Audi a8, a6 vs e60

09 Lip 2016, 10:36

Witam, przyszedł czas na zmianę mojej bmw e90. Poszukuję samochodu z silnikiem benzynowym plus gaz. Wybór padł na audi albo bmw. Jeśli chodzi o audi to zastanawiam się nad a8 d3 lub a6 c6 z silnikiem 4.2 oczywiście quattro w automacie.
Bmw zaś z silnikiem 3.0 231km również w automacie.
Serce podpowiada a8 ale rozum hamuje mój zapęd. Dylemat polega tak naprawdę na kosztach utrzymania. Nie wiem czemu ale sądzę że bmw będzie tańsze w serwisie niż audi. Co sądzicie? Który z tych trzech modeli będzie najmniej awaryjny. Wiem że dużo zależy od egzemplarza. Mój przebieg roczny to 15-20tys km
Norbit
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 26 10 1993
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Bmw e90
Silnik: 320d
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

09 Lip 2016, 10:48

Ja bym poszedł w E60, przedlifty są ok, nadają się pod LPG. Audi (zwłaszcza A8 będzie drogie w utrzymaniu). Alternatywa:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Lip 2016, 11:00

Volvo i mercedes odpada. Zastanawia mnie czy w c6 jest ten sam 4.2 co w d3?
Norbit
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 26 10 1993
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Bmw e90
Silnik: 320d
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

09 Lip 2016, 11:28

Przez 2 lata (2004-2006) był montowany 4.2 z pośrednim wtryskiem benzyny, jest kilka na Allegro.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

09 Lip 2016, 14:11

A budżet to?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

09 Lip 2016, 14:15

40-43 tys na sam zakup dodatkowo chce założyć gaz fazy ciekłej. Wstępnie już rozmawiałem z firmą która jest w stanie mi to założyć i całkiem ładnie to przedstawili.
Norbit
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 26 10 1993
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Bmw e90
Silnik: 320d
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nie pal za kierownicą!
    Do nałogowego palenia papierosów wciąż przyznaje się blisko co czwarta osoba dorosła w Polsce (24%)(1). Wielu kierowcom zdarza się robić to również podczas prowadzenia samochodu. Szkodzi to nie tylko zdrowiu ...

09 Lip 2016, 20:33

A brałeś pod uwagę Lexa GS430 ? W tym budżecie wg. mnie będzie rozsądniejszym wyborem pod względem kosztów utrzymania jak i trwałości.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

10 Lip 2016, 10:27

Lex pewnie odpadnie przez wygląd jak Merc i Volvo.
Ogólnie brałbym to co Ci się bardziej podoba ale nie licz na tani serwis. Np wymiana rozrządu to nie kwestia 1000zł ale taniej niż np w 3,0TDI.
Kolejna sprawa to nagromadzenie elektroniki, której naprawy są liczone w grubych tysiącach (np. MMI i idrive chodzą po 4-5tys.). Zestroić to wszystko to też trzeba speca. Masz tam z 15 komputerów poukrywanych w newralgicznych miejscach, tak by się zepsuły (np. zaraz za błotnikiem). Dlatego też cofanie przebiegu kosztuje nie 100zł a 1000zł.

Problemom z elektroniką oparła się chyba tylko jedna marka premium. Reszta zapłaciła cenę za innowacyjność tak naprawdę.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lip 2016, 11:09

A jaka marka premium jest wolna od wad elektroniki? Jeśli chodzi o lexa to podoba mi się gs ale 3 generacji. Jeśli nie patrzeć na koszty utrzymania to a8 jakoś najbardziej mnie przekonuje. Boję się tylko tego pneumatycznego zawieszenia i elektroniki. Bmw wydaje się być tańsze w utrzymaniu. 3.0 w r6 cieszy się dobrą opinią tylko czytając i rozmawiając z ludźmi e60 ma duże problemy z czujnikami, sterownikami choć słyszałem opinie że seria 5 w benzynie ma mniej problemów z elektronika od diesla.
Norbit
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 26 10 1993
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Bmw e90
Silnik: 320d
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

10 Lip 2016, 11:14

Norbit napisał(a):A jaka marka premium jest wolna od wad elektroniki?

Lexus - stabilna i względnie prosta

Norbit napisał(a): Bmw wydaje się być tańsze w utrzymaniu. 3.0 w r6 cieszy się dobrą opinią tylko czytając i rozmawiając z ludźmi e60 ma duże problemy z czujnikami, sterownikami

Mój mechanik mówił to samo. Jeszcze jakby zamienniki załatwiały robotę to pół biedy ale tam trzeba kupować oryginały albo niewiele tańsze zamienniki, bo inne nie chcą współpracować. Nawet jak zmieniasz klocki hamulcowe czy akumulator to musisz się podpiąć pod komputer.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lip 2016, 11:19

Norbit napisał(a): Jeśli chodzi o lexa to podoba mi się gs ale 3 generacji.

Tylko jest problem bo trwa wyścig po te auta... :(

Co do bmw vs ałdi to według mnie oba mają swoje bolączki i nawet jak uznamy że to nie jest nic poważnego to i tak koszty są spore. Mam wśród swoich znajomych ałdiowców i bemkowców każdy chwali swoje tylko jak słyszę co uważają za normę przy wydawaniu kasy to wtedy mogę zrozumieć czemu jest wyścig po lexy V8... :cry:

Ogólnie to te auta nie są warte kasy której wymagają... może jestem sknerą :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Lip 2016, 12:31

To może inaczej jakie auto wy polecacie do tych 40tys klasy powiecmy wyższej poziomu podanych w temacie. Lexus gs 3 generacji wykracza poza 45tys
Norbit
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 26 10 1993
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Bmw e90
Silnik: 320d
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007

10 Lip 2016, 12:53

Honda Legend?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

10 Lip 2016, 12:54

Norbit napisał(a):To może inaczej jakie auto wy polecacie do tych 40tys klasy powiecmy wyższej poziomu podanych w temacie. Lexus gs 3 generacji wykracza poza 45tys


Jak tak szybko bym nie rezygnował z planów bo marki premium nie zastąpisz zwykłym populusem... zgłębił bym temat w/w aut ewentualnie pogodziłbym się że będzie drogawo.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Lip 2016, 13:04

2 lata jeżdżę już swoją e90 i złego słowa powiedzieć nie mogę dlatego sądzę że albo też sobie wmawiam że z e60 będzie tak samo. Przeglądając aukcje stwierdzam że na placu boju zostaje bmw i audi a8. Jutro jadę zobaczyć d3 4.2 czysta benzyna w longu.
Norbit
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 26 10 1993
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Bmw e90
Silnik: 320d
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2007