Audi odniosło kolejny historyczny sukces w sporcie motorowym. Wygrana Audi R18 e-tron quattro w dwunastogodzinnym wyścigu w Sebring na Florydzie, to jednocześnie pierwsze zwycięstwo wyścigowej hybrydy w tym klasycznym amerykańskim wyścigu długodystansowym.
W ostatnim - jak na razie - wyścigu zaawansowanych technologicznie samochodów sportowych LMP1, zespół Audi Sport Team Joest odniósł pewne, podwójne zwycięstwo. Od startu oba Audi R18 e-tron quattro narzuciły tempo, a podczas całego wyścigu zawsze jedno z nich znajdowało się na czele peletonu 42 prototypów i samochodów sportowych GT. Sklasyfikowany na trzeciej pozycji samochód teamu Lola-Toyota, miał pięć okrążeń straty do zwycięzców.
Oba Audi R18 e-tron quattro rozegrały między sobą zacięty dwunastogodzinny pojedynek, podczas którego ciągle zmieniały się na prowadzeniu. Sędziowie i widzowie naliczyli aż dwadzieścia takich zmian. O ból głowy przyprawił zespół Audi Sport Team Joest uszkodzony spód podwozia późniejszego zwycięskiego auta z numerem startowym "1". Na szczęście konieczne naprawy udało się przeprowadzić, bez strat czasowych, podczas przerw w wyścigu.
Po pasjonującym starciu, dzięki niewielkiej przewadze, zwyciężyli dwaj tryumfatorzy z Le Mans, a zarazem mistrzowie świata na długim dystansie, Szwajcar Marcel Fässler i Francuz Benoît Tréluyer. Wraz z debiutującym w Sebring Brytyjczykiem Oliver’em Jarvis’em stanowili zgrane trio. Dla całej trójki był to pierwszy tryumf w Sebring. Dla Jarvisa, po jego wygranej w kategorii GT za kierownicą Audi R8 GRAND-AM na torze Daytona pod koniec stycznia, to drugie zwycięstwo w wyścigu długodystansowym rozgrywanym w Ameryce.
Pochodzący z Brazylii Lucas di Grassi, wraz z Duńczykiem Tom’em Kristensen’em i Brytyjczykiem Allan’em McNish’em, ze stratą tylko 7,679 sekundy, wywalczyli sobie drugą lokatę i zapewnili Audi dwa najwyższe miejsca na podium. Być może to właśnie ten zespół zająłby pierwsze miejsce, gdyby nie kolizja z innym pojazdem i kara czasowa, 60 sekund, nałożona na ich Audi R18 e-tron quattro rocznik 2013, krótko przed końcem trzeciej godziny wyścigu.
Na czternaście startów na torze w Sebring, Audi zwyciężało jedenaście razy, z czego aż osiem to zwycięstwa podwójne. Łącznie, kierowcy Audi dwadzieścia cztery razy wywalczyli miejsca na podium. Dziesięciokrotnie pojazdy w barwach Audi ruszały z "pole position", częściej niż inne marki, które startowały w tym organizowanym od 1952 roku wyścigu. Udany debiut w Sebring miały także Audi R8, R10 i R15 TDI. Zwycięstwo sportowego samochodu z silnikiem diesla w 2006 roku, a teraz tryumf wyścigowej hybrydy, to dla Audi dwa najbardziej spektakularne sukcesy. To tutaj, w Sebring, Audi po raz pierwszy zdobyło miejsce na podium i po raz pierwszy zwyciężyło w wyścigu samochodów sportowych. Warto dodać, że tor na Florydzie służy Audi do przygotowań do startów w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu Le Mans.
Zespół Audi Sport Team Joest po zakończeniu zmagań pozostał w Sebring, by odbyć jazdy testowe ulepszonego Audi R18 e-tron quattro. Nie wiadomo jeszcze, czy możliwe będą dalsze starty Audi w tym prestiżowym amerykańskim wyścigu. Po połączeniu American Le Mans Series (ALMS) i GRAND-AM-Serie i powstaniu w ten sposób nowej serii "United SportsCar Racing", od 2014 roku do startów w Sebring nie będą dopuszczone samochody sportowe LMP1.
Jednak już wkrótce amerykańscy fani znów będą mogli podziwiać Audi R18 e-tron quattro. 22 września Mistrzostwa Świata FIA na Długich Dystansach zostaną rozegrane gościnnie na torze Circuit of the Americas w Austin, w Teksasie.
Lexus RC F Track Edition - cztery końcówki wydechu Coupé Lexusa to sportowe auto zbudowane według tradycyjnej receptury - ma potężny, 5-litrowy silnik V8 z przodu, 2-drzwiowe nadwozie i napęd wyłącznie na tylną oś. Lexus RC F prezentuje również klasyczne podejście ...
Audi Q2 wygrywa złoto w konkursie Kompaktowy SUV spod znaku czterech pierścieni zapewnił sobie najwyższe wyróżnienie w kategorii "Excellent Product Design – Transportation". "Audi Q2 zaskakuje niezależną stylistyką. To nie jest tylko mniejsza ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.