Witam.Problem dotyczy znajomego który ma u siebie diesla 1Z. Podczas jazdy zapaliła mu się
kontrolka oleju.Okazało się że padła pompa gdyż na jałowym miał 0,3bara a przy max obrotach 0,8bara. Wymieniliśmy pompę która okazało się że była już wcześniej wymieniona gdyż była firmy Febi bez znaczków VW. Podczas ponownego pomiaru ciśnienie się poprawiło jednak jest trochę niższe od książkowego.Może ktoś z was podpowie czy ten pomiar który robiliśmy jest przeprowadzony prawidłowo i czy te wartości są w miarę dobre.W książkach typu sam naprawiam są informacje że pomiar powinno się przeprowadzać gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą i gdy olej ma ok 70-80 stopni.Niestety nie mamy jak zmierzyć temperatury oleju.Pierwszy pomiar jest robiony przy temperaturze silnika ok 90 stopni gdy włączył się duży obieg cieczy.Myślę że olej ma wtedy już ok 80 stopni.
Drugi pomiar jest robiony gdy temperatura silnika jest 100 stopni, wentylatory chłodnicy włączyły się 2 razy,silnik jest mocno zagrzany.Wtedy wyniki są trochę gorsze niż podczas pierwszego pomiaru.
Pierwszy pomiar jest przy 2tys obrotów, drugi przy 3 tys obrotów , trzeci przy max obrotach i kolejny znów przy 2 tys obrotów.
Mogę jeszcze dodać czego nie ma na tych filmikach że po uruchomieniu zimnego silnika ciśnienie jest 5,2 bara i powoli spada.
Zastanawia nas również to że gdy dłużej trzymamy na obrotach ciśnienie lekko spada ale jak dodamy gazu na max i później znów wrócimy powiedzmy do obrotów 2 tys to trzyma na 2,2bara i nie schodzi niżej.
Prosił bym o waszą opinie.Może ktoś z was niedawno mierzył ciśnienie u siebie i coś doda w tej kwestii.
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
silnik 90 stopni
[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
silnik 100 stopni