Auta 4-8 letnie

31 Gru 2018, 14:26

Cześć

obecnie jeżdżę passatem b5 fl sedan, już swoje wyjeździł i naprawy są coraz częściej. Myślałem o nowym ale przy moim użytkowaniu raczej będzie to nieopłacalne.

Rocznie robię ok. 15000km, trasy 5-30km w jedną stronę, połowa to miasto, przeważnie jeżdżę w dwie osoby. Dlatego myśl o takim kilkulatku, swoje już stracił i teraz będzie mniejsza utrata.

Myślę o czymś z segmentu D, optima, avensis, insignia itp w benzynie i tak myślę czy nie kupić jakieś prostej benzyny aby jak coś w przyszłości można było zamontować lpg, bo auto chce użytkować ponad 5lat. Seg C jest zbyt plastikowy w środku, SUV drogie utrzymanie, chciałbym mięć coś w miarę taniego w utrzymaniu ale i wygodnego. Wolę sedana, bo przeważnie jest ładniejszy od kombi ale ładnym kombi nie pogardzę 8)
looki
Nowicjusz
 
Posty: 5

31 Gru 2018, 17:41

Jaka kasa?
Z lpg może być ciężko bo większość aut segmentu d już od ładnych kilku lat ma silniki na bezpośrednim wtrysku. Biorąc pod uwagę Twoje przebiegi taka instalacja będzie totalnie nieopłacalnym pomysłem.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

31 Gru 2018, 18:12

planuje wydać +- 50 tys

przy przebiegu 100 tys, 8l Pb 5zł vs 10l lpg 2,5zł to na założenie instalacji i serwisowanie przez ten okres jest 15tys zł, teoretycznie opłacalne :mrgreen:

to co @invi polecasz?
looki
Nowicjusz
 
Posty: 5

31 Gru 2018, 18:37

looki napisał(a):to co @invi polecasz?


Jeśli liczysz, że auto segmentu d robiące 50% przebiegu w mieście spali 8/100 to nie mam pojęcia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

optima z benzyniakiem w takiej kasie raczej nierealna
insignia imo jest dość słabo wykonana i beznadziejnie się prowadzi jak na auto za taką kasę
avensis jak avensis, nudno ale poprawnie

Osobiście poszukałbym laguny mk3 2.0T, względnie prosty, udany silnik na wielopunktowym wtrysku. Udane auto ze świetnym stosunkiem jakość/cena. Moim drugim wyborem byłby lex is250 ale tutaj eksploatacje będzie droższa.
Masz też citroena c5, silnik 2.0/140. Prosta, sprawdzona konstrukcja. Osiągami nie powala ale wygodniejszego auta (szczególnie w wersji na hydro) nie znajdziesz.
Ciekawą opcją będzie też mondeo mk4 i accord (ale tu uwaga na korozję). Możesz zerknąć na volvo s60/v60 - ale na s60 w benzyniaku może być mało kasy.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Sty 2019, 14:15

Silniki 2.0 palą w takim cyklu po 10l benzyny na 100km.
Jaki masz konkretnie budżet?
W Avensisie III masz dobre benzyniaki pod LPG 1.8 i 2.0. Auto proste, nie jest zbyt przestronne ani komfortowe jak na segment D, ale kupując je nie ryzykujesz żadnych drogich napraw.
Inne dobre i proste benzyniaki pod LPG:
Citroen C5 2.0
Ford Mondeo Mk4 2.0 lub 2.5T
Honda Accord VIII 2.0
Renault Laguna 2.0T

Możesz też się zainteresować instalacjami pod bezpośredni wtrysk benzyny, ale ich koszt to około 4 tys.zł.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Sty 2019, 20:43

to przy 10l Pb/100km, lpg szybciej powinno się zwrócić :mrgreen:

@ossy budżet to te 50tys, na siłę mógłbym do tych 60 ze względu na teoretycznie niewielki wkład startowy a auto ma być na dłużej

@invi miałeś nową M3 i sprzedałeś? dlaczego?

sedan C toretycznie by wystarczył, hatchbacki za mały bagażnik, są lżejsze, więc mniej spalą i wtedy lpg można by odpuścić :oops:
looki
Nowicjusz
 
Posty: 5

01 Sty 2019, 21:03

looki napisał(a):@invi miałeś nową M3 i sprzedałeś? dlaczego?


Wyleasingowałem, po kilku miesiącach wykupiłem żeby nie płacić dochodowego z drugiego progu. Miesiąc później zostałem w pewnym sensie "oszukany" przez klienta i potrzebowałem kasy na pomoc prawną coby nie mieć odpoczynku od forum xd

A co do auta. 2.0/120 w sedanie (chciałem 165ps ale był tylko w hb). Wtedy szukałem czegoś do max 80-85k i nic z lepszym stosunkiem jakość/cena nie znalazłem. Materiały wykończeniowe bardzo fajne. Generalnie bardzo fajnie się tym jeździło, moc miało już z dołu więc bez wściekania się wykręcałem niecałe 7/100 (50% kraków, reszta głównie autostrady).
Nie mam temu nic do zarzucenia. Nooo chyba, że zaczęły rdzewieć ale tego nie weryfikowałem.

*jeśli chcesz sedana licząc, że będzie miał bardziej pakowny bagażnik niż hb to jesteś w błędzie
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Sty 2019, 21:41

właśnie sprawdziłem, faktycznie masz rację sedan C jest po środku hatchback a sedan D ale bliżej mu do hatchbacka, teraz mam wg danych 475l i to jest minimum dla mnie a:
mazda 3 III sedan 419
astra j sedan 460
elantra VI 468l
corolla XI 452l
avensis III 509l
mondeo mk4/5 liftback 540/541
s60 II 380l
optima 510l
mazda 6 483l

ogólnie te auta biorę pod uwagę... w sensie z dziewczyną :mrgreen:
looki
Nowicjusz
 
Posty: 5

01 Sty 2019, 21:49

Nie patrz aż tak na te litry, bo czasami rozsądnie upakowane (i opakowane) 440l jest lepsze od 480, do którego wnikają wielkie zawiasy i nic nie idzie zmieścić, bo ma bardzo nieregularny kształt czy mały otwór załadunkowy.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Sty 2019, 22:31

mondeo ze względu na wersję liftback będzie miał największy otwór a reszta to raczej podobnie, teraz jak to porównać, może ktoś już to patrzył?

jeszcze może przejrzę wersje kombi, niektóre podobno ładniejsza niż sedan tylko na żywo a na ekranie to różnica :?
looki
Nowicjusz
 
Posty: 5

02 Sty 2019, 18:35

Miałem mazde w liftbacku, teraz toledo w sedanie bagażniki po 500l, w maździe jak wyjąłem półke i rozłożyłem siedzenia to miałem duże kombi, przewoziłem szafki, agd itp, a w toledo toreb, walizek, bagażu,itp wejdzie dużo, ale przez mały otwór załadunkowy duże gabaryty nie wejdą.
kurek0410
Początkujący
 
Posty: 67
Prawo jazdy: 30 07 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Seat toledo
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004