Autko 5000 - 6000 zł

26 Maj 2012, 21:06

Nie zakładając bezsensownie kolejnego tematu podczepiam się pod ten.

Kwota ta sama, ewentualnie do 8tys. Wymagania również podobne, choć przy tej cenie nie ma co wybrzydzać. Nie obrażę się, jeśli będę musiał szyby korbą kręcić, albo słuchać jedynie radia.

Samochód powinien być przede wszystkim tani w eksploatacji: spalanie, przeglądy, awaryjność, blacha, ubezpieczenie. Służył mi będzie do sporadycznych podróży, więc większość czasu będzie stał na ulicy pod chmurką. Chciałbym też mieć trochę zapasu pod nogą, żeby nie męczyć się z zupełnym brakiem dynamizmu, dlatego preferowałbym raczej mocniejsze jednostki. 80-120hp przy takich gabarytach powinno w zupełności w ruchu miejskim wystarczyć.

Przeglądając wcześniejsze, podobne tematy, oferty na otomoto i kierując się własnym gustem wybrałem kilku kandytatów:
- VW Polo III 6N2
- Mazda 323F BA
- Mazda 323C BA
- Mitsubishi Colt V CJ0
- Toyota Corolla VII
- Opel Astra II G
- Rover seria 200 R3

Kolejność zupełnie przypadkowa. Z tych najchętniej widziałbym siebie w 323F/C, albo Colcie. Polo 1.4 też mogłoby być.

Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na temat tych samochodów. Ich plusy i minusy, koszty eksploatacji, prowadzenie, ogólna opinia, na co zwracać uwagę, poniżej jakiej ceny nawet nie warto zawracać sobie głowę danym modelem itp.

Czekam na Wasze odpowiedzi, pozdrawiam
mitolotto
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 22 09 2011

26 Maj 2012, 21:41

Astra II za 6000zł :shock: nie chciałbym tym jeżdzić.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Maj 2012, 22:11

W swoim poście zaznaczyłem, że jestem skłonny dorzucić, jeśli zajdzie taka potrzeba. Mógłby Pan rozwinąć swoją wypowiedź?
mitolotto
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 22 09 2011

26 Maj 2012, 22:23

Nawet za te 8000zł bym nie kupił,ponieważ albo będzie po poważnym dzownie i będzie zostawiała 4ślady albo będzie wymagała dużego wkładu finansowego.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

26 Maj 2012, 22:41

Widziałem dziesiątki ofert tego samochodu i nie sądzę, żeby każdy z nich był jeżdżącym.szrotem. Powinna się trafić choć jedna czy dwie w zadowalającym stanie.

Na Astrze mi tak nie zależy. Co z innymi? Byłbym bardzo wdzięczny, gdyby Państwa wypowiedzi nie ograniczały się do jednej linijki.

Pozdrawiam
mitolotto
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 22 09 2011

27 Maj 2012, 05:37

Reszta jak najbardziej ok tylko w przypadku Rovera może być problem z dostępnością niektórych części.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kalkulator średniego spalania
    Policzenie wartości średniego spalania jest dosyć istotne dla większości kierowców dlatego też przygotowaliśmy kalkulator kosztów zużycia paliwa który pozwala obliczyć średnie spalanie na określonym dystansie, ...

27 Maj 2012, 09:24

Corolla bardzo dobry wybór, w końcu to legenda bezawaryjności. Colt chyba zły nie jest, ale nie znam tego auta, tyle co czytałem w necie. Z mazd to lepiej brać eFkę niż Cetke bo więcej części itp jest do F BA. Musisz tylko patrzeć na to czy nie dymi mocno na biało/niebiesko z rury bo to oznaka że pierścienie olejowe są zapieczone i będzie brała dużo oleju. Celuj raczej w roczniki 95/96 bo poliftowej to w dobrym stanie raczej nie dostaniesz za ta kase. Polo też bardzo dobre autko i nie spali duża a i parkować łątwo itp. Części od zaj.bania.
Marcin910
Nowicjusz
 
Posty: 26
Miejscowość: Śląsk

27 Maj 2012, 09:49

Jakie są różnice między Polo 6N, a 6N2 Warto dopłacać do nowszej? Chodzi mi o takie praktyczne rzeczy jak awaryjność, spalanie, bezpieczeństwo, części, koszty itp.

A propo dymienia w 323f, czytałem, że to domena jednostki 1.5, która potrafi brać sporo oleju. Czy podobne problemy mogą się pojawić przy większych jednostkach?



Edit 13:10 27.05.12:

Na jednym portalu znalazłem sporo ciekawych informacji na temat poszukiwanych przeze mnie samochodów.
Średnie spalanie:
Polo III 6N2 1.4 75hp 6.7 Pb / 5.9 LPG
Corolla VII 1.4 75hp 6.9 Pb / 8.2 LPG
323F BA 1.8 114hp 8.9 Pb / 10.2 LPG
Colt V CJ0 1.6 90hp 7.2 Pb / 8.4 LPG
200 III 1.4si 103hp 7.7 Pb / 8.6 LPG

Od razu odstraszylo mnie spalanie Mazdy, którą niestety będę musiał sobie podarować. Rover również pod tym względem nie błyszczy. Po za tym podobne problemy jak w Civicu czyli rdza w nadkolach i progach. Mniejsza dostępność części będzie oznaczać.wyższe koszty napraw.
Dlatego skupiłbym się na pozostałej trójce: Polo, Corolla i Colt. W Polo i Corolli spotkałem się z opiniami na temat rdzy w progach. Czy jest to typowe dla tych modeli? W przypadku Corolli również znalazłem wypowiedzi o "dolewkach" oleju. Podobno nawet wg producenta 0.7l na 1000 km to dopuszczalna norma.

Jak wygląda różnica w opłatach między jednostkami 1.4, a wyższymi?

pozdrawiam
mitolotto
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 22 09 2011

27 Maj 2012, 15:41

No niestety to prawda że Polo i Corolla lubi rdzewiec ale jeśli znajdziesz takiego ze zdrową blachą to nie powinno być problemów.
Odnośnie tych wersji to 6N to model sprzed liftu a 6N2 już po ale jego w tych pieniądzach nie dostaniesz.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

27 Maj 2012, 18:20

1. W takim razie zastanawiam się, czy za takie pieniądze człowiek jest w stanie kupić coś, czego rdza nie zje? Trabanta najwyżej. Wnioskuję zatem, że to po prostu nieuniknione w naszych warunkach klimatycznych, a licytować można się jedynie tym, że jednego zje mniej, a drugiego więcej. Mam rację?

2. Jak wygląda sprawa z tymi "dolewkami" oleju w Corolli? To przypadłość jedynie jakieś grupy silników, jak w przypadku 1.5 w 323F czy ogólnie Corolla lubi wypić?

3. Jak wygląda różnica w opłatach między jednostkami 1.4, a wyższymi? Spotkałem się z tematami, gdzie przyszli użytkownicy samochodów pokreślali ten fakt dość wyraźnie, by ich nowy samochód posiadał właśnie jednostkę nie większą, niż 1.4.


pozdrawiam
mitolotto
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 22 09 2011

27 Maj 2012, 20:26

1.Nie do końca,w tej kwocie kupisz choćby Lanosa czy Brave które mają ocynk a jeśli gniją to znaczy że coś z nimi było robione.
2.O Corolli nie słyszałem że lubi pić olej.
3.Z tymi opłatami bywa różnie,najlepiej pochodzić po ubezpieczalniach i popytać.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

27 Maj 2012, 20:51

Polo jeśli nie było robione blacharsko to nie gnije.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012