[E] Audi A6 3,0TDI / BMW 530d / Merc E320CDI / Volvo S80 2,4 D5

Który model wybierasz?

Audi A6 C6 3,0 TDI - 225KM
7
28%
BMW 530d e60 - 218KM
8
32%
Mercedes E 320 CDI w211 - 204KM
5
20%
Volvo S80 2,4 D5 - 185KM
5
20%
Razem głosów : 25

08 Sie 2016, 12:30

[E] Audi A6 3,0TDI / BMW 530d / Merc E320CDI / Volvo S80 2,4 D5

Podstawowe kryteria zestawienia:
- limuzyna segmentu E
- diesel o mocy ok. 200KM
- skrzynia automatyczna

Wytypowane modele do zestawienia:
- Audi A6 C6 3,0 TDI - 225KM
- BMW 530d e60 - 218KM
- Mercedes E 320 CDI w211 - 204KM
- Volvo S80 2,4 D5 - 185KM

Zestawienie (kliknij aby powiększyć):

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Komentarz do zestawienia:
Jedyny rozrząd na pasku stosowany jest w Volvo - pozostałe modele mają łańcuch.
Należy zwrócić na wysoki koszt amortyzatorów (Sachs) w BMW w stosunku do konkurentów oraz cenę przedniego łożyska (SKF) w Volvo ze zintegrowanym czujnikiem ABS.
W Mercedesie w tej wersji silnikowej zastosowano wtryskiwacze elektromagnetyczne (proste w regeneracji). Dla pozostałych podano uśrednioną cenę nowego wtryskiwacza piezoelektrycznego. W przypadku Audi należy mieć na uwadze niską trwałość układu wtryskowego, co podwyższy koszt użytkowania.

Największe koszty generowane przez typowe usterki w przypadku BMW, Mercedesa i Volvo to awarie skrzyń automatycznych, a w przypadku Audi - poza układem wtryskowym - problemy z łańcuchami rozrządu (4szt.) zamontowanym od strony skrzyni biegów.
W S80 do 2008r. przeprowadzono akcję serwisową polegającą na wymianie przewodów, które skutkowały spaleniem kompresora klimatyzacji, lecz zdarzają się egzemplarze, w których nie przeprowadzono tej naprawy.
Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.

edit:
Dodanie ankiety
Ostatnio edytowany przez dzida 11 Kwi 2017, 19:49, edytowano w sumie 3 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Sie 2016, 15:10

Az przetarlem oczy ze zdziwienia co za kocopoly wypisales :lol:
Powiedz mi w oparciu o jakie zrodla uzupelniasz "typowe usterki"? O ile przedrozone czesci jestem w stanie zrozumiec, bo intercars jest najdrozsza hurtownia dla klienta detalicznego, tak tych drugich glupot wytlumaczyc nie potrafie...

"Uszkodzenie sprzegla hydrokinetycznego przez nieszczelnosc konwertera - 4000zl"
Nigdy w zyciu nie slyszalem o takiej usterce w 320cdi, i jeszcze ta kwota :D Powiedz mi, tak na logike, czy jesli kompletna uzywana skrzynia do tego modelu na allegro kosztuje 600-800zl to jest ona typowa usterka? Jesli bylby na to popyt to kosztowaloby 2-3k jak w volvo...
Problemy ze sprzeglem w mercedesie zdarzaja sie w 270cdi, moze cos zle przeczytales, jednakze naprawa jest w zasadzie niemozliwa. Sa regenracje za ~2k, tyle ze nikt nie umie tego zrobic poprawnie, a samochod dalej drzy, telepie i wariuje.

"Awarie systemu command" - naprawa czego kosztuje tam 1800zl??? :o
"Uszkodzony mechanizm skladania lusterek" - bez komentarza :D
"Filtr czastek stalych" - Na pewno zadne 320cdi przed liftem nie ma dpf. Po lifcie z tego co wiem ma tylko 280cdi.
"Zawor egr(ON- reg.)" - Z ciekawosci, na czym polega regeneracja tego cuda?

Ogolnie, przydaliby sie uzytkownicy innych modeli, zeby zweryfikowac jakie gafy tam popelniles :x

PS. Ta kwota ponad 14k pln wyglada tak abstrakcyjnie, ze szkoda slow. Wiem, ze jesli wyszloby tutaj ponizej 10k(a tak powinno wyjsc w przypadku w211 z Twojego zestawienia) to uzytkownicy zaczeliby sie zastanawiac po co im skoda octavia 1.9tdi, skoro wedlug forumowej wiedzy, eksploatacja wychodzi tyle co mercedes klasy e :lol:
Mniej teorii, wiecej praktyki.
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

08 Sie 2016, 15:37

Tak myślałem, że będzie pierwszy, który będzie robić problemy (choć myślałem, że najpierw będzie o cenę zawiasu do A4) ale cała lista usterek powstała głównie w oparciu o fora poszczególnych marek i z 10 różnych recenzji danego modelu na rynku wtórnym. :ok:
Koszta są przedstawione dla osoby, która naprawia samochód, a nie reanimuje najniższym kosztem, co masz w zwyczaju.

959 napisał(a):"Zawor egr(ON- reg.)" - Z ciekawosci, na czym polega regeneracja tego cuda?

wyczyszczenie wnętrza,
kolektora,
wymiana mechanizmu sterującego
demontaż i montaż

959 napisał(a):"Awarie systemu command" - naprawa czego kosztuje tam 1800zl???

wymiana całej jednostki sterującej na używaną, co przynosi najlepsze efekty

959 napisał(a):"Uszkodzony mechanizm skladania lusterek" - bez komentarza

temat szczególnie dokuczliwy zimą, kiedy zalegający lód uszkadza mechanizm - polecam prześledzić temat

959 napisał(a):"Filtr czastek stalych" - Na pewno zadne 320cdi przed liftem nie ma dpf. Po lifcie z tego co wiem ma tylko 280cdi.

Był dostępny jako opcja stąd obecność - polecam zaktualizować informacje.
Tak samo mamy obecność sprężarki w Volvo mimo, że powinny być już wymienione.

959 napisał(a):"Uszkodzenie sprzegla hydrokinetycznego przez nieszczelnosc konwertera - 4000zl"

Tyle kosztuje wymiana nieszczelnego konwertera, który przepuszcza glikol do oleju oraz wymiana oleju, który rozrzedzony glikolem uszkadza łożyska i opisane sprzęgło. Sam tego nie wymyśliłem. Awarie automatów 5b w Mercedesach to jedna z typowych usterek szczególnie w tym z większym momentem i jak ktoś się stosował do zaleceń producenta, że oleju się nie wymienia. Problem wymiany na używaną skrzynię jest taki, że mają tą wadę nieusuniętą stąd ich ceny.
Podobna kwota oscyluje w automatach BMW gdzie sam konwerter kosztuje 2000zł, do tego awarie elektroniki sterującej oraz wymiana oleju.
Oczywiście można olać sprawę i jeździć szarpiącą skrzynią jak to ma wiele egzemplarzy u nas w PL.
Napawa skrzyni w Volvo polega na wymianie elektrozaworów sterujących, które kosztują ok. 900zł.

959 napisał(a):PS. Ta kwota ponad 14k pln wyglada tak abstrakcyjnie, ze szkoda slow.

Nie wyszła abstrakcyjnie - po prostu nie serwisujesz auta i nie spotkały Cię opisane usterki. Zauważ, że podana jest cena dla 1 wtryskiwacza, a nie 6-ciu. Części i naprawy są dobrej jakości, a nie aby przejechał kolejne 10tys. km.

P.S.
Ceny części są akurat z iparts. :)

I poproszę czytać ze zrozumieniem, a nie ignorancją :piwo:
959 napisał(a):Wiem, ze jesli wyszloby tutaj ponizej 10k(a tak powinno wyjsc w przypadku w211 z Twojego zestawienia) to uzytkownicy zaczeliby sie zastanawiac po co im skoda octavia 1.9tdi, skoro wedlug forumowej wiedzy, eksploatacja wychodzi tyle co mercedes klasy e :lol:
dzida napisał(a):Lista typowych usterek uwzględnia te najczęściej występujące. Podana obok nich kwota jest uśrednioną wartością łącznie z kosztami robocizny i nie jest zmienna w zależności od częstotliwości występowania.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Sie 2016, 16:22

dzida napisał(a):Tak myślałem, że będzie pierwszy, który będzie robić problemy ale cała lista usterek powstała głównie w oparciu o fora poszczególnych marek i z 10 różnych recenzji danego modelu na rynku wtórnym.
Koszta są przedstawione dla osoby, która naprawia samochód, a nie reanimuje najniższym kosztem, co masz w zwyczaju.

Recenzje osob, ktore nigdy w zyciu tych samochodow nie uzytkowaly.
Guzik wiesz o moim uzytkowaniu samochodu :naughty:
Koszta dla osoby, ktora naprawia? :D Regeneracja u jakichs druciarzy to faktycznie naprawa...
Juz z kolega przerabialismy regeneracje airmatica, szkoda pieniedzy. Trzeba kupowac nowe i zapomniec o problemie.

dzida napisał(a):wyczyszczenie wnętrza,
kolektora,
wymiana mechanizmu sterującego
demontaż i montaż

Czyli zwykle czyszczenie za 4stowy. Mozna i tak. Ja sobie wyczyscilem egr i kolektora w kilka godzin.
dzida napisał(a):wymiana całej jednostki sterującej na używaną, co przynosi najlepsze efekty

Ale co tam sie dzieje? Nagle kaput i comand sie nie wlaczy? Pierwsze slysze o takiej usterce. Czesto nie dzialaja lasery, ale wymiana kosztuje max 150zl.

dzida napisał(a):Tyle kosztuje wymiana nieszczelnego konwertera, który przepuszcza glikol do oleju oraz wymiana oleju, który rozrzedzony glikolem uszkadza łożyska. Sam tego nie wymyśliłem. Awarie automatów 5b w Mercedesach to jedna z typowych usterek szczególnie w tym z większym momentem i jak ktoś się stosował do zaleceń producenta, że oleju się nie wymienia. Problem wymiany na używaną skrzynię jest taki, że mają tą wadę nieusuniętą stąd ich ceny.
Podobna kwota oscyluje w automatach BMW gdzie sam konwerter kosztuje 2000zł, do tego awarie elektroniki sterującej oraz wymiana oleju.
Oczywiście można olać sprawę i jeździć szarpiącą skrzynią jak to ma wiele egzemplarzy u nas w PL.
Napawa skrzyni w Volvo polega na wymianie elektrozaworów sterujących, które kosztują ok. 900zł.

Chyba wyczytales to na jakims wp, albo onecie :o Kupa moich znajomych miala 5g z mocnymi dieslami i nigdy nikomu nic sie nie stalo w 320cdi. Za to w 2.7 znam dwa przypadki i tam jest to powszechne. Zreszta odzwierciedla to cena uzywanej skrzyni(okolo 3k)
Do bmw i volvo to nawet nie ma co porownywac, bo jak powiedzialem ze cene 4skrzyn do w211 masz 1 do bmw, albo volvo.
Obok starych amerykanskich automatow, te z mercedesa i lexusa sa najtrwalsze.
dzida napisał(a):Napawa skrzyni w Volvo polega na wymianie elektrozaworów sterujących, które kosztują ok. 900zł.

Dobre, dobre :lol: Zapraszam na volvo forum, poczytaj od ilu zaczyna sie naprawa skrzyni w dieslu. Sam chcialem kupic s80, ale zniechecily mnie wlasnie te automaty.
dzida napisał(a):temat szczególnie dokuczliwy zimą, kiedy zalegający lód uszkadza mechanizm - polecam prześledzić temat

Pewnie, co roku po zimie mechanizm lusterek wymieniaja, bo lod zalega.
dzida napisał(a):Był dostępny jako opcja stąd obecność - polecam zaktualizować informacje.

Racja sprawdzilem na stronie mb - montowali jako opcje od polowa 2004 roku. W praktyce jest tak, ze 320cdi r6 z dpfem to szukanie igly w stogu siana. Na sile dodany koszt, zeby udowodnic ze diesel jest drogi. Jak ktos sie tak boi tego dpfu to zawsze moze sie upewnic po vinie, ze go nie ma.
dzida napisał(a):Nie wyszła abstrakcyjnie - po prostu nie serwisujesz auta i nie spotkały Cię opisane usterki. Zauważ, że podana jest cena dla 1 wtryskiwacza, a nie 6-ciu.

Nie psuje sie, to co mam na sile pol samochodu wymienic, bo tak pisze forumowy wrozbita, ktory nigdy nie obcowal z takim samochodem? :wink:
Taki jestes nadgorliwy, a mialcza Ci lozyska w skrzyni - to by byla pierwsza i najwazniejsza sprawa, ktora bym sie zajal. Pamietam, jak mi w c-klasie mialczal 3bieg, jedna z bardziej upierdliwych usterek w samochodzie.
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

08 Sie 2016, 16:38

959 napisał(a):Juz z kolega przerabialismy regeneracje airmatica, szkoda pieniedzy. Trzeba kupowac nowe i zapomniec o problemie.

wtedy byś dopiero płakał, że wyszła kosmiczna kwota

959 napisał(a):Czyli zwykle czyszczenie za 4stowy. Mozna i tak. Ja sobie wyczyscilem egr i kolektora w kilka godzin.

nie wymieniłeś mechanizmu i podałem stawkę dla warsztatu, a nie samoróbki na którą: a) mało kto ma czas, b) mało kto wie jak

959 napisał(a):Ale co tam sie dzieje? Nagle kaput i comand sie nie wlaczy? Pierwsze slysze o takiej usterce. Czesto nie dzialaja lasery, ale wymiana kosztuje max 150zl.

Przestają działać, przyciski, na wyświetlaczu dostajesz ostrzeżenie, nie możesz zmieniać stacji/muzyki, brak dźwięku, nie działa navi - tematy są na elektrodzie z próbami napraw. Wymiana z uwagi, że podejrzeń, której ścieżki i styku jest to wina jest mnóstwo i nikt nie znalazł rozwiązania. Na forum Merca nie istnieją tematy praktycznie, bo mało kto ogarnia temat elektroniki tam jak widać.

959 napisał(a):Chyba wyczytales to na jakims wp, albo onecie :o

nie chce mi się dyskutować z Tobą na ten temat, bo i tak nie uwierzysz - 722.6 stosowano i w 270 i w 320...
ZF-y BMW też lecą na opinii tak samo Aisin dobre w Toyotach są lipne w innych markach :)

959 napisał(a):Dobre, dobre :lol: Zapraszam na volvo forum, poczytaj od ilu zaczyna sie naprawa skrzyni w dieslu. Sam chcialem kupic s80, ale zniechecily mnie wlasnie te automaty.

no niestety jak ktoś nie zrobi elektrozaworów na czas co kosztuje w sumie 3k, to mają problem z całą resztą i skrzynia na złom

959 napisał(a):Pewnie, co roku po zimie mechanizm lusterek wymieniaja, bo lod zalega.

czytałeś mój ostatni cytat ignorancie?

959 napisał(a):Racja sprawdzilem na stronie mb - montowali jako opcje od polowa 2004 roku. W praktyce jest tak, ze 320cdi r6 z dpfem to szukanie igly w stogu siana. Na sile dodany koszt, zeby udowodnic ze diesel jest drogi. Jak ktos sie tak boi tego dpfu to zawsze moze sie upewnic po vinie, ze go nie ma.

ale były i tak jak napisałem o Octavii 1,9TDI rozważamy najczarniejszą wersję wydarzeń - jak ktoś nie ma to sobie odejmie kwotę. Zestawienie nie jest dla Ciebie, (i tak będziesz uważać swoje auto za najtańsze w utrzymaniu), a dla osób, które nie znają się na motoryzacji.


959 napisał(a):Nie psuje sie, to co mam na sile pol samochodu wymienic, bo tak pisze forumowy wrozbita, ktory nigdy nie obcowal z takim samochodem? :wink:

Po raz kolejny powtarzam, że posiadanie jednej sztuki nic nie mówi o awaryjności. Możesz poopowiadać o wrażeniach z jazdy itp. i powiedzieć co Ci się zepsuło, a nie co się psuje wszystkim - zasada pomiaru i błędu pomiarowego.

959 napisał(a):Taki jestes nadgorliwy, a mialcza Ci lozyska w skrzyni - to by byla pierwsza i najwazniejsza sprawa, ktora bym sie zajal. Pamietam, jak mi w c-klasie mialczal 3bieg, jedna z bardziej upierdliwych usterek w samochodzie.

dlatego nie wrzuciłem używanej skrzynki za 500zł, a 700zł, bo nikt nie przeprowadził porządnej naprawy poza wymianą całej :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Sie 2016, 18:58

Widać, że starałeś się w miarę uczciwie zrobić to zestawienie i wybrałeś bardzo podobne konfiguracje, mimo, że w BMW popularniejszy był manual. Starsze, ale sprawdzone rozwiązania Mercedesa wygrywają i on wyszedł najtańszy. Na minus Volvo, które pomimo 5-cylindrowego silnika nie wychodzi taniej.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bez mandatu za brak dokumentów
    Nowela ustawy o Ruchu Drogowym którą podpisał dzisiaj prezydent Andrzej Duda pozwala na jazdę bez dokumentów dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia OC w formie papierowej. Zmiany wchodzą w życie z dniem 1 ...
    15 lat sukcesów Toyoty Prius
    15 lat temu została zaprezentowana pierwsza generacja Toyoty Prius, której debiutowi towarzyszyło hasło "w samą porę na 21 wiek". Półtorej dekady później, najlepiej sprzedający się samochód hybrydowy ...

08 Sie 2016, 19:59

W sumie Mercedes wymusił na mnie wybór automatów. Rodzaj napędu specjalnie pomieszałem.
W BMW byłem przekonany, że są one ok, a tu okazuje się, że po 200tys. są problematyczne, szczególnie, że producent nie zalecał wymian oleju, które kosztują 2000zł, co się kończyło remontem. Nawet jest temat na forum BMW, dlaczego e60 z automatami są tańsze niż manualami.
W w211 są wytrzymalsze ale na forach merca ogólnie same tematy o próbie naprawy, gdzie robione było to co tańsze aż po regenerację konwertera w skrzyni 722.6 zapominając o łożyskowaniu stąd dalsze problemy, o których napisał 959. Pękający konwerter to była jakaś tam partia coś jak wycierające się wałki w silnikach Hondy. Info o rodzaju i naprawie skrzyni, która jest stosowana w 270CDI i 320CDI do 07r. otrzymałem w serwisie automatów.

Po prostu - wymiany oleju od nowości zdecydowanie wydłużyłyby trwałość skrzyń automatycznych ale niestety są drogie, dlatego ludzie chętnie przystają na zalecenia.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Sie 2016, 21:40

dzida napisał(a):Po prostu - wymiany oleju od nowości zdecydowanie wydłużyłyby trwałość skrzyń automatycznych ale niestety są drogie, dlatego ludzie chętnie przystają na zalecenia.


W 722.6 wymiana oleju to 400zł (zwykła - zlanie oleju i wlanie nowego) lub 600zł (dynamiczna - zlanie, wlanie itd., aż cały stary olej zejdzie). Zmianę powinno robić się raz na 60 tys. km, raz dynamiczną, a następnym razem zwykłą. Nie jest to jakiś ogromny koszt - w cenie typowego kpl. sprzęgło z dwumasą (około 3000zł) mamy 6 wymian oleju = 360 000km.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

08 Sie 2016, 21:48

Warto uświadamiać ludzi, bo często tego niestety praktycznie nikt nie robi, póki wszystko działa :/
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Sie 2016, 23:04

959 napisał(a):Regeneracja u jakichs druciarzy to faktycznie naprawa...
powiedział typ, co kupuje wtryski 300zł/komplet do 6 cylindrowca :mrgreen:
dzida napisał(a):Nie psuje sie, to co mam na sile pol samochodu wymienic, bo tak pisze forumowy wrozbita, ktory nigdy nie obcowal z takim samochodem?

Po raz kolejny powtarzam, że posiadanie jednej sztuki nic nie mówi o awaryjności. Możesz poopowiadać o wrażeniach z jazdy itp. i powiedzieć co Ci się zepsuło, a nie co się psuje wszystkim - zasada pomiaru i błędu pomiarowego.
no no, uważaj, bo to broń obusieczna :wink: 959 zaraz wykorzysta to przeciwko Tobie :)

P.S jestem bezstronny; zestawienie bardzo fajne :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Sie 2016, 16:28

Tu nawet nie chodzi o trwałość, bo te skrzynie są pancerne, ale sam przebieg. Najstarsze W211 mają 14 lat, biorąc pod uwagę, że to PL ściąga się tanie egzemplarze to te auta będą miały duże przebiegi (>400 tysięcy), wątpliwą historię serwisową (brak udokumentowanych wymian oleju). Do tego wystarczy dołożyć upalaczy, którzy wsiądą do auta i będą katować skrzynię i silnik na zimno i ryzyko awarii się zwiększa.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Sie 2016, 16:33

Dokładnie miałem to na uwadze, bo znalezienie diesla z małym przebiegiem to bardzo ciężka sprawa i wychodzą wtedy takie rzeczy już jak rozrząd w Audi i skrzynia bez wymian oleju w Mercu i BMW
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Sie 2016, 19:21

http://mklr.pl/286676/Jak-ja-kocham-takich-znawcow#obrazek-1
959 czy nazywasz się może Jarosław Bimkiewicz? :naughty:

P.S a6 4.2 MPI
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Wrz 2016, 08:57

Dzida w przypadku ałdiczki zapomniałeś o jeszcze jednej minie na którą wpadłem przypadkowo będąc u mechanika.
A więc a6 c6 3,0tdi (nie wiem czy tylko 3,0 tdi) miał problem z wiatrakami klimy i chłodnicy. problem jest potwierdzony w ASO i coś podobno z tym robią. Generalnie koszt zrobienia kompletu (po za aso) na używanych częściach z robotą to 1,5k minimum jak reszta będzie ok. ale często kończy się na 2k.
Oczywiście temat lekceważony przez fanbojów marki ale jego głupota oraz koszty naprawy może zdenerwować.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Wrz 2016, 18:46

zrobię rozeznanie szczególnie czy dotyczy innych silników i wkleję w kolejnej wersji/zestawieniu jak jest coś na rzeczy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010