Audi A6 czy Volvo XC90 ?

18 Sie 2014, 21:25

pazday napisał(a):Mógłbyś przybliżyć mi z grubsza wady i zalety obu aut ? W sensie Audi A6 i Volvo XC90/S80
W Volvo na pewno słabe są automaty, niezależnie, czy mówimy o S80 czy XC. Ich zaletą jest to, że wiele ludzi nie czuje ich prestiżu i wolą kupić BMW czy Audi, przez co łatwiej trafić na fajny egzemplarz w dobrej cenie :yes: Ceny w.w aut są sztucznie kreowane przez rynek i popyt. Najsłabszym elementem diesli jest układ wtryskowy (zresztą jak w każdym nowoczesnym dieslu), w turbobenzyniakach lubią lecieć turbiny. W wolnossących R6 i V8 łańcuch rozrządu lubi się przedwcześnie zużyć. No i branie oleju w autach z dużymi przebiegami. XC90 praktycznie to samo plus jakieś drobiazgi typu tylne piasty jakieś końcówki drążków czy wahacze przód.
O Audi ciężko cokolwiek mi powiedzieć bo jakoś nie interesuję się tą marką :) Wiem tylko, że z bodaj dwoma wyjątkami wszystkie benzyniaki mają bezpośredni wtrysk (zbierający się nagar), diesle 2.0 TDI PD są beznadziejne, CR podobno lepsze. 2.7 TDI to zasadniczo to samo co 3.0 TDI. W obu z tego co kojarzę były problemy z łańcuchem rozrządu i układem wtryskowym. W 2.7 był bezstopniowy Multitronic (kiepski, drogie naprawy) a w 3.0 Tiptronic. To tyle ile wiem o Audi :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Sie 2014, 21:38

dzida napisał(a):Ja bym żadnego nie brał, bo jakoś do mnie nie przemawiają wogóle, szczególnie Audi ale to mój gust. Jak dla mnie Lexus GS, Mercedes E, lub BMW X5

Mi się np. mercedesy niezbyt podobają, zawsze będą mi się kojarzyły jako auta dla dziadków. Jak Mercedesa to tylko AMG. Ale, że mam do dyspozycji 70 tys, to ani Merolka, ani BMW X5 nie kupię. Lexus GS fajne autko, ale najmniejszy silnik to 3.0, a gazować nie zamierzam, więc też odpada.
mike1735 napisał(a):Ich zaletą jest to, że wiele ludzi nie czuje ich prestiżu i wolą kupić BMW czy Audi, przez co łatwiej trafić na fajny egzemplarz w dobrej cenie

Jak dla mnie to wada ;p Tym bardziej, że już mam konkretny model XC90 ewentualnie zarezerwowany u znajomego, więc nie będę szukał. Chociaż ja osobiście czuję prestiż siedząc w XC90.
Tak jak powiedziałem. Volvo XC90 byłby dla mnie idealny gdyby miał te 40-50 koni więcej i odrobinę mniej spalał. Ale gdybać to sobie można, XC90 ma moc jaką ma, dlatego zastanawiam się nad tą A6-tką. Skoro gościu napisał, że na życzenie klienta możliwość przejażdżki do ASO, więc może warto zaryzykować ?
pazday
Początkujący
 
Posty: 155

18 Sie 2014, 22:06

Szczerze mówiąc skoro Volvo od znajomego i jest pewne to brać, a potem do dobrej firmy tuningowej na jakiegoś wirusa :naughty: moc wzrośnie a spalanie spadnie
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

18 Sie 2014, 22:13

A właśnie. Jakie firmy tuningowe możesz polecić? I jak to jest z tym spalaniem. Dużo może zejść w tym XC90? ;)
pazday
Początkujący
 
Posty: 155

18 Sie 2014, 22:25

Jeśli chodzi o tuning to rozmawiaj z forumowiczem szybki on ogarnia najlepiej ten temat :yes: na pewno zna też dobre firmy i będzie w stanie oszacować oszczędności w spalaniu
Dodatkowo jak przedstawisz mu swoją sytuację lub zobaczy ten temat będzie w stanie powiedzieć coś więcej o Lexusie i jego niskim jak na klasę auta i pojemność silnika spalaniu :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Sie 2014, 11:13

Trochę o tuningu Volvo możesz poczytać na volvoforum.pl chłopaki zawsze coś poradzą, podeślą namiary na serwis itp.
Co do "prestiżu" w Volvo jest tak że nie czuje się go oglądając auto na ulicy ale jeżdżąc nim z pewnością kierujący go odczuję ;) zresztą kupujemy samochody dla siebie i to nam mają się podobać a nie innym :) no chyba że auto ma służyć do innych celów :D
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Jazda w zimowej aurze - opady śniegu i przymrozki, mgła
    Gdy występują opady śniegu i przymrozki, przygotowanie samochodu do jazdy ma szczególne znaczenie, dlatego tak ważne jest przeznaczenie na to odpowiedniej ilości czasu. Oczyszczanie auta ze śniegu i lodu czy regularna ...

19 Sie 2014, 11:33

Rom33 napisał(a):Co do "prestiżu" w Volvo jest tak że nie czuje się go oglądając auto na ulicy ale jeżdżąc nim z pewnością kierujący go odczuję zresztą kupujemy samochody dla siebie i to nam mają się podobać a nie innym no chyba że auto ma służyć do innych celów
dokładnie tak :ok: mam porównanie Volvo S60 d5 ok 15 letnie z Audi a6 C5 2.5 TDI oba w automacie i na wypasie tyle że audi rocznik bodaj 98 albo 99. Bez porównania Volvo fajniej jeździ, w środku jest ciszej, auto jest bardziej komfortowe i ten fajny dźwięk 5 cylindrów :naughty: Przejedź się S80 i A6 to zrozumiesz o czym mówię
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Sie 2014, 12:27

Z tą trwałością Volvo to bym się jednak zastanowił. Moje S80 sypie się po prostu niemiłosiernie. Ostatnio musiałem wymienić katalizator na nowy, bo auto straciło moc, nie ciągnęło powyżej 4000 obrotów i notorycznie się przegrzewało. Szyba po stronie kierowcy naprawiana niedawno w ASO (uszkodzony podnośnik) mało nie wypadła podczas jazdy, teraz nie da się jej otwierać, a i używając pozostałych odczuwam pewien niepokój :/ No i jeszcze uszkodzony czujnik od płynu chłodniczego, który powoduje stale wyświetlający się na tablicy przyrządów błąd.
No ale sam jestem sobie winny kupując już drugie (na pewno ostatnie) auto od handlarza. Co najmniej 90 % z nich to wyrachowani złodzieje, dlatego właśnie opowiadam się za kupnem sprawdzonego auta od kolegi. A ja przynajmniej mam nauczkę na przyszłość, mądry Polak po szkodzie, co nie ? :naughty:
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

19 Sie 2014, 12:30

Geniodekt napisał(a):A ja przynajmniej mam nauczkę na przyszłość, mądry Polak po szkodzie, co nie ?

Pewno jeszcze żeś w okazyjnej cenie kupił? :mrgreen: Jakieś 10k? :naughty:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

19 Sie 2014, 18:52

pazday napisał(a):Lexus GS fajne autko, ale najmniejszy silnik to 3.0, a gazować nie zamierzam, więc też odpada.

no sory, masz tyle kasy na auto i nie stać Cię na paliwo? W takim razie nie stać Cię na takie duże auto... bo naprawy takiego Audi czy Volvo idą w 5cio cyfrowe kwoty
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Sie 2014, 11:06

Koniu napisał(a):Jakieś 10k?

Nie tak okazyjnej, niecałe 14 000 to normalna cena jak za ten rocznik. Całkiem możliwe, że kluczowe znaczenie w bezawaryjności ma sposób użytkowania auta. Nawet byłbym skłonny wysnuć teorię, że wychuchana Alfa 166 będzie znacznie pewniejsza na co dzień jak zajeżdżone BMW E60 :naughty:
Ale dość gdybania, z tych dwóch przedstawionych przez ciebie podtrzymuję, że lepsze jest Volvo, pomimo tragicznego automatu. Zarezerwuj sobie kwotę na ewentualną naprawę skrzyni i nie katuj, a nie pożałujesz, że kupiłeś pewne auto.
Coś ode mnie: [link do oferty na Olx wygasł]
http://www.touaregclub.pl/viewtopic.php?t=4804
Auto od użytkownika touaregclub.pl, bardzo dobry silnik Audi 4.2 z paskiem rozrządu i jeszcze na wtrysku pośrednim. Zostanie ci kupa kasy na benzynę, skoro gazu nie uznajesz. Wada to niestety brak pneumatyki, może i dla ciebie to zaleta, kiedy przyjdzie co do czego oszczędzisz parę groszy. Pod względem wyposażenia i zdolności terenowych bije na głowę Volvo i Audi. Chyba, że zależy ci na sportowych aspiracjach, bo Touareg prowadzi się jak szafa na kółkach, to bryka zestrojona pod komfort i poczucie dosłownej (!) wyższości nad innymi kierowcami. Przeczytaj mój artykuł:
volkswagen-touareg-i-vt74939.htm
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006