modelu na rynku wtórnym.
Koszta są przedstawione dla osoby, która naprawia samochód, a nie reanimuje najniższym kosztem, co masz w zwyczaju.
Recenzje osob, ktore nigdy w zyciu tych samochodow nie uzytkowaly.
Guzik wiesz o moim uzytkowaniu samochodu
Koszta dla osoby, ktora naprawia?
Regeneracja u jakichs druciarzy to faktycznie naprawa...
Juz z kolega przerabialismy regeneracje airmatica, szkoda pieniedzy. Trzeba kupowac nowe i zapomniec o problemie.
dzida napisał(a):wyczyszczenie wnętrza,
kolektora,
wymiana mechanizmu sterującego
demontaż i montaż
Czyli zwykle czyszczenie za 4stowy. Mozna i tak. Ja sobie wyczyscilem egr i kolektora w kilka godzin.
dzida napisał(a):wymiana całej jednostki sterującej na używaną, co przynosi najlepsze efekty
Ale co tam sie dzieje? Nagle kaput i comand sie nie wlaczy? Pierwsze slysze o takiej usterce. Czesto nie dzialaja lasery, ale wymiana kosztuje max 150zl.
dzida napisał(a):Tyle kosztuje wymiana nieszczelnego konwertera, który przepuszcza glikol do oleju oraz wymiana oleju, który rozrzedzony glikolem uszkadza łożyska. Sam tego nie wymyśliłem. Awarie automatów 5b w Mercedesach to jedna z typowych usterek szczególnie w tym z większym momentem i jak ktoś się stosował do zaleceń producenta, że oleju się nie wymienia. Problem wymiany na używaną skrzynię jest taki, że mają tą wadę nieusuniętą stąd ich ceny.
Podobna kwota oscyluje w automatach BMW gdzie sam konwerter kosztuje 2000zł, do tego awarie elektroniki sterującej oraz wymiana oleju.
Oczywiście można olać sprawę i jeździć szarpiącą skrzynią jak to ma wiele egzemplarzy u nas w PL.
Napawa skrzyni w Volvo polega na wymianie elektrozaworów sterujących, które kosztują ok. 900zł.
Chyba wyczytales to na jakims wp, albo onecie
Kupa moich znajomych miala 5g z mocnymi dieslami i nigdy nikomu nic sie nie stalo w 320cdi. Za to w 2.7 znam dwa przypadki i tam jest to powszechne. Zreszta odzwierciedla to cena uzywanej skrzyni(okolo 3k)
Do bmw i volvo to nawet nie ma co porownywac, bo jak powiedzialem ze cene 4skrzyn do w211 masz 1 do bmw, albo volvo.
Obok starych amerykanskich automatow, te z mercedesa i lexusa sa najtrwalsze.
dzida napisał(a):Napawa skrzyni w Volvo polega na wymianie elektrozaworów sterujących, które kosztują ok. 900zł.
Dobre, dobre
Zapraszam na volvo forum, poczytaj od ilu zaczyna sie naprawa skrzyni w dieslu. Sam chcialem kupic s80, ale zniechecily mnie wlasnie te automaty.
dzida napisał(a):temat szczególnie dokuczliwy zimą, kiedy zalegający lód uszkadza mechanizm - polecam prześledzić temat
Pewnie, co roku po zimie mechanizm lusterek wymieniaja, bo lod zalega.
dzida napisał(a):Był dostępny jako opcja stąd obecność - polecam zaktualizować informacje.
Racja sprawdzilem na stronie mb - montowali jako opcje od polowa 2004 roku. W praktyce jest tak, ze 320cdi r6 z dpfem to szukanie igly w stogu siana. Na sile dodany koszt, zeby udowodnic ze diesel jest drogi. Jak ktos sie tak boi tego dpfu to zawsze moze sie upewnic po vinie, ze go nie ma.
dzida napisał(a):Nie wyszła abstrakcyjnie - po prostu nie serwisujesz auta i nie spotkały Cię opisane usterki. Zauważ, że podana jest cena dla 1 wtryskiwacza, a nie 6-ciu.
Nie psuje sie, to co mam na sile pol samochodu wymienic, bo tak pisze forumowy wrozbita, ktory nigdy nie obcowal z takim samochodem?
Taki jestes nadgorliwy, a mialcza Ci lozyska w skrzyni - to by byla pierwsza i najwazniejsza sprawa, ktora bym sie zajal. Pamietam, jak mi w c-klasie mialczal 3bieg, jedna z bardziej upierdliwych usterek w samochodzie.