Audi TT RS plus - silniejsze, szybsze i bardziej dynamiczne

15 Lut 2012, 13:14

Audi TT RS plus pojawi się na rynku już wiosną. Zarówno w wersji Coupé, jak i Roadster, ten kompaktowy samochód sportowy zachwyca niezwykłymi osiągami. Pięciocylindrowy silnik turbo o mocy zwiększonej do 265 kW (360 KM), pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 280 km/h.

Audi TT RS plus - silniejsze, szybsze i bardziej dynamiczne

Audi TT RS plus - silniejsze, szybsze i bardziej dynamiczne2,5-litrowy silnik TFSI w Audi TT RS plus to jednostka wysokowydajna. W porównaniu z modelem wyjściowym, turbodoładowany silnik z wtryskiem bezpośrednim, generuje o 15 kW (20 KM) więcej mocy. Moment obrotowy wynosi 465 Nm., więcej o 15 Nm. Za przenoszenie mocy odpowiedzialna jest sześciobiegowa manualna skrzynia biegów lub błyskawicznie zmieniająca przełożenia siedmiobiegowa przekładnia S tronic. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów wyposażona jest w funkcję Launch Control, która optymalizuje przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Stały napęd na cztery koła quattro, działający w oparciu o sprzęgło wielopłytkowe, pewnie przenosi moc silnika na jezdnię.

Audi TT RS plus - silniejsze, szybsze i bardziej dynamiczneAudi TT RS plus łączy w imponujący sposób dynamikę oraz wydajność. Przy akompaniamencie charakterystycznego dźwięku pięciocylindrowego silnika, model Coupé wyposażony w przekładnię S tronic, rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy (z manualną skrzynią biegów 4,3 sek.). Z tym samym zadaniem Roadster radzi sobie w 4,2 sekundy (z przekładnią manualną 4,4 sek.). We wszystkich wariantach, prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 280 km/h. Model Coupé ze skrzynią S tronic spala średnio 8,5 litra paliwa na 100 km, Roadster 8,6 litra.

Audi TT RS plus - silniejsze, szybsze i bardziej dynamiczneŚwietne wyniki zużycia paliwa osiągnięto nie tylko dzięki licznym rozwiązaniom na rzecz efektywności, ale przede wszystkim dzięki lekkim nadwoziom - Audi Space Frame (ASF); w przedniej części nadwozia wykorzystano aluminium, w tylnej - stalową blachę. Coupé wyposażone w przekładnię manualną oraz napęd quattro, waży tylko 1.450 kg. Obciążenie jednostkowe mocy wynosi 4,0 kg na KM. Wynik Roadstera to 4,2 kg na KM.

Audi TT RS plus - silniejsze, szybsze i bardziej dynamiczneWysokowydajny układ hamulcowy może w każdej chwili stawić czoła mocy silnika. Na przedniej osi zamontowano czterotłokowe zaciski wraz z perforowanymi tarczami hamulcowymi. Audi TT RS plus porusza się na 19-calowych, pięcioramiennych obręczach polakierowanych na czarno, czerwone krawędzie dodają im charakteru. Opony mają rozmiar 255/35. Opcjonalnie dostępny jest system regulacji amortyzatorów Audi magnetic ride. Duży, montowany na stałe spojler zwiększa docisk osi tylnej.

Audi TT RS plus - silniejsze, szybsze i bardziej dynamiczneOsłona chłodnicy "singleframe", to kolejny element wyróżniający Audi TT RS Plus. Siatka w kształcie rombów utrzymana jest w kolorze połyskującego antracytu, natomiast rama - matowego aluminium. Obudowy lusterek zewnętrznych wykonane są z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Podwójny, sportowy układ wydechowy z klapą modulującą brzmienie silnika, zwieńczony jest owalnymi czarnymi końcówkami rur wydechowych. Pakiet stylistyczny Carbon nadaje komorze silnika bardziej wyrafinowany wygląd, dźwignia manualnej lub automatycznej skrzyni biegów została ozdobiona dekoracyjnym pierścieniem w kolorze aluminium oraz emblematem TT RS plus.

Dane techniczne:
- Coupé i Roadster o mocy 265 kW (360 KM)
- Od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy, prędkość maksymalna 280 km/h
- Średnie zużycie paliwa tylko 8,5 litra na 100 km

POLECAMY Nissan Juke-R - najszybszy crossover na świecie

źródło: Audi
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Peugeot 508
    Peugeot pokazał swoje najnowsze dziecko - 508. Po bezpłciowym poprzedniku w końcu mamy dawkę zadziorności. Nie wiem jak Wam ale mi bardzo podoba się kokpit mimo, że nie jestem fanem dotykowych ekranów oraz piękny tył. ...