Witam
Na rynku Pojawiło sie Audi S8. Co myślicie o tym (dla mie) przepięknym samochodzie . A teraz troche info :
S8 zasługuje na szczególną uwagę. To pierwszy w historii Audi seryjnie produkowany samochód z dziesięciocylindrowym silnikiem. V10-tka pracująca pod maską S8 pochodzi w prostej linii z Lamborghini Gallardo. Inżynierowie Audi dokonali w niej jednak kilku istotnych przeróbek. Dotyczy to przede wszystkim systemu bezpośredniego wtrysku benzyny FSI.
Silnik S8 ma pojemność 5.204 cm3, z której otrzymywana jest moc 450 KM przy 7.000 obrotach na minutę. Maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm. 90% siły napędowej dostępne jest już od 2.300 obrotów na minutę. Przy takich parametrach sprint do 100 km/h osiągany jest w zaledwie 5,1 sekundy. Prędkość maksymalna regulowana jest elektronicznie i wynosi 250 km/h. Z jednostką napędową współpracuje sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic.
Podobnie do A8, w S8 zastosowano elektronicznie regulowane, pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension wraz z adaptacyjnym regulowaniem twardości amortyzatorów. Cały układ jezdny wykonano z aluminium. Zawieszenie zestrojone zostało sztywniej, niż w opcjonalnym zawieszeniu sportowym A8 - adaptive air suspension - sport. Seryjne S8 jeździ na 20-calowych, aluminiowych kołach wyposażonych w szerokie opony w formacie 265/35. O odpowiednie hamowanie dbają cztery 18-calowe, wentylowane tarcze hamulcowe. Na zamówienie dostępne są także hamulce ceramiczne znane z A8 W12.
Karoserię S8 wykonano całkowicie z aluminium. Jej główny szkielet opiera się na ultrawytrzymałej konstrukcji nośnej Audi Space Frame. Jej sztywność wzrosła w porównaniu do poprzedniego modelu o 60%, co przełożyło się na większą wytrzymałość i odpowiednie właściwości jezdne samochodu. Waga S8 uległa ponadto zmniejszeniu o połowę. W chwili obecnej model ten posiada najlżejszą karoserię spośród wszystkich samochodów luksusowych.
Już z zewnątrz nowe Audi zdradza doskonałe połączenie elegancji z potencjałem sportowca. Oznaczenie S8 umieszczone na grillu, z boku oraz z tyłu samochodu, poprzeczne belki grilla pokryte lakierem w kolorze Platinumgrau (pionowe są chromowane), listwy nad klamkami i osłony lusterek wykonane w kolorze aluminium, a także wloty powietrza, spośród których dwa zakryto heksagonalną kratownicą - wskazują na dynamiczny charakter S8. Dwie podwójne, owalne rury wydechowe i zintegrowany tylny spojler - stanowią doskonałe uzupełnienie całości.
Elementy wewnętrzne S8 zostały idealnie skomponowane pod względem stylistyki. Listwy dekoracyjne wykonano z aluminium i włókien węglowych. Multifunkcyjne skórzane koło kierownicy obszyto kolorową nitką. Emblemat S8 na kierownicy i manetki zmiany biegów, podobnie jak dźwignia zmiany biegów oraz osłony wylotów powietrza utrzymane zostały w aluminiowej stylistyce. Sportowe siedzenia, konsolę środkową oraz podparcie w drzwiach obszyto natomiast dwukolorową skórą Valcona.
Już standardowe A8 dysponuje luksusowym wyposażeniem seryjnym. Jest to m.in.: wielofunkcyjne, skórzane koło kierownicy, komfortowa klimatyzacja automatyczna, system automatycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika, tempomat, elektrycznie ustawiane siedzenia przednie i elektromechaniczny hamulec postojowy.
Kierowca S8 ma ponadto do dyspozycji m.in.: system dostępu do samochodu advanced key (umożliwia otwarcie samochodu bez korzystania z kluczyka), podwójne, automatycznie ściemniające się szyby, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, ogrzewanie siedzeń tylnych, system nawigacji DVD i system Bose Surround System ze zmieniarką płyt CD.
Do seryjnego wyposażenia S8 należy ponadto innowacyjny układ oświetlenia adaptive light z technologią LED. Reflektory biksenonowe współpracują tu ze światłami mijania, reflektorami do dynamicznego oświetlania zakrętów i reflektorami do jazdy dziennej (pięć jasnych diod).
Cena wersji podstawowej to 490.000 zł z VAT.
A teraz Jakieś fotki :
http://mobiliti.pl/i/cms/0_D_s8_04.jpg
http://mobiliti.pl/i/cms/0_D_s8_03.jpg
Myśle ze to auto będzie Mogło Konkurować z największymi producentami świata (a tak wogóle to pewnie inni producenic będą chieli dorównać audi)