Auta do driftu za rozsądne pieniądze – które wybrać?

17 Mar 2020, 19:33

Z czasem czy innymi kierowcami możemy ścigać się praktycznie każdym samochodem. Ale kiedy chodzi o drift, to bez napędu na tył i odpowiedniej mocy nawet nie ma co stawać na torze.

Popularność jazdy bokiem w Polsce stale rośnie, przybywa również amatorskich zawodów i treningów, w czasie których można trenować kontrolowanie poślizgu w bezpiecznych warunkach. Dlatego razem z Pawłem Trelą, jednym z najlepszych drifterów w Europie i konstruktorem samochodów sportowych, prezentujemy 8 modeli, które warto rozważyć na starcie przygody z driftingiem.
Auta do driftu za rozsądne pieniądze – które wybrać? Auto do driftu Ford Sierra

Auto do driftu Opel Omega

Auto do driftu BMW serii 3

Auto do driftu Lexus IS
Auta do driftu za rozsądne pieniądze – które wybrać? Auto do driftu Lexus GS

Auto do driftu Mercedes-Benz klasy C

Auto do driftu Volvo 900

Auto do driftu Mazda MX-5

Na liście zabrakło wielu legend driftingu, takich jak Toyoty Supra i Corolla AE86, Mazda RX-7 czy Nissany 200SX albo Skyline. Te modele oczywiście świetnie nadają się do jazdy w kontrolowanym poślizgu, ale mają dzisiaj kolekcjonerski status, więc nie dość, że trudno je zdobyć, to zyskują bardzo wysokie ceny. A koszty i dostępność części nie ułatwiają zadania.

źródło: Producenci samochodów; Drifterzy | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3811
Zdjęcia: 13116
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

22 Lut 2023, 12:21

Zabrakło naszych legend driftu z lat 90 :) któż z nas nie driftował Fiatem 126P w zimowych warunkach czy Fiatem 125P który miał bardzo lekki tył, nawet Polonez dawał radę :ok: :mrgreen:
Ostatnio podbity przez Redakcja, 22 Lut 2023, 12:21
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10113
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Avensis silnik 2.0 D-4D Powerboost
    Avensis 2.0 D-4D Powerboost rozwija moc 150 KM (o 26 KM więcej niż w przypadku wersji seryjnej) oraz moment obrotowy 350 Nm (w zakresie 1600-2800 obr./min., o 40 Nm wiecej niż w przypadku wersji seryjnej). Dzięki temu przyśpieszenie ...
    Jak jeździć po dziurach, wyrwach w nawierzchni?
    Nie zawsze kierowca ma możliwość ominięcia dziury w nawierzchni – czasem nie zdąży przed nią wyhamować, czasem jej ominięcie wiąże się ze zbyt gwałtownym i nagłym manewrem, który może zaskoczyć innych uczestników ...