Audi C4 2,5 TDi kłopoty z zapalaniem

02 Lis 2006, 21:30

Koszmarnie zapala rano, na dodatek pali się kontrolka świec żarowych (pulsuje). Świece są ok. Po rozgrzaniu silnik zapala w miarę normalnie, dobrze przyśpiesza, jest elastyczny. Wcześniej sugerowano mi wizytę u diagnosty - podpięcie pod komputer wskazało awarię czujnika temperatury paliwa - wymieniłem go - bez rezultatu... Serwis Bosch namawiał mnie na naprawę pompy wtryskowej za niebotyczne jak dla mnie pieniądze - nawet do 3,5 tys. Nie wiem komu dać wiarę - jeszcze jeden mechanik powiedział, że można przerobić ją na zwykłą pompę... (nie wiem, co to znaczy)
Proszę o sugestie - wydaje mi się, że skoro auto sprawuje się dobrze po zapaleniu, to nie jest to bardzo poważna sprawa. Jeszcze jedno - gdy już zapali, to z rury wydobywają się kłęby białego dymu...
11675A
Nowicjusz
 
Posty: 21
  • 02 Lis 2006, 21:35

    1.kontrolka miga ponieważ jest zapisany błąd w sterowniku silnika.
    2.taką pompę można zregenerować taniej.
    3.ten który chce to przerabiać na zykłą pompę niech sobie najpierw głoiwę przerobi :!: :!: :evil:
    4. kto sprawdzał te świece :?:
    5.niestety typowa usterka tych pomp wtryskowych to uszkodzony nastawnik.
    pozdro 8)
    ps.niestety nieobejdzie się bez wizyty u kogoś kto ma tester i wiedzę.
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam

    03 Lis 2006, 08:15

    Dzisiaj rano ponownie duzy problem z zapaleniem, ale zaobserwowalem jedna rzecz - a mianowicie, po odpaleniu, gdy silnik troche pochodzil (byl jeszcze zimny), zgasilem go i po paru sekundach sprobowalem zapalic - palil na dotyk i tak kilka razy...
    Po 5 minutowej przerwie uruchomic go bylo bardzo trudno?! Na chlopski rozum to wyglada na braki w doplywie paliwa, czyli cos z pompa paliwa (filtr wymienilem).
    11675A
    Nowicjusz
     
    Posty: 21

    03 Lis 2006, 10:37

    nie jest to wina filtra paliwa :!: tak jak pisałeś
    -biały i gryzący dym z wydechu świadczy o złym kącie wtrysku.
    Nie ma głupich pytań tylko są głupie odpowiedzi
    grzestv
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 754
    Miejscowość: okolice Warszawy
    Auto: nie mam
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Bezpieczna jazda w nocy
      Jazda w nocy poza obszarem zabudowanym jest bardziej niebezpieczna i trudniejsza niż za dnia. Podstawowym powodem jest ograniczony zasięg widzenia drogi, przeszkód oraz innych uczestników ruchu drogowego. "W ...