Audi odniosło kolejny historyczny sukces w sporcie motorowym. Wygrana Audi R18 e-tron quattro w dwunastogodzinnym wyścigu w Sebring na Florydzie, to jednocześnie pierwsze zwycięstwo wyścigowej hybrydy w tym klasycznym amerykańskim wyścigu długodystansowym.
W ostatnim - jak na razie - wyścigu zaawansowanych technologicznie samochodów sportowych LMP1, zespół Audi Sport Team Joest odniósł pewne, podwójne zwycięstwo. Od startu oba Audi R18 e-tron quattro narzuciły tempo, a podczas całego wyścigu zawsze jedno z nich znajdowało się na czele peletonu 42 prototypów i samochodów sportowych GT. Sklasyfikowany na trzeciej pozycji samochód teamu Lola-Toyota, miał pięć okrążeń straty do zwycięzców.
Oba Audi R18 e-tron quattro rozegrały między sobą zacięty dwunastogodzinny pojedynek, podczas którego ciągle zmieniały się na prowadzeniu. Sędziowie i widzowie naliczyli aż dwadzieścia takich zmian. O ból głowy przyprawił zespół Audi Sport Team Joest uszkodzony spód podwozia późniejszego zwycięskiego auta z numerem startowym "1". Na szczęście konieczne naprawy udało się przeprowadzić, bez strat czasowych, podczas przerw w wyścigu.
Po pasjonującym starciu, dzięki niewielkiej przewadze, zwyciężyli dwaj tryumfatorzy z Le Mans, a zarazem mistrzowie świata na długim dystansie, Szwajcar Marcel Fässler i Francuz Benoît Tréluyer. Wraz z debiutującym w Sebring Brytyjczykiem Oliver’em Jarvis’em stanowili zgrane trio. Dla całej trójki był to pierwszy tryumf w Sebring. Dla Jarvisa, po jego wygranej w kategorii GT za kierownicą Audi R8 GRAND-AM na torze Daytona pod koniec stycznia, to drugie zwycięstwo w wyścigu długodystansowym rozgrywanym w Ameryce.
Pochodzący z Brazylii Lucas di Grassi, wraz z Duńczykiem Tom’em Kristensen’em i Brytyjczykiem Allan’em McNish’em, ze stratą tylko 7,679 sekundy, wywalczyli sobie drugą lokatę i zapewnili Audi dwa najwyższe miejsca na podium. Być może to właśnie ten zespół zająłby pierwsze miejsce, gdyby nie kolizja z innym pojazdem i kara czasowa, 60 sekund, nałożona na ich Audi R18 e-tron quattro rocznik 2013, krótko przed końcem trzeciej godziny wyścigu.
Na czternaście startów na torze w Sebring, Audi zwyciężało jedenaście razy, z czego aż osiem to zwycięstwa podwójne. Łącznie, kierowcy Audi dwadzieścia cztery razy wywalczyli miejsca na podium. Dziesięciokrotnie pojazdy w barwach Audi ruszały z "pole position", częściej niż inne marki, które startowały w tym organizowanym od 1952 roku wyścigu. Udany debiut w Sebring miały także Audi R8, R10 i R15 TDI. Zwycięstwo sportowego samochodu z silnikiem diesla w 2006 roku, a teraz tryumf wyścigowej hybrydy, to dla Audi dwa najbardziej spektakularne sukcesy. To tutaj, w Sebring, Audi po raz pierwszy zdobyło miejsce na podium i po raz pierwszy zwyciężyło w wyścigu samochodów sportowych. Warto dodać, że tor na Florydzie służy Audi do przygotowań do startów w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu Le Mans.
Zespół Audi Sport Team Joest po zakończeniu zmagań pozostał w Sebring, by odbyć jazdy testowe ulepszonego Audi R18 e-tron quattro. Nie wiadomo jeszcze, czy możliwe będą dalsze starty Audi w tym prestiżowym amerykańskim wyścigu. Po połączeniu American Le Mans Series (ALMS) i GRAND-AM-Serie i powstaniu w ten sposób nowej serii "United SportsCar Racing", od 2014 roku do startów w Sebring nie będą dopuszczone samochody sportowe LMP1.
Jednak już wkrótce amerykańscy fani znów będą mogli podziwiać Audi R18 e-tron quattro. 22 września Mistrzostwa Świata FIA na Długich Dystansach zostaną rozegrane gościnnie na torze Circuit of the Americas w Austin, w Teksasie.
Jak zaplanować bezpieczny wyjazd na urlop? Rozpoczął się czas wakacyjnych wyjazdów, a więc i zwiększonego natężenia ruchu. Wiąże się z tym niestety duża liczba wypadków drogowych, do których w ubiegłym roku najczęściej dochodziło w sierpniu, a ...
Co to jest Defensive Driving? Amerykanin Chris Imhoff z National Safety Council jako pierwszy sformułował reguły "Defensive Driving" (DD), czyli jazdy defensywnej. Pierwszy kurs DD zorganizowano w USA w 1964 roku. Od 50 lat w krajach anglosaskich oraz ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.