Audi a6 - hamulce

31 Sty 2010, 23:25

nie wiem dlaczego tak sie stało ale po wymianie klocków hamulcowych strasznie szoruje mi w kołach podczas jazdy , (tarcze mam stare) , mam nadzieje ze to nic powaznego i sie wszystko dotrze , jak wiecie cos wiecej to prosze o pomoc
tygrys31
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: wielka brytania

01 Lut 2010, 09:19

może tłoczki są pozapiekane i klocek nie wraca do końca, zobacz czy któreś z kół robi się bardzo ciepłe po spokojnej jeździe.
karlone
Zaawansowany
 
Posty: 675
Miejscowość: Śląsk

25 Maj 2010, 18:42

tygrys31 napisał(a):nie wiem dlaczego tak sie stało ale po wymianie klocków hamulcowych strasznie szoruje mi w kołach podczas jazdy , (tarcze mam stare) , mam nadzieje ze to nic powaznego i sie wszystko dotrze , jak wiecie cos wiecej to prosze o pomoc


Przed wymianą klocków należy odchylić osłonę gumową tłoczka docisku siknąć WD-40
potem ściągaczem stolarskim tłoczek wcisnąć go do środka założyć nowe klocki i powinno być OK.
ibanezzzz
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Puszczykowo

19 Kwi 2011, 15:15

nie chce zakladac nowego watku, umnie mechanik nie zalozyl pozniej gumowej oslony tloczka w passacie po zmianie klockow z tylu czy to jest konieczne? czy mozna jezdzic?
"Są dwie naprawdę bezgraniczne rzeczy - Wszechświat i ludzka głupota" A. Einstein
godfather78
Aktywny
 
Posty: 274
Miejscowość: swarzędz
Prawo jazdy: 0- 0-1996
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: octavia II
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna

19 Kwi 2011, 18:08

ibanezzzz Nie za bardzo psikać wd 40 pod osłony tłoczków z tego względu iż panująca tam temperatura ( nierzadko dochodząca powyżej 150 stopni) powoduje wyparowywanie części lotnych WD i później zostaje tylko maż która utrudnia posuw tłoczka. Są do tego specjalne smary które mnie wchodzą w reakcję z płynem hamulcowym a w szczególności z gumowymi elementami zacisków. Jak chcesz sprawdzić to polej uszczelniacz lub osłonę od zacisku ropą lub olejem( jeden ze składników bazowych wszelkich preparatów wielofunkcyjnych) i zobacz jak ładnie puchnie.
Co to szorowania to może być niewracający tłoczek lub próg na tarczy(czy tarcze były przetaczane?) lub rdza osadzająca się na krańcowych stronach pracy klocka.

godfather78 . Konieczne musi być założona osłona bo bez niej tłoczek szybko złapie brudu i będzie "trzymał" przez co będzie hamować - zużywać tarczę i klocki, ewentualnie pordzewieje i wtedy jest tylko do wymiany.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

13 Maj 2011, 07:57

Nie zgodzę się z tą teorią.Ropa niszczy uszczelnienia gumowe tłoczka,podobnie benzyna,olej.WD-40 jest obojętny dla uszczelnień,lotny,nie pozostawi mazi,chodzi nie o trwałe przesmarowanie tych okolic ale tylko o przepłukanie i wymycie drobin piasku i kurzu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Proace City
    Toyota Proace City jest zupełną nowością w ofercie Toyoty. Nowy model dołączył w 2019 roku do większego Proace i powiększa gamę dostawczaków Toyoty. Samochód opracowano z myślą o użytkownikach potrzebujących ...
    Pierwszy egzemplarz Toyoty Supry trafi na aukcję
    Nowa Toyota Supra 2020 w wersji produkcyjnej zostanie pokazana światu po raz pierwszy 14 stycznia 2019 roku na targach motoryzacyjnych w Detroit. Pięć dni później zakończy się aukcja pierwszego na amerykańskim rynku ...