Audi a6 c6 3.0 Dziwne falowanie obrotów. Przepustnica?

08 Mar 2018, 13:43

Witam, posiadam audi a6 c6 3.0 tdi. Od pewnego czasu borykam się z falowaniem obrotów, najczęściej na rozgrzanym silniku, najmocniej falują przy temperaturze 70 stopni. Z przyspieszaniem również jest problem, auto robi to jakoś skokowo czy coś w tym stylu. Wymieniałem już : -sonde lambde( nic nie dało) -czujnik temperatury silnika(pomogło na 2 dni i znów wróciło) -wtryski były sprawdzane na stole i są dobre Myślę, że może to przepustnica lub egr coś szwankują. Po podłączeniu komputera nie pokazuje żadnych błędów związanych z silnikiem, lecz po usunięciu błędów błahych np. spalona żarówka, auto na jakieś 2 godziny działało prawidłowo. Może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co to może być i co sprawdzić? Dodaje filmik z dnia dzisiejszego:

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Bartek226
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Audi a6 c6
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

08 Mar 2018, 16:48

Przeczyść ten egr albo przepustnicę i zobacz czy zmienia się coś i są jakieś efekty.
gber44
 

09 Mar 2018, 14:04

Potem filtr paliwa i regulator cisnienia paliwa.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Mar 2018, 18:39

Miesiąc temu wymieniane wszystkie filtry, a wtedy już powoli to się zaczynało dziać także filtr chyba odpada. A co do regulatora to go się po prostu odkreca? Jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o takie rzeczy.
Bartek226
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Audi a6 c6
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

10 Mar 2018, 09:33

Objaw falowania obrotow w silnikach diesla wystepuje b.rzadko,zakladajac,ze cisnienie na cylindrach jest dobre,filtr paliwa drozny,wtryskiwacze dobre,pompa sprawna,przewody paliwowe szczelne,pompa wstepna paliwa sprawna,doplywa paliwa ze zbiornika swobodny,odpowietrzenie zbiornika poprawne,przyczyna moze byc zawor Egr lub regulator cisnienia paliwa.Problemem moga bc chwilowo zawieszajace sie wtryskiwacze,czyli przypadlosc tych silnikow,raczej temu bym sie przygladnal w pierwszej kolejnosci.Sa tez klapki w dolocie.Przyczyn moze byc mnostwo.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Mar 2018, 09:50

Na początku też myślałem o wtryskach, ale ani mi nie kopci, paliwa w oleju nie przybywa, problemów z rozruchem też nie ma. No, ale i tak dalem do sprawdzenia i są dobre. Postaram się po prostu na początku wszystko przeczyscic i zobaczyć czy coś to daje. A jeśli ktoś wie, jak wymieniłem czujnik temperatury silnika i auto na 2 dni chodziło poprawnie to może mnie to na coś nakierowac?
Bartek226
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Audi a6 c6
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

10 Mar 2018, 10:15

Zapomniałem jeszcze wspomnieć, ale po odpieciu przepływomierza obroty przestają falowac. Ale nie wiem czy to oznacza że jest do wymiany czy po prostu tak ma być po odpieciu.
Bartek226
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Audi a6 c6
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

10 Mar 2018, 10:26

Przeczylem,przeplywomierz tez sprawdz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Mar 2018, 11:21

10 minut temu, odlaczylem przepływomierz, przejechałem się kawałek żeby rozgrzać silnik i zobaczyć co się dzieje. Następnie przy 70 stopniach zgasilem i odpaliłem, obroty stały w miejscu. Następnie na włączonym silniku podłączyłem ponownie przepływomierz i obroty znów zaczęło ucinac i falowac. O czym to może świadczyć?
Bartek226
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Audi a6 c6
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

10 Mar 2018, 11:54

Wszystko wskazuje na przeplywomierz,mozesz zaczac od jego przeczyszczenia.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

10 Mar 2018, 15:54

Jestem właśnie po czyszczeniu przeplywki, użyłem jakiegoś specjalnego preparatu do przepływomierzy liqui moly. Ogólnie to po odpaleniu obroty dalej lekko faluja, można powiedzieć że naprawdę minimalnie, natomiast podczas jazdy to inna bajka, całkowicie lepiej się przyspiesza i nie robi tego skokowo. Niby mógłbym wymienić, ale wiadomo dużą cena i zastanawiałem się czy przypadkiem przepływomierz nie wpływa jeszcze na pracę egr? Nie chce żeby się okazało, że po wymianie przeplywki, to był jednak egr. No chyba że się mylę i jednak nie wpływa na jego prace?
Bartek226
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Audi a6 c6
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

10 Mar 2018, 16:15

Sprobuj jeszcze przeczyscic preparatem wtyczke przewodu podpietego do niego.Musisz wiedziec,ze przeplywomierze tez sie zuzywaja i traca swoja sprawnosc,to nie jest tak,ze dzialaja sprawnie do czasu przepalenia sie drucika,najlepiej jakbys podpial sprawny np.gdzies na szrocie,na probe.Jesli okaze sie,ze to on jest winien,kup taki sam jaki masz o zamiennikach nie ma mowy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Mar 2018, 13:07

Postaram się jakoś w tym tygodniu podmienić i zobaczymy czy to rzeczywiście to. Wielkie dzięki za pomoc i jeszcze dam znać!
Bartek226
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Audi a6 c6
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

13 Mar 2018, 16:08

Dzisiaj podmienilem na sprawną i objawy dalej występują. Wychodzi na to, że winny tego wszystkiego jest egr czy może jednak coś innego? Po odlaczeniu auto chodzi poprawnie także nie wiem gdzie mam szukać usterki.
Bartek226
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Audi a6 c6
Silnik: 3.0
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

13 Mar 2018, 16:16

A jak pracuje silnik,slychac metaliczne stuki?
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8606
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)