11 Sty 2011, 11:12
Mnie się wydaje, że ważne jest to, jaki to silnik - jaki wtrysk, turbo i DPF.
Od tego zależy jakią normę musi spełniać dany olej. Teraz tak na szybko nie mam czasu szukać danych tego silnika, ale jak dobrze pamiętam to powinien w tym silniku pływać olej 5W40 z normą 505.01 bo to ona jest wskazana przy silnikach V6. Ale mogę się mylić, bo pisze teraz z pamięci. Musisz to sprawdzić.
[ Dodano: 11 Styczeń 2011, 11:42 ]
Znalazłem coś takiego :
" Do silników 1,9 TDI (R4) czyli rzędowych m.in. o oznaczeniach AWX, AVF, AVB, AJM, BKE oraz 2.0TDI - BLB, BNA, opartych na systemie pompowtrysków czyli PD, należy stosować olej spełniający normy 505.01
Do wszystkich silników diesla, zarówno 4-ro (z PD) oraz 6-cio cylindrowych, wyposażonych w filtr DPF, a więc od roku produkcji 2005 bezwzględnie wymagane są oleje spełniające normę 507.00
Do wszystkich pozostałych silników diesla opartych o system zasilania pompa rozdzielaczową VP (min. in 2.5 TDI), wyposażonych w turbosprężarkę, ze względu na nią wymagany jest olej syntetyczny - można go stosować bez ryzyka rozszczelnienia silnika. Przykładowe silniki 1,9 TDI: AFN, AVG, AFF, 1Z, AHH, AHU, oraz 2,5 TDI: AKN, AFB ....., Oleje do nich przeznaczone muszą spełniać normy 505.00 (lub 506.00 - LL).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...