"Trendy w elektronice przyszłej dekady" – to motto przyświeca prezentacji Audi na targach Consumer Electronics Show (CES), odbywających się od 8 do 11 stycznia 2013 r. w Las Vegas. Na najważniejszych na świecie targach poświęconych elektronice, Audi prezentuje najnowsze rozwiązania i technologie jutra. W centrum targowej prezentacji znajduje się projekt połączenia samochodów i otoczenia w jedną sieć, co ułatwi mobilną komunikację, a w przyszłości umożliwi wdrożenie tzw. jazdy pilotowanej.
Już dziś Audi oferuje szeroką gamę systemów wsparcia kierowcy sprawiających, że jazda samochodami spod znaku czterech ringów jest bardziej komfortowa i bardziej bezpieczna. Systemy wsparcia kierowcy są w dużym stopniu wzajemnie powiązane. Dzięki temu, samochody Audi są inteligentne i efektywne. Systemy jutra będą jeszcze doskonalsze – odciążą kierowcę wtedy, gdy tego sobie zażyczy.
Tzw. jazda pilotowana będzie możliwa technicznie jeszcze w tym dziesięcioleciu. Na CES Audi pokaże, jak w przyszłości rozwiązywany zostanie problem korków. W przypadku spowolnionego do prędkości poniżej 60 km/h ruchu pojazdów, automatyczny pilot w pewnych granicach ułatwi kierowcy Audi prowadzenie samochodu. Będzie np. samodzielnie przyspieszał i zwalniał. Dzięki jeździe pilotowanej samochód samodzielnie zaparkuje i wyjedzie z miejsca parkingowego, nawet z wąskiej luki przy krawędzi jezdni, wąskiego garażu czy parkingu wielopoziomowego.
"Wszystkie innowacje rozwijane i wdrażane dziś przez Audi są związane z elektroniką" – mówi Ricky Hudi, kierownik działu elektroniki w Biurze Rozwoju Audi. "Elektronika umożliwia nam pełne połączenie z siecią. W minionej dekadzie dokonaliśmy spięcia w jedną sieć poszczególnych układów w pojazdach. W bieżącej, tworząc koncepcję Audi connect, połączyliśmy pojazdy z kierowcą, Internetem, infrastrukturą oraz z innymi pojazdami."
Dzięki usługom Audi connect, w pojeździe pojawił się Internet, a pojazd w Internecie. Nowa technika zapewnia kierowcy i pasażerom więcej komfortu i dostarcza wiele radości z jazdy. Komunikacja z Internetem już wkrótce będzie realizowana w szybkim standardzie Long Term Evolution (LTE), umożliwiającym przesyłanie dużych ilości danych.
Audi Connect umożliwia kierowcy korzystanie w samochodzie ze zindywidualizowanych usług online – począwszy od nawigacji przy pomocy grafik Google Earth i Google Maps Street View, poprzez informacje o ruchu drogowym online, aż po portale społecznościowe Facebook i Twitter. Dla przykładu, dzięki Audi connect, w nowym Audi A3 i Audi A3 Sportback kierowca może – korzystając z odpowiedniego systemu – odczytać i odsłuchać maile oraz dyktować SMSy.
Audi intensywnie pracuje również nad nowymi koncepcjami wskaźników i informacji umieszczanych na tablicy rozdzielczej. Jedną z takich koncepcji jest indywidualna tablica o dowolnej konfiguracji. Kierowca może tu, zależnie od potrzeb, przełączać pomiędzy wirtualnymi wskaźnikami. Optycznie nie różnią się one od tradycyjnych, ale oferują większą elastyczność.
Audi przygotowało też nowe rozwiązania z myślą o fanach HiFi. Dzięki dźwiękowi w formacie 3D, słuchanie muzyki w pojeździe stanowi prawdziwą trójwymiarową ucztę dla ucha. Tą fascynującą technologię można podziwiać z bliska w modelu „Audi Q7 sound concept“, na stoisku Audi.
Ponadto, stosowana już w Audi architektura Modułowego Systemu Infotainment (MIB), pozwala na łatwą aktualizację sprzętowych komponentów składowych systemu, co sprawia, że są one zawsze aktualne.
Od wielu lat Audi jest marką wiodącą pod względem rozwoju techniki świetlnej. W wielu pojazdach produkcyjnych dostępne są już reflektory diodowe. Również na tym polu inżynierowie działu elektroniki dbają o ciągły postęp. Oświetlenie samochodów marki Audi będzie w przyszłości reagować na warunki zewnętrzne i w ten sposób zwiększać aktywne bezpieczeństwo.
Audi dysponuje bogatą wiedzą i doświadczeniem w wielu obszarach elektroniki motoryzacyjnej i dlatego we współpracy z kooperantami może wytyczać nowe ścieżki rozwoju branży. W ramach inicjatywy Progressive Semi Conductor Program (PSCP), siedmiu producentów półprzewodników ma status partnera strategicznego Audi i współpracuje z koncernem nad wprowadzanymi innowacjami.
"W naszej branży cykle życia innowacji są krótkie, a konkurencja jest szczególnie duża" – stwierdza Ricky Hudi. "W Audi wychodzimy z założenia, że w takich okolicznościach naszym obowiązkiem jest bycie jeszcze bardziej postępowymi, elastycznymi i innowacyjnymi."
Jasne, że jazda pilotowana w tym dziesięcioleciu jest możliwa. VAG nie od dzisiaj pracuje nad tym. Może i Audi pokazuje teraz, ale np. VW taki system pokazywał w zeszłym roku. (TAP). W sumie to pojedyncze systemy już są montowane w ich modelach, tylko teraz cały bajer polega, żeby połączyć (co to już jest) w jedną całość. Wiadomo testy, itd. 2-3 lata, więcej nie potrwa.
TOYOTA GAZOO Racing Trophy w Europie TOYOTA GAZOO Racing Trophy to nowe zawody dla właścicieli tylnonapędowego coupe GT86 w wersjach rajdowych i wyścigowych, wyprodukowanych przez TOYOTA Motorsport GmbH (TMG). Mieszcząca się w Kolonii firma jest m.in. siedzibą ...
Kierowanie z tylnego siedzenia - backseat driver Niechciane komentarze i wskazówki czy ostentacyjne wzdychanie z niezadowolenia – to typowe zachowania osoby, którą po angielsku nazywa się "backseat driver", co oznacza kierującego z tylnego siedzenia. ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki AUDI. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne AUDI
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.