Samochód studyjny Audi Urban Concept Spyder, gwiazda Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej w 2011 r. we Frankfurcie, stanowi konkretną propozycję dla mobilności jutra. W swoich założeniach przeznaczony jest dla nowoczesnego człowieka, który mieszka w aglomeracji miejskiej. Studyjny pojazd o napędzie wyłącznie elektrycznym, łączy w sobie elementy samochodu wyścigowego, roadstera i auta miejskiego.
Wygląd zewnętrzny polakierowanego na biało pojazdu studyjnego jest pełen dynamiki i emocji. Dzięki ultralekkiej konstrukcji stosowanej w samochodach Audi, jego ciężar to tylko 480 kg. Smukły korpus karoserii z sześciokątną, pojedynczą osłoną chłodnicy Singleframe z przodu auta, tworzy w połączeniu z konstrukcją aluminiową tzw. strukturę skorupową monocoque, wykonaną z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym. Pokrycie zewnętrzne karoserii wykonane jest w całości z CRP. Niskie, opadające ku tyłowi pasmo okien obiega przedział pasażerski z trzech stron.
Błotniki zaopatrzone w kierunkowskazy z pasmami diod, pokrywają ściśle oddzielone od reszty karoserii koła o średnicy 21 cali. Zawieszenia stanowią trójkątne wahacze poprzeczne, również wykonane z aluminium i CRP. Sprężyny i amortyzatory, podobnie jak w sporcie motorowym wykonano w technologii pushrod. Do hamowania służą cztery hamulce tarczowe.
Akumulator litowo-jonowy o poj. 7,1 kWh zamontowano w poprzek za siedzeniami. Oba silniki umiejscowione między tylnymi kołami generują łącznie moc 15 kW (20 KM) i moment obrotowy 47 Nm. Zasięg pojazdu w europejskim cyklu jazdy wynosi ponad 70 km. Urban Concept Spyder jest zwiastunem nowej, inteligentnej mobilności w wydaniu Audi.
Również koncepcja siedzeń w tym pojeździe wykracza poza przyjęte normy. Kabina oferuje miejsce dla dwóch osób siedzących obok siebie. Siedzenie kierowcy jest lekko przesunięte do przodu względem siedzenia pasażera. Oba umieszczono nisko, jak w samochodach sportowych. Długie drzwi otwierają się w przód i w górę. Uchwyty przy słupkach A ułatwiają wsiadanie do pojazdu. Obok roadstera, Audi stworzyło też wersję coupé z dachem. Dach otwiera się przez przesunięcie do tyłu i może pozostać otwarty podczas jazdy.
Wszystkie elementy obsługi i materiały podporządkowano surowym zasadom lekkiej konstrukcji, dlatego też wywierają tak fascynujące wrażenie. Kolumna kierownicy jest całkowicie osłonięta. Wykonano ją z wytrzymałego profilu i posiada elegancką stylistykę. Zamontowano ją prawie poziomo, a jej ustawienie można regulować w szerokim zakresie. Mała, sześciokątna kierownica zaopatrzona jest w przyciski i klawisze do obsługi, w tym do wyboru programów pracy elektrycznego napędu. Na umieszczonym bezpośrednio przed kierowcą wyświetlaczu prezentowane są wszystkie ważne informacje.
Obowiązek opon zimowych – czy istnieje i kiedy należy założyć zimówki? Niektórzy kierowcy mogą przed nadejściem zimy zastanawiać się, czy zmiana opon jest obowiązkowa. Wiąże się to z dylematami, jak chociażby to, czy za jazdę na oponach letnich zimą można dostać mandat, czy może lepiej ...
Toyota GT 86 (od 2012) – dziedziczka Hachi-Roku Z legendy modelu AE86 garściami czerpie współczesna, produkowana od 2012 roku Toyota GT86. Podobnie jak słynna Hachi-Roku, ma tylny napęd, świetnie się prowadzi i jest szybka, pomimo że pod maską zamontowano umiarkowanie ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki AUDI. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne AUDI
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.