Audi a6 c5 - jaki silnik?

25 Mar 2018, 15:58

Witam, rozglądam się za kupnem Audi A6 C5. Mam naprawdę spory dylemat co do wyboru silnika. Chcę koniecznie benzynę. Rozważam 3 opcje, zwykłe 1.8 125-konne, 1.8 turbo i 2.4. Jeśli kupię auto bez instalacji LPG, to będzie ona zakładana w niedalekiej przyszłości przeze mnie.

Coś więcej o moich wymaganiach:
- Jeżdżę raczej spokojnie, nie jest potrzebna mi jakaś chora moc. Nie chciałbym jednak, żeby auto dusiło się po włączeniu klimatyzacji lub żebym musiał pod małą górkę redukować do 3 biegu. Tak samo fajnie byłoby móc coś wyprzedzić bez obaw, że mi drogi braknie :P
- Tak, jak wspomniałem, szukam auta pod instalację LPG, więc fajnie jakby owy silnik dobrze pracował na gazie.
- Bardzo mile widziane jak najmniejsze spalanie (cudów nie oczekuję od auta, które waży koło półtorej tony). Z tego, co czytałem, to spalanie 1.8 i 1.8t powinno być bardzo zbliżone na minimalną korzyść 125-konnej wersji, a 2.4 odbiega zaledwie 1-2 litrami gazu na setkę. Może ktoś potwierdzić/zaprzeczyć? Jeśli macie te silniki w lpg, to napiszcie jakiego mogę się spodziewać spalania.
- Bardzo ważnym aspektem jest też awaryjność i koszty napraw silnika. Czytałem, że 1.8t jest bardzo mało awaryjne i koszty napraw są w niektórych przypadkach nawet do 2x tańsze, niż w przypadku 2.4. Jak się to ma w rzeczywistości?
- Cena. Ogólna cena auta z danym silnikiem. Patrząc na ogłoszenia, zauważyłem że najdroższe i najrzadsze jest zdecydowanie 1.8T. Silników 2.4 jest dosyć sporo i ładny egzemplarz auta z 2.4 można już dorwać za 9-10tys. Auta z silnikami 1.8 bez turbo są też nieco tańsze od wersji z turbiną, chociaż nie ma ich też za dużo.

Autko chcę nie starsze niż 2000r.
Mój budżet to max 15tys. W skład tego wchodzi też oczywiście pakiet startowy (przegląd, oc, wymiana oleju, filtrów itd.) oraz najprawdopodobniej nowy komplet opon z felgami. Bardzo fajnie by było kupić auto z instalacją LPG lub kupić je o tyle taniej, aby na nią zostało. Jednak jeśli auto będzie naprawdę w porządku, to mogę kupić w samej benzie, a na LPG po prostu dozbieram w późniejszym czasie.

PODSUMOWUJĄC: Co polecacie, żeby było dobre, mało awaryjne, tanie w naprawie, dobre do lpg, bez kosmicznego spalania oraz sam koszt zakupu zadbanej jednostki nie był przesadzony?
pablo99
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 10 2017
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nie mam

25 Mar 2018, 20:54

pablo99 napisał(a):1.8t jest bardzo mało awaryjne i koszty napraw są w niektórych przypadkach nawet do 2x tańsze, niż w przypadku 2.4. Jak się to ma w rzeczywistości?
nie wiem gdzie to wyczytałeś ale pomyśl sam co w v6 może być 2 razy drozszego od 1.8T? weź sobie tylko zobacz ile kosztuje rozrząd do 1,8T lub regeneracja turbo co jest nieuniknione kiedyś.

jedna i druga opcja dobrze toleruje gaz więc nie ma różnicy co weźmiesz Ja osobiście bez 2 zdań wybrałbym V6 ze względu na lepszą elastyczność, lepszą kulturę pracy i niczym nie odbiega mogą od Turbo, na 5 biegu wciskasz gaz i to auto przyspiesza szybko, nie trzeba wajchować
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

25 Mar 2018, 21:11

nie wiem gdzie to wyczytałeś ale pomyśl sam co w v6 może być 2 razy drozszego od 1.8T?


"To jeszcze może kilka słów. W V6 masz więcej cewek, świec, są 2 głowice, 2 napinacze łańcuchów (w 1.8T jest jeden), które też mogą paść, a tanie nie są. Głupia wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów które w V6 lubią puszczać to też cena x2 niż w przypadku 1.8T. A jeżeli chodzi o turbinę w 1.8T to tak aż bym się nie przejmował. Wytrzymuje znacznie więcej niż w 1.9 TDI, a jej regeneracja jest tania."

To mi się udało wyczytać na innym forum
pablo99
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 10 2017
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nie mam

25 Mar 2018, 23:44

pablo99 napisał(a):W V6 masz 2 napinacze łańcuchów (w 1.8T jest jeden),
po 1 w v6 masz pasek nie łańcuch, po 2 napinacz tez jest 1 a nie 2 po 3 kpl rozrząd na dobrej firmie typu INA czy SKF kosztuje ok 700 zł a za niewiele mniej do 1,8t kupisz sam napinacz a gdzie reszta? kolejna sprawa to skoro dla Ciebie jest drogo wymiana uszczelek klp na dwie głowice za 150 zł to nie wiem ile może wynosić ta ''tania'' regeneracja turba. :? Ja sobie tych historii nie wymyślam, miałem a4 2,4 i a6 2,8 a mój brat passata 1,8t wiec porównanie mam żadna z V-ek mnie nigdy nie zawiodła pomimo tylu sprzecznych opinii no ale jak się kupi kibel to i nawet niezniszczalny passat TDI może wyczyścić Ci kieszenie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Mar 2018, 15:45

Ok, dzięki, czyli jak widać sporo głupot piszą na tych forach.
A jakiego spalania mogę się spodziewać rzeczywiście mając 2.4 w lpg? W mieście i poza miastem? Jeżdżę raczej spokojnie, ale też nie jak emeryt
pablo99
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 10 2017
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Nie mam

26 Mar 2018, 17:09

U mnie średnio wychodziło 10,11 litrów
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota RAV4 V generacji
    W 2019 roku doczekaliśmy się również premiery piątej odsłony modelu, którym 25 lat temu Toyota zrewolucjonizowała motoryzację i utworzyła rynek SUV-ów. Mowa oczywiście o modelu RAV4. Auto zmieniło się ...

26 Mar 2018, 18:35

Kao napisał(a):po 1 w v6 masz pasek nie łańcuch, po 2 napinacz tez jest 1 a nie 2 po 3 kpl rozrząd na dobrej firmie typu INA czy SKF kosztuje ok 700 zł a za niewiele mniej do 1,8t kupisz sam napinacz a gdzie reszta? kolejna sprawa to skoro dla Ciebie jest drogo wymiana uszczelek klp na dwie głowice za 150 zł to nie wiem ile może wynosić ta ''tania'' regeneracja turba. Ja sobie tych historii nie wymyślam, miałem a4 2,4 i a6 2,8 a mój brat passata 1,8t wiec porównanie mam żadna z V-ek mnie nigdy nie zawiodła pomimo tylu sprzecznych opinii no ale jak się kupi kibel to i nawet niezniszczalny passat TDI może wyczyścić Ci kieszenie


Tak dla ścisłości rozrząd jest na pasku i ma jeden napinacz ale w każdej z głowic są dwa wałki spięte łańcuchami a miedzy wałkami są tzw. nastawniki/napinacze wałka rozrządu i to one są najdroższe ASO ok 2500zł. Moim zdaniem typowe koszty eksploatacyjne będą większe dla V6 niż 1.8T chociaż by dlatego że jest więcej świec, cewek, więcej popychaczy więcej zaworów w przypadku awarii i samych uszczelek też więcej.
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

26 Mar 2018, 18:42

PrezesArtek napisał(a): ma jeden napinacz ale w każdej z głowic są dwa wałki spięte łańcuchami a miedzy wałkami są tzw. nastawniki/napinacze wałka rozrządu i to one są najdroższe ASO ok 2500zł.
No tak ale one są wieczne..... można by porównać to do rozrządu w r6 bmw łańcuch jest wieczny ale zdarzają się wymiany w wyeksploatowanych egzemplarzach.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16719
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Mar 2018, 18:52

Kao napisał(a):No tak ale one są wieczne..... można by porównać to do rozrządu w r6 bmw łańcuch jest wieczny ale zdarzają się wymiany w wyeksploatowanych egzemplarzach.


No sporo wytrzymują pod warunkiem, że olej był systematycznie zmieniany i auto jest z realnym przebiegiem bo np. w tamtym tygodniu byłem na oględzinach a4 18T coś ok 270 kkm i nastawnik grzechotał zaraz po odpaleniu przez chwilę a później jak ucichł to było słychać prawdopodobnie łańcuch co mogło być przyczyną wytartych ślizgów na nastawniku. Generalnie trzeba na to uważać bo można się naciąć na spore koszty
PrezesArtek
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1848
Miejscowość: Sosnowiec
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Audi S8 i Wp11-144
Silnik: AVP, QG18DE
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2001

15 Sie 2018, 10:17

Jak chcesz coś wiedzieć na temat 2.4 v6 to chętnie się wypowiem. Mam takową 2 lata ponad, dla porównania miałem wcześniej passata b5 1.8t. Otóż 2.4 v6 fajny silnik, gaz mam staga 3 (sprawuje się bardzo fajnie). Co na plus względem 1.8/t? Na pewno dzwięk :D szum wałka v6 na pewno lepszy niż 1.8 (choć wiadomo 2.4 straszyć na ulicach nie będzie) nie ma żadnego turbo więc nie ma regeneracji.
Nie będę się tu rozpisywał więc podam na dole ceny napraw, spalania i inne cuda dla Ciebie pewnie istotne.
- Spalanie miasto 11-12 lgp / trasa 8-9l lpg
- Ceny napraw, np. rozrząd ok. 900 pln, wszystkie uszczelki ok. 1000 pln(wycieki to bolączka tego silnika! ), alternator 100 pln itp. Raczej zawału nie dostaniesz przy naprawach.
- uciekaj od tanich zamienników, najlepiej ori z rozbiórek bądź dobre zamienniki, bo inaczej szybko Ci się to odbije.
- do robienia 70% rzeczy trzeba rozebrać przód z pasem (no niemiecka technologia)
- gaz też lepiej założyć dobry i nie u janusza w garażu (ja mam stag 3, nie narzekam)
To chyba tyle, auto wygodne, muzyka gra jak marzenie jeśli trafisz bosse, do wyprzedzania zbiera się całkiem nieźle (poniżej 10sek do setki już jakoś jedzie). Moim zdaniem lepszy niż 1.8t ponieważ szybciej znajdziesz ładne 2.4 niż zadbane 1.8t które jest bardzo poszukiwane. Tyle z mojej strony, w razie pytań mogę jeszcze pomóc.

Ps. Tak doczytałem ostatnie zdanie w Twoim poście. Żadne a6 nie jest mało awaryjne(a już na pewno nie ten rocznik, to stare auto) i na pewno nie będzie tanie w naprawach bo to klasa premium. Auto ma 18 lat, a 15 tyś. starczy Ci na ładną i włożenie tyle ile się da do tych 15 tyś. Musisz spodziewać się wszystkiego co po tylu latach się psuje. Zaciski, osprzęt, elektryka, amory, tuleje itp itd. Jak będziesz robił sam, zaoszczędzisz. Jak u mechanika - szczerze i bez mglistych bajek - możesz zostawiać po 1 tyś pln. W swoją włożyłem ponad 4tyś przez 2 lata, i to były rzeczy eksploatacyjne (właśnie zaciski, hamulce, rozrząd, oleje(tylko dobry olej do tego silnika! Ja leję motul 5w35). Żadnych niespodziewanych awarii nie miałem, nie zawiodła mnie ani razu ale nie kupiłbym tego drugi raz(serce mnie ciągnie do mercedesów :oops: ). Pozdrawiam.
-
"Prędkość nie zabija, a brak umiejętności"
Tymek93
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 16 01 2012
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi A6 C5
Silnik: 2.4 V6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Gru 2018, 15:17

Jak siądzie moduł od abs'u to 1,200 zł w plecy, generalnie wiele bzdetów siądzie to ceny kosmiczne czasem. Może jednak nie audi?
Kewlar85
Nowicjusz
 
Posty: 10